Sv: Världens bästa tonåring(ar)
Att lägga ut det i en tråd på ett forum på detta viset är antagligen ett slag i ansiktet på en massa föräldrar där kampen för att över huvud taget ta sig igenom grundskolan med fullständiga betyg är en gigantisk prestation.
Men hallå? Om man ska börja ta hänsyn till precis alla så kan vi ju lägga ner Buke till att börja med. Och sen kan vi lägga ner resten av alla forum som finns.
Då får ingen skriva om sina aborter och vara lättade över dem, eftersom just jag varit barnlös. Och jag ska inte skriva något om vilken enkel och odramatisk graviditet jag hade och att jag knappt sprack och bara fick två ytliga stygn, för att inte trampa alla som mått skit under graviditeten på tårna.
Och jag ska väl inte nämna att min nya hund fick en 1:a, Hederspris och blev Bäst I Motsatt kön på sin första, dock inofficiella, utställning? Och hur kul jag tycker det var, för då slår jag väl nån stackare med halt och lytt hund i ansiktet?
Framför allt ska jag nog hålla väldigt tyst med att sonen sovit hela nätterna från lite drygt två månaders ålder pga mitt eget initiativ (vilket också gick helt odramatiskt tillväga) för då spottar jag väl alla sömnlösa bebisföräldrar i ansiktet?
Och inte heller bör jag vara glad och lite stolt (patetiskt jag vet) över att jag kunde läsa flytande själv när jag var 4 år gammal och kunde skriva innan jag började skolan, med tanke på alla dyslektiker som florerar på forumen?
Jag har hitintills inga egna positiva erfarenheter av förskolan/personal/förskolebarn i åldern 1-3 år och det skulle jag uppenbarligen hållt för mig själv, för det var ju ett solklart övertramp och slag i ansiktet på de Bukefalister som jobbar på förkola.
Nä, det är nog bättre om alla håller käften och slutar skriva något över huvud taget.