Världscup finalen GBG

Sv: Världscup finalen GBG

Hon är så sjukt jävla skicklig Isabell. Hästen är tråkig, brun och tjock men ändå så rider hon runt den på ett trevlig sett. Så många GP hästar hon tagit fram är det nog få som kan matcha.

Jag håller med.. hon kan nog få dom flesta hästar att gå GP .. få som klarar det!

Framförallt var Tinnes ryggning väldigt låååååååååång.

Adelinde sitter ju också väldigt snyggt!

Jag håller med.. hon kan nog få dom flesta hästar att gå GP .. få som klarar det!

och på de procenten hon rider.... jag skulle typ ge mitt lillfinger för att kunna få lite av den talangen hon har. Och med den talangen skulle jag klara mig utan lillfinger :p

Förrutom det uppenbara att dressyrhästarna inte tränas på att se så mycket (vilket ju är ryttarnas egna fel) så, rätta mig om jag har fel, kontrolleras dressyrhästarna ner till centimeter i steget medan en hopphäst har något större frihet att röra huvud och påverka sin framfart, vilket borde vara väsentligt för ett flyktdjur?

Förrutom det uppenbara att dressyrhästarna inte tränas på att se så mycket (vilket ju är ryttarnas egna fel) så, rätta mig om jag har fel, kontrolleras dressyrhästarna ner till centimeter i steget medan en hopphäst har något större frihet att röra huvud och påverka sin framfart, vilket borde vara väsentligt för ett flyktdjur?

Ja men då handlar det inte om att det är dressyrhästar utan hur dom tränas. En häst är en häst är en häst..

Jag tycker det är tokbra att eliten kan skylla på lite blommor och sånt trams när hästarna ballar ur. För då kan jag oxå skylla på det när det går åt h*lvete på tävling. Perfekt juh, jag hade inga andra ursäkter att komma med det här året.
Hästen är igång, hästen är gammal, jag har känt henne en herrans massa år, klassen är rätt lagom för oss osv osv... Men om inte Scandic kan hålla sig på mattan så är det ju inte minsta konstigt om inte min heller kan det. Det är nog för att jag har sånt bra tryck i henne och att det är lite svårt att reglera inne på banan:idea:

Såklart det inte är en slump att Damon Hill är utbildad av en fälttävlansryttare ;)

Protesten avslogs iallafall!! Bra!

Såklart det inte är en slump att Damon Hill är utbildad av en fälttävlansryttare ;)

Protesten avslogs iallafall!! Bra!

Du förstår väl nu varför Clerona måste ner till dig på utbildning? Då kommer jag ju vinna i Göteborg sen :D

kl

Funderingar kring Parzivals stångtygel. Hade för mig att man vanligtvis brukar har den överst i handen. Inte konstigt att han går och gapar......

Det är olika hur man väljer att hålla tyglarna. Jag har för mig att det var nån för ett par år sen som höll ena underifrån och andra uppifrån i handen liksom. Oavsett tygelfattnignen så fick hon hålla i stången idag, han såg hemskt stark ut.

Jag såg bara ett sammandrag på svtplay men Damon Hill är helt fantastisk. Min favorit helt klart!:love:

Men ingen rider så briljant som Gal. Han måste vara en av de mest begåvade ryttarna genom tiderna.

Jag gillar den tygelfattningen. OS segraren rider också med okorsade tyglar, och hon tjuvhåller definitivt inte i stången utan den hänger ofta rejält i förhållande till bridongen. Väldigt enkelt att ge eftergift på stångtygeln när den inte sitter så "fast" i handen så det är bra om hästen är känslig. Testa!

Parzival gapar ju alltid genom hela programmet, hon lär få släppa tyglarna helt för att få bort det.... :p

tycker inte Scandic såg så tillfreds ut i munnen heller, väldigt mkt gap och tunga...

sjukt kul ändå (även om det är tråkigt att det går dåligt för vissa) att det blir så öppet, känns som vad som helst kan hända i den här WC-finalen! sjukt kluven om jag hejar på Damon Hill, Gal eller Tinne & Anton haha!

Även om Tinne & Anton är skitbra så känns det som om de två har mycket tid kvar tillsammans så de "måste" inte vinna nu. OS i Rio däremot, det ska vara deras tävling! :)

Ja, riktigt spännande! Tror nog Adelinde vinner om Parzival inte hittar på några hyss, men jag hejar på Tinne. Tycker hon rider så otroligt mjukt och fint, verkligen ett samspelt och vackert ekipage. :)

Egentligen borde väl jag heja på den enda norskan.... Men jag tyckte Pro Set såg fruktansvärt stel ut i bakdelen, i galoppen såg han halt ut på båda bak... Någon annan som reagerade?

Det är nog fler än Parzival som måste hitta på hyss om Tinne ska kunna vinna!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka