Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

23 500 kr är ändå ganska mycket mer än vad jag skulle få ut om man räknade om min lön till 100% ;)

*kl*

Grattis Oregano på er bröllopsdag, vad fort tiden gått! :laugh:

Ia: Usch, hoppas syster kryar på sig fort!

Och från det ena till det andra, Iggy går :bump::bump::banana::banana: Idag har han mer eller mindre försökt gå hela tiden. Knappt krupit något alls. Det bara släppte över en natt. Var hos några vänner igår kväll och grillade och då gick han 7 steg i följd och sen har han sovit på saken och kommit fram till att det nog är bättre att gå ändå :D

Hejja Iggy!

Vera har börjat traska några steg då och då. Promenerar stadigt med diverse hjälpmedel som dockvagn, tvättställning, gåvagn osv.

kl

Fy fan vad pissigt det känns nu. Precis hemkommen från stugan till ett tomt hus. Maken åkte till USA igår.
Stor klump i halsen och konstant knut i magen. Saknaden är så enorm att den slår ut hela mig.... Jag fattar inte hur jag ska klara veckan... :cry:
Det längsta vi har varit ifrån varandra på 2 år är 3 dagar. Det är också det enda.
Tur att min mamma ska bo här med oss annars vete tusan om jag hade om jag hade gått med på det här.

Starkt av er som har en sambo/man som jobbar borta mycket.

Vad var det jag sa? ;) För vissa går det kanonfort när de väl fattat hur man ska göra. Jättekul för er! :laugh:

Tack för alla gratulationer jag har fått också!! :love:

Glömde skriva tidigare att när vi kom till bion igår så såg vi en mamma sitta med en pytteliten bebis utanför salongerna i "vänthallen". Bebisen var absolut max 2 veckor gammal, förmodligen yngre. Varför tar man med en sån liten bebis till en biograf? :confused:

Åh grattis ja på bröllopsdagen, vad fint av din man i morse! Skrev först din sambo men fick ju snabbt ändra det, hade ju blivit lite tokigt :D

Kl
Vilken jäkla skitdag vi har haft idag, hela familjen faktiskt :( Milton har. Varit supergnällig och sov förmodligen alldeles för lite i middags. Sambon och jag har mest gått och småsurat på varadndra, helt utan anledning vi också..
Och så gick vi igenom sambons schema från jobbet. Han jobbar alltså 6 dagar i veckan nu resten av augusti och första veckan i september. Och sedan åker han en vecka till Norrland, jävla skit :(
Rök ihop med min mamma också idag, lite sådär pricken över i:et.. Hon ska passa Milton imorgon förmiddag eftersom jag jobbar inatt (jippi..) och sambon imorgon. Har sagt till henne ett flertal gånger om imorgon, men ändå så hade hon ingen aning om det och helt plötsligt var det jättebesvärligt att passa honom. Som vanligt. Hon gör mig så ledsen. Det är inte ofta jag ber dem om barnpassning och jag vet att det inte är deras ansvar. Men så hör man om alla andra mor- och farföräldrar som älskar att passa sina barnbarn, så även Miltons farföräldrar.. Och när jag dessutom har frågat tidigare och det då gick bra, varför är det då så jäkla besvärligt nu?!

Förlåt, ett spy-inlägg härifrån..

Vad tråkigt det är när det blir såna missförstånd då man vet att man faktiskt påmint flera gånger... Hoppas det ordnar sig iallafall. Ibland har man såna där skitdagar, men det kommer nog att kännas bättre imorgon.

Här hemma har vi bara tagit det lugnt. Eller lugnt och lugnt ;) Vilgot har busat järnet med sin pappa och det märks verkligen att han har saknat oss. Flera gånger har vi fått påde pussar och kramar helt på hans eget initiativ. :love:

Imorgon börjar jag jobba... :crazy: Vill inte, men samtidigt så är det väl bra att tiden går så det snart blir november.

Vad roligt att Iggy har förstått att det är dags att gå, ska han ta ett snack med fröken här hemma kanske att det är mer praktiskt att gå ;)
Skitungen här hemma hon står och sedan går hon några steg för att sedan slänga sig fram och krypa snabbt som attan *suck* Fast nu är det mer drägligt igen (för mig) att hon kryper när vi inte har all smuts och all damm som fastnar i kläderna och på barnet. Går hon inte heltid innan den 16 så tror jag hon kommer göra det efter ett par dagar på förskolan när de andra barnen går för det syns att hon studerar de andra. Lilla fnulan :love:

Bollen: Usch vad jobbigt för dig :( tur att du har sällskap, då kommer veckan gå lite fortare iaf!

Armani: Men vad tråkigt med din mamma, förstår att ni rök ihop. Väldigt dåligt av henne faktiskt för jag tror inte att man bara "glömmer" så där.

Emmaljunas selen sitter helknäppt. S har kommit på hur man kan ta sig ur och de sitter väldigt högt. Kanske dax att leta annan vagn nu när hon gärna sitter framåtvänt. EJ är lite tung att lyfta i och ur bilen men underbar att köra på grusvägarna här hemma!

När det snackas barntillverkning....var det inte länge sedan vi hörde av Lottch??

10,3 kg vägde han senast, för några veckor sedan. Tror att hans och min sammanlagda vikt är ungefär samma nu som förra sommaren, fast då satt mer av fläsket på mig så det var nästan jobbigare ;)

Jag är här. ;) har haft gäster från Gbg här hela helgen och knappt kunnat vara härinne!

Har haft grymt ont i magen idag, hoppas faktiskt på att det betyder att det är bebbe på g, skulle kännas konstigt att inte bli vårmamma igen :eek:

Förmiddagsmellis blir det runt 10-10:30 och efter det sover han i ca 1,5-2 h.

Glömde ju att kommentera detta igår - vilken "lång" eftermiddag/kväll Vilgot måste ha och orka med! Blir han väldigt trött framåt kvällen eller fixar han det utan problem? :laugh: Måste ju vara skönt för er också om ni ska iväg och göra någonting som tar lite tid, då kan ni ju alltid göra det efter sovstunden...

(Jag såg att Selma också fått en rätt tidig sovstund, men kan hon sova uppemot tre timmar alltså? :eek: Kan jag skicka E på kurs? :D Idag sov han 70 minuter utan uppvak, tror att det är nära på rekord! :p)

Och *kl*
vi provade i alla fall med kvällsgröt igår, och natten gick bra. Två amningsuppvak istället för ett + ett per timme från kl 4. Det kan jag leva med, så jag hoppas att det är början på en trend :D

Nu har jag lite mer tack vare att vår idiot till personalchef har slutat och ersatts av en normal människa, men jag hade 23500 kr innan.

:eek: - men du är väl högskoleingenjör? Jag trodde inte att "ert" löneläge såg så risigt ut, speciellt inte så många år efter examen!

Och från det ena till det andra, Iggy går :bump::bump::banana::banana:

Heja Iggy! :bump::banana::bump: Vad skönt för sig att han kom på knepet innan dagisstart som du önskade och vad roligt för honom, det finns så mycket äventyr som är betydligt mer genomförbara på två ben än krypandes! :laugh:

Har haft grymt ont i magen idag, hoppas faktiskt på att det betyder att det är bebbe på g, skulle kännas konstigt att inte bli vårmamma igen :eek:

Åh, det måste väl bli rätt exakt två år mellan om det blir bebis nu? (På någon månad när?) Håller tummen! (Två betyder otur ;))

Glömde ju att kommentera detta igår - vilken "lång" eftermiddag/kväll Vilgot måste ha och orka med! Blir han väldigt trött framåt kvällen eller fixar han det utan problem? :laugh: Måste ju vara skönt för er också om ni ska iväg och göra någonting som tar lite tid, då kan ni ju alltid göra det efter sovstunden...

Och *kl*
vi provade i alla fall med kvällsgröt igår, och natten gick bra. Två amningsuppvak istället för ett + ett per timme från kl 4. Det kan jag leva med, så jag hoppas att det är början på en trend :D

Det funkar faktiskt bra för honom, men visst är han bra trött på kvällen. Det är säkert därför han är så lättnattad på kvällen. :D Vi försökte ett tag att ha sovstunden efter lunch, men det här passar oss alla bäst. Som du säger så är det jättebra att åka iväg och göra saker på eftermiddagen när han är mätt och utvilad! :idea:

Hoppas att det fortsätter att funka bra med kvällsgröten! Det är så himla mycket värt att de sover på natten.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
570
· Visningar
19 682
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar