Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Åh vad skönt!!! Hög på smärtstillande är väl inte fel ;) hi hi

De börjar den 16:e.. Å en fika hade ju varit toppen.. Just nu är bara problemet att vi inte har någon häst att åka dit med, så för tillfället ser det inte ut att bli någon träning alls :( Men vi letar med ljus och lykta. I värsta värsta fall få vi släpa med den dräktiga 4-åringen men det vill jag eg inte...

Ia*
Det måste ha varit ett ruskigt fall. Hoppas att allt fortsätter att gå bra.

Viv
Vad duktig han är. Det kommer a n t att gå i en rasande fart sen på dagis. Och vips så har du ett barn som springer.

Oregano + Michellan
Grattis till födelsedag och bröllopsdag

Det var vår treåring som egentligen är from som ett lamm. Lite farligt när de är för snälla, man glömmer lätt att de är umghästar. Hon skulle sitta upp utan pall för första gången och han reste sej och slog över på henne. Maximal otur. Doris- han är förresten till salu;)

kl
Hur gör ni med era barns hår?

T vill INTE bli klippt av vår frisör. Eller någon annan heller för den delen. Detta gör att hon har en lugg som går nedanför hakan. Tidigare har vi kunnat dra den åt sidan med ett spänne. Men till slut började hon dra bort det. Så istället drog vi luggen bakåt och satte spännet på bakhuvudet. Men där får den inte heller vara kvar längre. Så vad fn gör vi? Nu e luggen så lång så den hamnar i vattnet när hon dricker ur glas.

s_1149.jpg

Det enda alternativet vi kan komma på är att klippa henne när hon sover. Men varken jag eller maken är någon stjärna med saxen. Och vad är i s f mest praktiskt och har störst chans att inte se fördjävligt ut? En helt rak lugg skulle ju nog vara bäst ur hennes synvinkel. Men den måst ju göras om rel ofta.

Kan väl tillägga att hon har en virvel till vänster i bakhuvudet så luggen lägger sig lite åt höger. Har ni nått annat tips på hur man kan sätta upp håret så hon kanske låter det vara? Sätter vi spännerna utom räckhåll så drar hon i håret istället.

Senast ändrad:

Om du kan, ta helaluggpartiet och dra det rakt uppåt och klipp rakt av. Det blir en rak men uppklippt lugg.

*kl*

Litet levnadstecken ifrån mig.
Över 200 inlägg i del 16 och jag har inte skrivit nåt än. Riktigt illa

Grattis Oregano på bröllopsdagen och Grattis Michellan på födelsedagen!

Och Ia*, jösses säger jag bara! Hoppas syster din blir helt återställd igen!

Här har jag haft fullt upp dagarna i ända. Har hängt en hel del och tittat på amerikanen när han tränat folk. Han och ett gäng till ifrån byn har arrangerat europas första Extreme Cowboy Race. Lite som trail fast med tempo och lite extra "hinder". Rätt häftigt med bågskytte , öppna och stänga grindar, hämta posten i en låda, kasta lasso och massa mer grejer, allt ifrån hästryggen.
Kanske nåt för mig och min häst nån dag, men nu i helgen nöjde jag mig med att vara sekreterare.

Ni har skrivit en del om barnets sovplats.
Oscar vill bara sova mellan oss. Varken jag eller sambon sover bra då, eftersom Oscar även är en virvelvind när han sover :D
Så vi hämtade sambons knappt använda 120 säng ifrån hans pojkrum och ställde in till Oscar. Nu kan jag ligga jämte honom tills han somnat och smyga ut. Fungerar finfint:)
Vi tog bort benen på sängen, så det blir väl 20 cm fallhöjd om han nu skulle rulla ur den jättesängen, det klarar han nog utan att bryta nacken.

Nepp, nu blir det söndagsmys med lite popcorn innan jag tackar för mig ikväll :laugh:

Dumma jag som inte tänker på att det finns en frisör här :o. Tackar :love:! Förlåt om jag terrar dig med några frågor till. För jag inser ju att det är jag som får göra detta. Hur lång och bred lugg skall jag sikta på? Till ögonbrynen och där hårfästet vänder eller?

Min frisör har valt lite olika taktiker (för att bestämma vilket hår som skall klippas av) när min lugg klipps. Antingen en mittbena och en punkt ganska nära pannan. Alternativt en punkt högt upp på huvudet och en ganska stor trekant. Vilken taktik e enklast?

Änn en gång tack för hjälpen! Det är få personer vi möter som inte kommenterar hennes lugg. Så vi måste verkligen göra nått.

---------------------------------

Känner igen det där med att det är med de snällaste hästarna man har de värsta olyckorna med. Men fy vad ruskig. Att bryta lårbenet när man är under 65 kräver ju ändå en del.

+ oregano; Ja jag blir bara så himla ledsen och besviken på henne när hon gör så. Sa till henne idag att jag tycker det är så konstigt att det alltid är så besvärligt så fort det handlar om att passa Milton. Det gör mig verkligen så himla ledsen..
Funderar starkt på att skita i att sova efter nattjobbet och ta Milton själv. Men det är så dumt egentligen, hon sa ju att hon kunde ta honom iaf och sova behöver jag ju i några timmar..

Ringde min hovslagare idag, han är 70 år och världens bästa!! Han fyllde 70 häromdagen och jag skickade givetvis blommor med bud till honom. Iaf ringde idag för jag behöver sko Armani och verka bägge. Nähä, då har han sågat av sig långfingret! Så nu kan han inte komma ut förrän tidigast januari :( Och så länge kan jag ju givetvis inte vänta ;) Så imorgon blir det väl till att försöka ragga fatt i en annan hovis..

Ia; Fy vad tråkigt med din syster, hoppas hon kryar på sig snabbt :(

Åh vad underbart satt han går!! Då finns det ju hopp om Milton också, om Iggy från ena dagen till en annan :D

aneka; Himlans tur att det gick bra, trots brännandet och att Milton hade en napp kvar ;) Tavelväggen blev iaf jättefin, såg den på facebook :)

Jag skulle ta en punkt mitt på huvudet men inte för långt bak. Man brukar se rätt tydligt var det delar sej bäst. Och så en rak linje ungefär till yttre delen på ögonbrynet. Om du sedankammar det rakt upp och klipper helt vågrätt av så kommer luggen bli lite rundad närdu släpper ner den. Ta så den hamnar vid ögonbrynen ungefär. Ju högre du lyfter luggen när du klipper den desto meruppklippt och mjuk blir kanten. Lyfter du rakt ut från pannan blir kanten skarpare.

Det ser ut som att hennes hår växer rätt starkt framåt så var försiktig med hur mycket du tar som lugg. När håret blir längre så blir det tyngre och orkar inte ligga framåt men om man bara tar lite tilloch lite till på luggen så har barnet snart bara en stor lugg :D

Den finns i bloggen också! :) kan ta bild på Miltons senare idag också. Har utökat den lite. Fast dom är inte så stora men ska byggas på allt eftersom! :)

Vad ljushårig T har blivit. Känner knappt igen henne, för jag har uppfattat henne som mörkhårig på alla tidigare bilder.

Kl
Blä.... Är på jobbet igen........ :(

KL

Jaha en till natt avklarad, vandrandes mellan sovrummen och vaknande barn. Snark!
Bröllopsdag idag, får väl fira med barnen.
Deppig? jag näääää inte alls :grin:

Tack och lov för skype, väntar på god natt-samtal.

5 dagar kvar.

Idag blir det nog en tur till Ikea. Vi ska köpa en till potta att ha i bilen till Alice som nu är rätt så blöjfri dagtid :banana:

Grattis på bröllopsdagen! Jag förstår verkligen att det är jobbigt att vara kvar med två små, tur att du har hjälp av din mamma. Jagz halvfasar lite för kickoffen jag ska på 1-2 sep, det blir första gången sambon blir helt ensam i två dagar och en natt. Eller ja, jag har inte heller varit det. Jag beundrar också dem som har respektive som är borta och de som är ensamstående.

Det var vår treåring som egentligen är from som ett lamm. Lite farligt när de är för snälla, man glömmer lätt att de är umghästar. Hon skulle sitta upp utan pall för första gången och han reste sej och slog över på henne. Maximal otur. Doris- han är förresten till salu;)

hi hi hi, han låter ju väldans attraktiv just nu :angel:
Vi har gått ner i ålder efter vad för nått vi söker, men inte yngre än 5 iaf. Så tyvärr, sen var det ju en kille också ;)

Kul med en tavelvägg! Vi har det i trappen hemma, som vi tyvärr var tvungna att ta ned under vår renovering då vi blev tvungna att måla om där. 1 år senare och den är fortfarande inte helt på plats än... :D vad gjorde man innan man fick barn egentligen?

Får ta tummen ur och göra klart den idag. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
572
· Visningar
19 804
Senast: cambodia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar