Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Skitsnyggt!!! :) dessutom så älskar jag din diskho. En sån har jag drömt om sen det blev modernt! :)

Mmm fast han är inte min och han ska säljas. Men han är faktiskt jättesnäll! Jag vill ju tävla. Och åka på träningar! Saknar det.

Skitsnyggt!!! :) dessutom så älskar jag din diskho. En sån har jag drömt om sen det blev modernt! :)

Tack! Blir nog bättre när man har torkat bort alla fläckar dessutom ;) diskon var inte alls vårt första alternativ utan en lite större rund men eftersom vi skulle bygga köket själva behövde vi ett snyggt avbrott på vår 5m långa bänk. Avbrottet fick bli en domsjö och vi slapp lyfta 5m bänk :D

Det blir verkligen jättefint!

Tack :) måste ju bli en fika i höst så att ni får se det live :idea:

Jag fikar mer än gärna! Spec med tanke på att jag blir hemma hela hösten och behöver sysselsätta mig med någonting förutom att bara jaga Milton! ;)

Jag gissade att du inte skulle vara sen att hänga på :D fast tyvärr blir det nog inte förrän slutet av september, början av oktober. Måste slänga ut karln så att vi får vara i fred och det kan jag nog inte göra innan dess :angel:

Början av oktober blir kanonbra! ;) Då hinner jag också vara med. :p

Kl
Jag är jättetrött! :crazy: Vaknade kl 2 inatt och sov i princip ingenting efter det. När jag kom hem från jobbet var jag hungrig, Vilgot var gnällig och ingen mat var lagad. När vi väl hade ätit ville maken så gärna åka till golfbanan och prova sin nya klubba som han och Vilgot köpte idag. Hade verkligen ingen lust och ork att underhålla Vilgot ensam :o men jag visste ju hur gärna han ville åka iväg. Nu sover iaf Vilgot och jag har också gått och lagt mig! Hoppas jag får sova ordentligt, annars kommer jag nog typ att dö imorgon.

Tänkte passa på att skriva ner Miltons rutiner nu när vi Äntligen har några! :D

Hans rutiner när han är en dag med mig(hans pappa har en förmåga att ändra om lite på fm):

07-07.30 Vaknar och får en flaska välling på 1,25dl vatten i sängen (så jag kan snooza) dessutom brukar det vara bråttom med maten.
08-09 Äter en halv macka medans jag äter min frukost.
ca 10-(30min-2h) sover
någon gång mellan 11.30-13 Lunch
ca 14.30 sover(30min - 1h)
ev fika före eller efter sovstunden beror på när lunchen vart och hur hungrig han är eller om vi kör tidigare middag.
16-18 Middag
18.45 Välling på 3-4dl vatten (får plats mkt välling i en liten kille också)
19.00 Ny blöja och borstning av tand.
19-19.30 Hopp i säng och somnar oftast inom 5min till en kvart och sover sen hela natten :bow:

Behöver vi göra något så sover han så länge han hinner i bilen och får sova ikapp på em/eller när vi nu kommer hem. Blir ingen katastof dagen efter skönt nog! :)

Jag älskar verkligen våra rutiner som har fastnat nu. Tror att det beror mkt på att han äntligen börjat äta mat så att man kan lägga upp mattiderna mer fast än när han fick flaskan när börjar blir tjurig oavsett vilken tid det va! :)

Klart jag vill hänga på så jag får träffa alla er igen! :love:

Oregano: Usch jobbigt att inte kunna sova. Hoppas du får sova inatt!
Jag trodde att jag skulle vara bra mkt tröttare nu än vad jag är. Har i fm gått upp och ner för stan(2km med konstant uppåtlutning på tillbaka vägen) och sen lekt i lekparken lite med Milton. Sov iofs en 40min innan lunch. Sen har jag varit själv med M sen kl 13 då sambon jobbar em. Så då tog jag Milton på ryggen i Manducan och gick ut för att traska i skogen och plocka lite svamp. Så trodde verkligen att jag skulle vara död nu men gissar att friskluften gjorde lite nytta! :)

Oktober får det bli då :) Jag har ju mina lediga fredagar (nåja varannan i alla fall) och slutar tidigt (13.00) på onsdagar så jag har ju tid att umgås med er lediga mammor :D

M ska operera bl.a. bort en lös benbit i handen 5 september så han ska vara sjukskriven i några veckor så då kan det ju vara taskigt att jaga bort honom ;)

Gulligt hehe, jag känner mig som en mespropp :D

Barnen är inte svåra att klara själv, hästarna + barn kräver lite mer, fru + barn + hästar ensamma= katastrof :D

Jo först var jag sur över att resan gick just till USA, men nu spelar det ingen roll om han hade varit i grannbyn....

Mabuse:
Nej vi är aldrig ifrån varandra, jo dagtid. Barnen vill vi ha hemma och lämnar sällan bort dem över natten. Vi går till och med och lägger oss samtidigt, jämt!
Vi har båda detta närhetsbehov, antagligen för mycket.
Ingen av oss skulle komma på tanken att tex gå på fest/krogen/restaurang utan den andra. Julbord med jobbet är väl ett undantag, men då brukar vi bara äta och sedan avvika tidigt.

Sova en hel natt? :p

Modett:
Intensivt var ett bra ord, beroende ett annat :grin:

Michellan: Jag tycker också synd om mig själv och tar tacksamt emot kramarna :D
Shit vad snyggt ert kök blir.
Hur blev det nu med fogarna, blev det glittrigt?
Var hemma hos ägarna av en viss kakelaffär för några veckor sedan. I duschen hade de glittriga fogar. Den bättre sorten, eller hur var det nu....

Jag kommer gärna på köksinspektion!

Nej inget glitter i fogarna, de blev t.o.m. fel färg på fogarna! Poxylimmet i glittret är tydligen hopplöst och tidskrävande så vi valde bort det för att inte riskera att få fläckig mosaik.
Ang. färgerna så skulle vi ha svarta fogar men de är mörkgrå så en en regning dag när jag är pensionär så får jag väl skrapa ur fogarna och foga om ;)

pict0247_160775885.jpg

Du är självklart välkommen du också på inspektion och fika :D

Ang. färgerna så skulle vi ha svarta fogar men de är mörkgrå så en en regning dag när jag är pensionär så får jag väl skrapa ur fogarna och foga om ;)

Det har jag gjort en gång. Roligare saker kan man ju pyssla med. Men det gick ganska ok. Fast nån kakelplatta sprack i ett hörn :( Fast den gången gjordes det inte pga fel färg utan för att fogen vart klumpig. Mitt ex va inte så duktig på att blanda första vändan. :grin:

Tack :) i det stora hela är jag nöjd, måste bara tänka om att det är grått och inte svart. Kakelsättaren tyckte det var jätte snyggt med grått och det bärnstensfärgade, jag håller nog inte riktigt med. Svart hade varit snyggare både mot mosaiken och de svarta bänkskivorna.

aneka: Usch jag vet faktiskt inte om jag skulle vilja skrapa fogarna för i verliga livet är det en jäkla massa fog som ska skrapas :crazy: skrapa fogar är nog en sån grej man bara pratar om tror jag, inget som man gör verklighet av om det inte nödvändigt.

kl
Var på väg upp för att lägga mig men möttes av en fladdermus i trappen och blev så rädd att jag höll på att ramla ner för trappen. Full adrenalinpåslag och en öm handled så sitter jag här igen :grin:

Åh vad jag tycker synd om dig! Är likadan själv :o Sambon är inte riktigt lika extrem och "beroende" som jag, men nära på ;)
Vi gör det mesta tillsammans, eller ja hans fotbollsträningar och jakt kan han få fixa med själv ;) Och likaså tycker han om mina hästar.
Men i övrigt drar vi helst ut tillsammans, på fester, middagar etc. Men nu sedan vi fick barn så blir det svårare. Då blir det snarare så att den som sticker iväg kommer hem tidigt, passar perfekt ;)

Jag har super-ångest (detta året också...) över sambons Norrlandsvecka, han sticker upp och jagar i en 7-8 dagar och jag tycker det känns fruktansvärt hemskt och otroligt jobbigt att vara ifrån varandra så länge :( Så i september är det dags. Hemskt...

Michellan: Ooohh, vad fint köket blir!! Vasken är så fin, tycker jättemycket om den! Och oj vad lockig och söt Isabella är, gullegull :love:

Vad skönt att det finns flera :D

Min man tvingade sin chef att köra tur och retur till Helsingborg samma dag för ett möte för att han inte ville sova borta. :D

jag kommer att trösta dig i september! :)

Som jag skrev till aneka, den var inte vårt förstahandsalternativ på ho men nu när den sitter där så är jag så nöjd med den! Två rejäla hoar och de är alldeles underbara att torrbada i enligt Isabella :D

Vad skönt att det finns flera :D

Min man tvingade sin chef att köra tur och retur till Helsingborg samma dag för ett möte för att han inte ville sova borta. :D

jag kommer att trösta dig i september! :)

Hahahaha, min sambo är precis likadan, han hatar att sova borta! Både för att jag inte sover med honom och för att han vill vakna upp hemma i egen säng :D Viktiga grejer det där ;)

Ja jag kommer att behöva massor med tröst. "Tack och lov" har jag väl häcken full med göromål; Milton och dagisstart, hästarna och antingen studier för mig (om de har hunnit dra igång då) eller renovering (som då blir lite överraskning åt sambon). Och det är ju bra för då går tiden kanske fort som tusan och det gillar vi ;)

Ja, fullt upp är bra!
Funderar på vad vi ska hitta på i morgon. Biblioteket kanske.....:idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
28 29 30
Svar
592
· Visningar
20 148
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar