Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Visst ja, natten laddar vi som så att Milton äter någon form av kvällsmat vid 18,30 (smörgås, fil eller middag, lite beroende på vad vi andra ska äta eller hur mycket tid vi har etc.) och sedan välling vid 20, innan tandvorstning och läggning. Fungerar jättebra här och han klarar sig på det under natten.

Mellis igen runt 15-16 och kvällsmaten serveras runt kl 18.

Vid ca 19:30 påbörjas nattningsrutinen som innefattar välling i sängen.

Kvällsmat försöker vi ordna till senast kl. 18 men gärna 17-tiden
Välling igen vid 20-tiden och sedan kan hon antingen somna direkt eller så är hon vaken ett tag med inte ofta senare än till 21.30 liggandes och tittar.

Jag tror att vi måste lägga till en kvällsgröt istället för att göra som vi försökt hittills och senarelägga middagen, det/välling verkar ju vara era vinnande koncept! :)

Vad brukar ni göra för mellanmål, förresten? E brukar inte vara intresserad av mellanmål på förmiddagen men på eftermiddagen skulle vi behöva lite matigare alternativ. Har provat oss fram lite de senaste dagarna med grönsaksmuffins som han gillade, och omelett där fyllningen inte var så populär så jag får prova lite fler alternativ tror jag... Gode idéer mottas tacksamt :D

Vi kör alltid selen och aldrig vagn och har burit dagligen sedan E vägde ~ 3 kg, så jag är van :p. Så länge E sov två gånger om dagen sov han alltid ena passet i selen, men nu när vi går mindre än då kan jag känna av i ben och rumpa efter att jag har gått, så jag har väl börjat tappa lite "bära-i-kuperad-terräng-muskler". Men jag bär honom på magen som vi gjort hela tiden, mysigt men lite varmt såhär på sommaren!

:bow: :bow: Jag blir ju inte lite imponerad!! Oj oj oj vad du måste vara stark!
Hur mycket väger E förresten?

*kl*

Måste bara berätta!! Milton har börjat äta mat :bow: han har nu ätit både lunch och middag i två dagar!!! Idag har han bara druckit en flaska välling och det va när han vaknade. Han får ju en till nu innan han lägger sig.(det vart 3st totalt igår) Men två st kan helt klart leva med! Dessutom så har vi fått mata honom och han har tuggat fint och svalt. Utan att kladda med maten förens då han blev mätt! :bow: Det har dessutom märkts på honom att han blivit mätt genom att gå från trött och grinig till duracell kanin!

Jag är så lättad! Det finns hopp om att han ska kunna äta mat bland folk och kunna börja på dagis och slippa ta med sig vällingflaskan!!! :bow: :bow: :love:

Vi är inte så "rutinmässiga" men saker och ting har en tendens att ändå hamna på ungefär samma tid, give or take en timma eller så åt varje håll:

06.00 vaknar, hänger med pappa en stund medan han gör sig färdig för jobbet
07.00 välling i soffan
09.00 mellis medan jag äter frukost, macka med leverpastej eller ost
09.30-11.00 sover i vagnen
11.30 lunch
14.00 mellis, oftast blir det frukt och bär tillsammans med kanske en riskaka, macka eller yoghurt
14.30 sova i vagnen
17.00 middag
19.30 kvällsvälling på 4 dl vatten (han behöver 2 flaskor numera..)
20.00 sova

Michellan: grattis :banana:

Ia: Fy tusan, stackars din syster! Vad hände egentligen..? (om du vill berätta)

Oj, vilken stordrickare! :D 4 dl välling! Vilgot lämnar alltid minst en halv deciliter av sin 2 dl välling.

Jag håller med Oregano, vilken vällingälskare :)

Vi är inte helt strukturerade, men på ett ungefär:
6 frukostvälling
Går upp mellan 6-8
9 macka
12 lunch
15 mellis
18 middag
Runt 20, godnatt
Vi har slutat ge välling när vi har tänkt oss att hon ska somna, men vid 21-22 brukar hon vilja ha en flaska.

Innan jag glömmer det, Grattis Michellan!

Men fy! Stackars din syster. :(

*kl*

På tal om rutiner, så har vi precis lagt om våra efter att ha läst vilka tider de har på dagis...
7.30-8 - frukost, en flaska välling 2dl
10.30-11 - lunch, bestående av "fast föda" :p
11.00-13/14 - sovning
14.30 - mellis, bestående av allt möjligt. Frukt, mackor, yoghurt, bär osv.
18.00 - middag, bestående av fast föda igen.
19.30-20.00 - nattning.

För oss fungerar det bättre sen Selma började äta och sova tidigare, inte lika gnälligt. :)

Yes! Krävs mycket mat för att göda en så stor unge ;)

På morgonen är det välling på 3 dl vatten!

Kl

Idag är det vår bröllopsdag! Trots att Vilgot sov hos mormor & morfar så vaknade vi såklart tidigt ändå. :p Vid kl 7 gick maken upp och sa att han skulle fixa lite och bad mig ligga kvar i sängen. Efter någon halvtimme kom han in med alkoholfritt bubbel, blommor, nybakade scones, två fina marmelader, apelsinjuice och en förpackning Marabou hjärtan. :love: Min älskling!!! :love: :love: Det hade jag verkligen inte förväntat mig, för även om han är bäst i världen så är han definitivt inte nån romanikter. ;) Det är absolut första gången på dessa 6,5 år som det händer.

Igår var vi på Frank och åt. Det är en lite annorlunda restaurang där det förr krävdes bordsbokning 3 månader i förväg, men som nu tillämpar "först till kvarn" på lördagar. Vi var där tidigt och det var riktigt bra mat och service. :laugh: Han började med att presentera hela menyn och berättade om alla rätter. Tyvärr fanns det väl inte så mycket för mig som gravid att äta till förrätt, vilket jag även kommenterade. Däremot imponerade han på mig genom att ha tvärkoll på vad jag fick äta och inte äta. Jag tog iaf en japansk biffsallad till förrätt och friterad torsk med smörslungad färskpotatis och primörer. Det var jättegott allting. Efterrätten hoppade vi över och gick istället till ett vanligt fik där maken drack en kaffe och jag fick en kula glass.

Därefter var det dags för bio. Vi hade köpt biljetter till Kyss mig, men det var knappast den bästa filmen jag sett. Den var ganska långtråkig och handlade om två tjejer som tyckte om varandra. Alltså jag har inget emot sånt egentligen, men när de visar typ 4 långa "samlags"scener så tycker jag nog att det blir lite läskigt. :o

Nu sitter vi ute och vi ska väl alldeles snart åka och hämta våran lilla gullunge. Jäklar vad tomt det är i huset utan honom! :eek:

Grattis på bröllopsdagen!!!
Förstår att det känns tomt i huset. Jag tyckte det va tomt i bilen när vi åkte till ul:et och vi lämnat av Milton hos sin farmor. :)

Här är huset också tomt. Sambon åkte till tyskland i morse och H har sovit över hos en kompis.
A har fortsatt med att sova till runt halv 8 eller 8. Något jag uppskattar mycket :D
Nu möblerar han om på kuddarna i soffan, det är nya favoritsysselsättningen :grin:

Här ösregnar det för tillfäller men de har lovat att det ska klarna upp framåt eftermiddagen. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag mer än att vi ska hämta H senare.

Här började det precis att regna. Men ärligt talat känns det helt okej eftersom min semester är slut och jag börjar jobba imorgon. Tre veckor på heltid, därefter bara 75%, vilket känns lite konstigt. Var många år sen jag jobbade deltid.

Nu ska vi åka och hämta vår lilla gosälskling!!! :love: :love:

Tack för alla gratulationer :love: min dag igår var helt perfekt, kanske den bästa födelsedagen på väldigt länge.

Ia: Stackars din syster, hoppas allt går bra och att hon läker snabbt!

Oregano: Grattis på bröllopsdagen! Tråkigt att det inte fanns så mycket att äta som gravid. Borde ju finnas mer än en rätt att välja på även om det bara är förrätt.
Jag skulle nog aldrig vilja jobba 100%, jag värderar min fritid för mycket. Skulle jag jobba mer än det jag gör skulle jag göra det endast för att jag behöver mera pengar.

I teorin fanns det mer än en rätt, men rökta räkor eller skaldjursfat är inte riktigt min grej. Men den jag fick var god, så det gjorde inget ändå. Det fanns en chèvre med valnötter som jag hade tagit i vanliga fall, men det gick ju inte nu...

Jag skulle nog också gärna jobba 75% för alltid. Men jag är lite kluven, för jag gillar att ha pengar att spendera på min lediga tid. :p Och mer fritid och mindre pengar funkar inte riktigt för mig. :o

Jag har aldrig jobbat 100% så jag vet inget annat än jobba 75% och ha lön därefter ;) men jag är väl inte underbetald även om jag säkert i dina ögon är en fattig kyrkråtta med min lön :D

Senast ändrad:

Du, min lön har verkligen inte varit något att hurra för, speciellt inte med tanke på min utbildning. Nu har jag lite mer tack vare att vår idiot till personalchef har slutat och ersatts av en normal människa, men jag hade 23500 kr innan. Riktigt dåligt efter 7 år i företaget på en tjänst där man förväntas bidra till företagets utveckling och inte bara "utföra ett jobb". :grin:

Grattis på bröllopsdagen :bump: Den dagen min käre man överraskar mig med liknande tilltag kommer jag på allvar tro att han blivit besatt eller fått någon form av psykos ;) Han är bra på mycket - men sånt är honom totalt främmande.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
19 658
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar