Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vargjakt

Eftersom denna fråga ligger på hund..
Hur skulle ni själva tänka/känna om eran hund blev tagen av vargen??

min förra hund blev dödad av en stor, blodtörstig... HÄST! :eek: visserligen var hästen lite rädd, men för att bevisa hur blodtörstiga de är kan jag berätta att min kompis katt blev attackerad helt medvetet av en annan häst. en tjej från min mormors by blev dödad av en tredje häst. och jag själv har blivit utsatt för mordförsök av en fjärde. av detta kan jag nu dra slutsatsen att hästar är livsfarliga djur som är knäppa i huvudet. eller?
 
Sv: Vargjakt

Fortfarande så vill du fortsätta avel på dåliga individer. Hoppas att du inte håller på med hundar i alla fall.
Ska vi ha en frisk, genetiskt bra vargstam så måste ju den svenska stammen först utrotas eftersom den bevisligen lider av en massa defekter. I annat fall så håller vi på med ett för rasen helt vansinnigt projekt. Det vi vill ha är väl först och främst en frisk, sund ras på en plats där den kan leva naturligt eller hur?
Är det inte det vi strävar efter så är det bättre att de som vill se en varg åker till en djurpark. Det känns inte rätt att med konstgjord andning hålla liv i dåliga djur.

Och om vi ska ha en vargstam ska den vara i ett för vargen normalt område, där den har naturlig tillgång till bytesdjur och övriga vargar, för att få ett naturligt urval av de friskaste individerna, eller hur?

Pangare, de problem som finns i svensk/norska vargstammen beror på inavel. Bryter man inavelsdepressionen kommer problemen minska drastiskt. Vi behöver inte utrota den nuvarande stammen, bara utöka den med obesläktade individer så att inavelsdepressionen bryts.
 
Sv: Vargjakt

Förslagsvis en av lsty utsedd jägare.

Väldigt spännande svar eller hur :smirk:

Och för att inte vissa ska gå i taket (Igen..) så pratar jag fortfarande om de vargar som tappat sitt naturliga beteende och sin naturliga rädsla för människor :cool:

vargen har inte attackerat eller bitit ihjäl en människa i sverige sedan 1800 talet!
 
Sv: Vargjakt

men hur ska du ha det nu egentligen? först har någon (staten, kanske djurens vänner, eller någon privatperson?) planterat in varg i sverige, annars skulle ju inte stammen finnas. sedan är stammen ändå extremt inavlad på rent svenska djur, och utavel med ryska vargar skulle inte ha någon effekt. jag tror du förlorade mig någonstans på vägen...
 
Sv: Vargjakt

Den här tråden låser jag, då jag behöver mer tid att gå igenom och rensa bland inläggen.

Om det blir en upplåsning i framtiden så får ni hålla er till ämnet och inte kasta "paj" på varandra.

/Moderatorn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 672
Senast: Tantan
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 025
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 162
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 863
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp