Centaur

Trådstartare
Någon som har en sån här? :) Eller känner rasen? Hur fungerar den som familjhund på gård med hästar och katter? Och en del vilt.. Har den mkt jaktinstinkt kvar?

Sv: Varghund

Irländsk varghund?
Vi hade en sån när jag växte upp, vänligare hund får man leta efter. otroligt lydig, klok och väluppfostrad, gillade dock inte att vara i stallet men det är nog individuellt.. Dock måste de verkligen fostras rätt från start, är ingen höjdare med 65-70 kg som hoppar upp på en...
Jaktinstinkt hade hon, men inte mer än att hon kunde hålla sig i skinnet. det hände att hon for efter vilt nån gång ibland, men det gör å andra sidan vår japanska spets också (mest fåglar då iofs, man får ju ta don efter person.. ;)) och jappar är vad jag vet inte direkt jaktavlade.. haha.

det trista med så stora hundar är ju att de ofta får problem och blir gamla fort, våran blev bara 8 år och då levde hon på övertid de sista 3 åren.. Men jag skulle a bsolut vilja ha en varghund igen när jag har tid och råd, alla jag träffat har varit otroligt mysiga hundar.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 537
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 184
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar