R
Raven
Sv: Vargjakt
Emot: vargjakt, för: att tamdjursägare skall kunna försvara sina djur utan att hamna i finkan.
Emot: vargjakt, för: att tamdjursägare skall kunna försvara sina djur utan att hamna i finkan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Detta är alltså det enda "seriösa" argumentet för varggakt som du kunde komma på?
Jaja, det säger tillräckligt!
LIA
Det är inte alldeles lätt att övertyga vargen om att den ska bo på ett specifikt område. Gäller f ö alla djurarter som vandrar för att söka sig revir mm.går det inte att flytta vargen? det finns trots allt MYCKET stora arealer i det här landet där vargen kan vara relativt ostörd, varför går det inte att flytta delar av stammen dit?
inte för tillfället nej. men tillfället är inte = hela min livstid.
men egentligen är det skit samma. det är mitt land lika mycket som ditt. jag har lika stor rätt att uttala mig i vargfrågan som de som bor mitt bland dem. och min åsikt är lika mycket värd som andras.
Jag undrar om vi inte måste börja se saken ur en annan synvinke? Om vargen finns i områden där det är naturligt för den att vara och vi har problem med det ..., vem ska flytta på/anpassa sig?
LIA
?? Vad menar du? Det var ett citat (klippt och klistrat) av det du skrivit.Lägg av med att lägga ord i min mun
Ja, och det var det "svaret" jag kommenterade. Du får gärna tycka att mina kunskaper är löjliga, men argument på den nivån lär inte föra framåt, eller hur?Jag besvarade ditt påstående om att alla jägare vill skjuta på allt som rörs.
Du nä! Om du läser mitt inlägg igen, så kanske du förstår att jag kommenterade ditt inlägg i första delen av mitt svar, medan resten- alltså det mesta- var allmänt hållet i sakfrågan. Alla är inte lika "återhållsamma" som du i sin vargdödariver!Jag har överhuvudtaget inte argumenterat för vargjakt annat än (för 1000:e gången känns det som) de vargar som tappat sin naturliga rädsla för människor och som söker sig in i byar för att kalasa på hemdjur och tamdjur.
Vadå "för en gångs skull? Och vad är det jag inte skulle ha läst? Varför kastar du sten ...?LÄS vad jag skriver för en gångs skull
Det är inte alldeles lätt att övertyga vargen om att den ska bo på ett specifikt område. Gäller f ö alla djurarter som vandrar för att söka sig revir mm.
Jag undrar om vi inte måste börja se saken ur en annan synvinke? Om vargen finns i områden där det är naturligt för den att vara och vi har problem med det ..., vem ska flytta på/anpassa sig?
LIA
Sväva iväg du, själv stannar jag kvar på planeten och håller mig till sakfrågor och logiska argument.Hmmm.......nu börjar vi sväva iväg lite, men varför inte......
Om vargen får ta bort våra djur från denna planet varför ska inte vi få ta bort den?
Det finns väl även någon typ av väst med metalltaggar på? "Som en spikmatta" som svågern uttryckte det. Detta för att hindra vargen från att bita och få tag om hunden.Hunden har en väst som är gjord med kevlar trådar så vargen inte kan bita igenom sen med eltrådar i och ett batteri , så när vargen biter får den en stöt i munnen.
Det vore intressant att få se seriösa argument för jakt på varg mot bakgrund av hur förutsättningarna är idag!!
LIA