Varma sommardagar

Got2Be

Trådstartare
Vad skulle ni göra, eller vad gör ni om ni ser en hund eller nått annat djur sitta instängd i en bil en varm sommardag...?

Var med om det en dag och såg en liten vit hund sitta i en bil med fönstrena kanske 2-3 cm öppna, blev så otroligt arg!
Först funderade jag på om jag skulle gå in och fråga vem som ägde dem bilen, sen tänkte jag öppna bilen:rofl::devil:
Men jag skrev ett "brev" till bilägaren istället...

Så vad skulle ni göra?

Sv: Varma sommardagar

Skicka ett sms till bilregistret. Då får man veta vem som äger bilen. Sen kolla upp mobilnumret och ringa..

smart:idea:, har läst i tidningen härliga hund, att man kunde ringa polisen och höra vem som ägde bilden tror jag:angel:

Jag har för mig att om man ser en hund sitta instängd i en bil en varm sommardag så har man "rätt" att slå sönder rutan...fast jag kan ju ha fel också. men har för mig att jag hört/läst det.

Fast då ska man vara 100% säker på att hunden lider eller vad man ska säga..

Pappa fick sin ruta insparkad av någon hjälpsam samarit som skulle hjälpa vår hund. Pappa var inne och skulle hämta ett brev han hade glömt, hunden hade alltså suttit i bilen i mindre än en minut:crazy:

Har hunden suttit länge i bilen och jag ser att den lider, hade jag slagit in en ruta utan att tveka, tagit ut den och sen ringt polisen. Har också hört att man får det numera. Om inte, så hade jag gladeligen suttit av en tid på anstalt. Då man vet att man hjälpt hunden känns ett straff som ingenting. Låt hunden stanna hemma när det är gassigt i bilen, det är sunt förnuft.

Ja man slår ju lätt in rutan om man verkligen ser att den lider!
Men jag förstår mig inte på människor att dem inte kan lämna hnden hemme än att sätta dem i bilen!:mad::mad:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 328
Senast: Snurrfian
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 405
Senast: Ramona
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 069

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar