Världscup finalen GBG

Sv: Världscup finalen GBG

Hon är så sjukt jävla skicklig Isabell. Hästen är tråkig, brun och tjock men ändå så rider hon runt den på ett trevlig sett. Så många GP hästar hon tagit fram är det nog få som kan matcha.

KL

Oj Don Auriello slog Parzival! Nu hoppas jag att SVT tillåter att utlandssvenskar ser klippen i efterhand (som de har gjort tidigare år) för jag är dundernyfken på Tinnes ritt.

Parzival sprang baklänges i en piaff och fick en massa ettor.

Tinne hade en miss i ryggningen.

Parzival blev skrämd och fick flippet i en piaff.. det var därför ;)

I alla andra grenar får hästarna aldrig se banan innan.. tänk att det funkar för dom :meh:

Det beror väl mest på att Parzival tvärvägrade i ena piaffen (skrämd). Men jag håller tummen för att du ska kunna se ritterna framöver! :)

Bra inställning av Tinne!! "Det är sådant dom ska klara av".. håller med!!

Men jisses vad rynkig hon blivit?? Sådär har hon aldrig sett ut innan :o

Baklänges i en piaff! Jag gissar att han gick med öppen mun och stången var i nittio grader mot marken också.

Så ni som tittade, vem var största positiva överraskningen? Kommer Damon Hill att ta hem küren på lördag? Och hamnar Tinne på pallen måntro?

Jag kan förstå att en dressyrhäst reagerar mer än en hopphäst t.ex. Men jag tycker Tinnes inställning var betydligt bättre än Patriks.

Längtar till på lördag!

Och vad tänker han uppnå med protesten?? Fattar att han är skitsur men lär ju inte hända något bara för att han protesterar. Det var lika för alla och som Tinne sa, sånt måste hästarna lära sig...

Damon Hill var bäst. Jag hoppas han vinner men tror inte någon slår Parzival om han håller sig på mattan. Känns öppet bakom dem med Tinne, Gal och Isabell som troliga 3-6 placerade.

Tyckte det var kul att se de andra ryttarna från andra ligor man inte sett tidigare:

Favoritstövlar: Valentina Truppas! Kolla in dem på lördag

Finast häst: Ukrainskans. Den hästen med annan ryttare.... mums!

Fulast schabrak: Adelindes

Finast sits: dött lopp mellan Isabell och Tinne

Surast och krokigast: Patrik Kittel :D:p;)

Snabbast ryggning: Parzival :D

Damon Hill var bäst. Jag hoppas han vinner men tror inte någon slår Parzival om han håller sig på mattan. Känns öppet bakom dem med Tinne, Gal och Isabell som troliga 3-6 placerade.

Tyckte det var kul att se de andra ryttarna från andra ligor man inte sett tidigare:

Favoritstövlar: Valentina Truppas! Kolla in dem på lördag hmmm

Finast häst: Ukrainskans. Den hästen med annan ryttare.... mums! Fan jag kollade på annat när hon red :p

Fulast schabrak: Adelindes Märkte jag inte ens haha

Finast sits: dött lopp mellan Isabell och Tinne njäää Adelinde och Marlies van Baalen

Surast och krokigast: Patrik Kittel :D:p;) Typ så ja :p:p

Snabbast ryggning: Parzival :D
Tinnes var rätt snabb oxå

Men han är ju nästan alltid bitter när han inte vunnit eller varit bästa svensk.. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka