Världscupen 2024/2025

Det var svårt att se framifrån tycker jag men det såg inte ut att bli längre 2 galoppsprång för honom än för någon annan. De flesta fick ju rida lite framåt där. Han gav väl två rapp efter landningen på mittenhindret.
Känslan kan ju varit annorlunda såklart men det såg inte ut att vara risk för krasch.

Såg i omhoppning nu. Men såg nästan lite tråck ut och med den där svansen som en helikopter

Läste 36e namnet på startlistan som Estrella de la Julien Gonin Bastia på min mobil och hann tänka att det var mig veterligen ett långt namn på en ryttare.

Var det bara jag som tyckte att Robert Withaker hoppade med graman på framhoppningen? :meh: Det var ju inget lågt hinder direkt. I övrigt ganska mycket av och på ridning i början av klassen men tyckte det såg bättre och bättre ut generellt.

Orkade inte se allt, men av det jag såg blev jag faktiskt positivt överraskad över EN sak;

Många red med vanlig engelsk nosgrimma och de som hade aachenrem såg den faktiskt ut att vara lösare spänd än vad jag tidigare sett.

Även mängden ”konstiga” betslingar har också minskat.

Ridningen däremot är jag väl inte jätteimponerad av. Är mest förvånad att hästarna inte stannar mer och hur vissa lyckades kravla sig över hinder som egentligen borde ha rivits…

Jag föredrar också Maria alla dagar framför Anna-Maria. MEN en sak slog mig idag, AM har börjat bli lite kritisk mot otrevlig ridning, mer än förr i alla fall. Och blir då väldigt besviken på Lotta som bara låtsas som det regnar :(
Ja, och det blev konstigt när hon inte sa ett pip när det togs upp att fler hade lämnat spö och att det syntes förändringar inom sporten. Bara total tystnad.

Ja, och det blev konstigt när hon inte sa ett pip när det togs upp att fler hade lämnat spö och att det syntes förändringar inom sporten. Bara total tystnad.
Ja, det får mig alltid att undra om hon sitter och nickar i studion, eller ger någon annan indikation att hon hört, och vi inte ser, eller om hon sitter helt knäpptyst och ger noll feedback.

Kan även tänka mig att producenterna sitter i öronen på dom och ger stränga direktiv att de inte får säga något "kontroversiellt". Får man ha en åsikt som kommentator på SVT? Jag tror inte det. De vill väl att representanter är neutrala så att säga.
Kanske är det som i FEI - du får vara med så länge du inte stöter dig med de stora spelarna.

Ja, det får mig alltid att undra om hon sitter och nickar i studion, eller ger någon annan indikation att hon hört, och vi inte ser, eller om hon sitter helt knäpptyst och ger noll feedback.

Kan även tänka mig att producenterna sitter i öronen på dom och ger stränga direktiv att de inte får säga något "kontroversiellt". Får man ha en åsikt som kommentator på SVT? Jag tror inte det. De vill väl att representanter är neutrala så att säga.
Kanske är det som i FEI - du får vara med så länge du inte stöter dig med de stora spelarna.
Det är det jag tänkt var skälet innan, att de begränsas av SVTs krav på att opartiskhet och att folk ska ha rätt att försvara sig osv, men nu när AM ibland ändå säger saker och Lotta faktiskt också uttryckte ett hård kritik mot banbyggaren för några tävlingar sen - så blir jag fundersam på om det faktiskt är det, eller av andra skäl…

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sportkörningen har summerat 2024 och utsett landslagstrupperna för 2025. Landslagsledaren ser fram emot att leda både landslagen och...
Svar
0
· Visningar
45
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På söndagen inleddes kampen om viktiga världscuppoäng när Longines FEI Jumping World Cup 2024/2025 drog igång. Tre svenska ryttare var...
Svar
0
· Visningar
61
Senast: Gunnar
·
Hundträning Kunde inte hitta nästa års tråd så här är den: Vad har ni för mål och planer både för era hundar och er själva inom hunderiet för 2025 🤩
2
Svar
30
· Visningar
1 863
Senast: Wenniz
·
Skola & Jobb Kort bakgrund: Anställd på företag med start september 2023. Provanställning 6månader. Anställande chef/VD gav löneförslag som hen...
Svar
5
· Visningar
651
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka