Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Ja, grattis på bröllopsdagen :laugh: Hur många år har ni fått ihop som gifta?

Doris och Svartfot: Tack så mycket för gratulationer :)

Redan över 200 inlägg i nya tråden... :D

Grattis till bröllopsdagar Bollen + Oregano

Och grattis i efterskott Michellan :)

kl

Jag är glad hade "vågdag" idag och det går åt rätt håll trots pizza i helgen och någon chokladbit innan dess ;)
Men jag har ju bestämt att jag inte ska vara stenhård mot mig själv för då orkar jag inte... så det här känns faktiskt toppen :)
Om någon här vill följa min "resa" eller vill komma med pepp och tips så kan ni PM så får ni min "hemliga" blogg ;)

Och många fler lär det bli :)

W_I Tack så mycket!
Vad roligt att det går framåt/neråt :) hade du gått med i något typ viktväktarna eller kör du på ändå?

Härligt att vågen går åt rätt håll! :laugh: Jag har slarvat sista 2 veckorna och ätit glass och godis precis när jag velat, men det var för att jag kom på att jag skulle unna mig under semestern och sen vara duktig när jag börjat jobba. Som tur var blev jag helt sockermättad igår pga scones/marmelad/juice till frukost och sen våfflor med sylt till typ brunch hemma hos mina föräldrar, så just nu vill jag inte ens se åt en godis. Men det ändras nog snart. ;)

Har inte riktigt bestämt om det är fredagar som gäller eller om jag ska avstå helt. Fredagsgodiset gör nog varken till eller från på vågen, men det är ganska skönt med avhållsamhet också. Tro det eller ej, men jag har faktiskt helt godisfria perioder ibland som kan vara i flera månader. Just nu känns det som om jag skulle kunna fixa en sån period, är faktiskt inte "gravidsugen" på nånting för tillfället.

Svammel svammel, nu ska jag jobba lite. :p

Jag säger oxå jippi till att vara på jobbet :D

Är det svårt att hitta häst nu? Funderar på om jag ska sälja mina små och köpa något inridet så man kan tävla inom de närmaste åren iaf...

Coolt! Då förlovade vi oss samma dag som ni gifte er. :laugh: Fast det kanske jag visste redan. :o Har något svagt minne av att du skrev det förra året. Vi la till två nollor och åttor och bytte ringar 08:08 på morgonen. Ganska fjantigt, men kul ändå! :D

+ Oregano

Tack! Jag har gått med i Viktklubb från Aftonbladet :)
Jo, det har faktiskt gått över förväntan hittills och visst blir det någon godisbit ibland men jag ser det som så att sålänge det bara blir en/lite och bara någon gång så är det okej, jag vet själv att jag inte funkar med "förbud" :)
Mitt största problem är ju portionsstorleken men det jobbar jag på...
Sen att börja motionera förstås ;)

Även om jag aldrig varit överviktig så har jag tidigare ätit kopiösa mängder mat. :crazy: Hade definitivt gått upp i vikt om jag fortsatt med mina jätteportioner. Jag bestämde mig för att minska portionernas storlek genom att lägga upp lagom mycket på tallriken och inte ta om. Dessutom lämnade jag lite mat på tallriken bara för att. Och sluta äta när jag var ohungrig eller bara lite mätt. Har blivit uppfostrad till att alltid äta upp maten och det sitter i.

Ville bara säga att det går om man är envis och att magsäcken faktiskt krymper ihop rätt bra efter ett tag så man inte behöver vara hungrig. Men det är jobbig i början. Lycka till iaf! :laugh:

Jag är uppfostrad på samma sätt, att det man tagit det äter man upp och att gärna ta om för då visar man att man tyckte maten var god. (behöver jag säga att mina föräldrar är överviktiga...) oavsett om man tagit för mycket och ja det sitter verkligen i, jag har jättesvårt att lämna mat på tallriken så nu är jag noga med att äta rimliga mängder.

Jag vet, det är skitsvårt att lämna mat på tallriken, men det är en bra övning. Behöver ju inte vara mycket, bara sista tuggan. Jag kommer aldrig nånsin att kräva att Vilgot ska äta upp sin mat. :crazy:

Nä det är inte fjantigt, det är en speciell grej för en själv och då ska man ta det som passar en.

Jag har sagt sen jag var liten att jag skulle gifta mig 080808 så maken min hade inte så mycket att välja mellan. Givetvis friade han 070808.....
Dock så gifte vi oss 16.00 så 28 minuter kvar då :D

Fy fan vad jag saknar honom! :cry:
Kom precis hem från Ikea och höll på att kräkas när jag svängde upp på gårdsplanen så stor är ångesten. Värre än att bli dumpad och ha hjärtesorg :o
Men jag och barnen har bestämt oss för att vi ska hämta honom på Arlanda :banana:

Kan tillägga att saknad gör att jag inte kan äta, -2 kg sedan i fredags....

Vad gullig du är som saknar honom så mycket! :love:

Om min gubbe hade lämnat mig hemma med hushåll, barn och gård för en resa till Usa (mitt absoluta drömresemål no:1) så hade jag lackat rejält på honom att han hade fått åka buss till/ifrån flygplatsen. Även om det hade varit i tjänsten :devil:

(;):D)

Oj, är ni aldrig ifrån varandra i vanliga fall?

På sitt förra jobb var min man borta en natt i veckan i snitt, nu är det betydligt mindre, men vi hade nog inte varit i föräldrar i mer än ett par månader när han var borta över natten första gången. Jag tänkte nog mest på hur avundsjuk jag var på att han fick sova en hel natt utan att bli väckt.:D

Så.. Intensivt det låter. (funderade länge på formulering men trötthet och huvudvärk gör sitt så jag kommer inte på något bättre)

Vi har aldrig varit ifrån varandra längre än 3 nätter i sträck. Fast ärligt talat hade jag nog svurit mer över hur jag skulle få allt att gå ihop än över just det faktum att han var borta ;)

Äh. Missförstå mig rätt. Klart jag saknar honom när inte är här men den där brinnande längtan var betydligt värre när förhållandet var nytt. Då var det en plåga att gå på en föreläsning för att jag bara kunde tänka på honom, haha!

Titta! Mosaik :D
pict0248_160775786.jpg

Bollen Tycker så synd om dig som mår så dåligt av att inte ha honom hemma hos dig :( Sänder lite kramar till dig och räknar ner tillsammans med dig tills maken är hemma igen!

W_I: Jag är inte uppfostrad med att man ska äta upp det som finns på tallriken, orkar man inte så behöver man inte äta upp, men ändå så har jag något självtvång att det ska ätas upp :confused: stora portioner tar jag också :crazy: försöker att bättra mig på det för ibland skäms jag lite över hur mycket jag äter jämfört med andra tjejer.

Jag äter också jätteportioner, men har inte förstånd att skämmas ;-)

Kl
Ååh så segt.. Maken jobbar fortfarande. För två timmar sen trodde han att han hade en timma kvar. Och då var han redan nästan en timma sen.

Sen vill jag kräkas lite. Fler som har kompisar som är sådär lite halvt ridintresserade och som bokar in sig för att komma ut och rida men sen struntar i det med en eller annan åsikt. Fan vad irriterad jag blir. På sistone har det hänt två gånger, och jag ställer ju då in mig på det och kanske rent av avbokar annat. Och sen var det dåligt väder. Eller blev så sent. Eller eller. Tror jag ska strunta i att låta folk komma och rida. Blir mer besvär än nöje.

vad snyggt!!! :love: det ser ju riktigt fint ut.. jag som inte brukar gilla mosaik.
Skall bli kul att se fler bilder på före/efter sen när ni är helt klara, eller det kanske ni redan är? :o

skönt att jag inte är ensam om att gilla att vara tillbaka på jobbet :p

Det har verkligen varit underbart idag. Jobbat, jobbat, jobbat. Känt mig smartare än gröthjärna mamman :angel: Sen hann vi med att åka in till gymmet för lite friskvård. Utelunch med sambon hanns också med :love: Och sen hem och jobba mer och till slut hämta hem barnen som haft det toppen på dagis. Å gissa om det var skoj att få hem dem, pussa på dem, gosa med dem och leka med dem.

Helt perfekt!! Snälla har de varit också ända fram till läggdags som var för en halvtimme sedan. Jag tror att de saknat oss lite, hi hi hi.

Vi har nog kikat på ett 15-tal hästar.. Svårt är det eg inte, bara det att de flesta kostar så in i hell***e mycket pengar. Pengar som vi inte har iaf. Men 4-åringar finns det gott om ifall det var en ung och inriden du tänkte på? Men va, hallå, du har ju en 3-åring hemma som du kan ta :p

Tack :)
Nej vi är inte klara, det är VVS kvar och sedan elen.
Dessutom:
  • Sparksockeln ska sätta
  • Taklister ska sättas upp när elektrikern har varit här
  • Fortsätta att tapetsera där vi inte har kunnat innan mosaiken kom på plats
  • Flytta in kyl och frys
  • Golvlister
  • Dörrfoder runt andra dörren
  • Spackla och måla klart sista lamplådan över fönstret
  • Krönlist och dekorlist ska upp

Sedan så är vi nog klara men det närmar sig :) men tillräckligt klara för att våga ta hem gäster på söndag för att fira mig :idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
28 29 30
Svar
592
· Visningar
20 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar