Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
giowanna skrev:Självklar kommer hunden hålla sitt revir, med all rätt, men å andra sidan, hur vill du att vargen ska reagera när kanske huset är byggt på hans revir? Då är det ju som att ta en bit av vargens revis, och ge till hunden. Klart han blir sur, hade jag oxå blivit!
martha skrev:det är smällar man får ta som jägare....det är inte vargens fel att den beter sig som den gör...vargar bor i skogen, kommer en galen jakthund in på dens revir så händer såna här saker.....att det står en bil i närheten bryr den sig nog inte om....
Jag bor på landet med vargflockar i närheten...jag anser att dom har lika mycket rätt att leva som jag har....
jag blir så trött på folk som tycker att dom "lider" av att det finns vargar....att jakthundar stryker med händer....lika så att dom blir ihjälsparkade av älgar....men inte skriks det om att älgarna skall försvinna ur skogarna...
cillamuffins skrev:hå hå ja ja, nu lugnar vi oss litta. ta och läs på lite om hur vargen faktiskt beter sig innan du vräker ur dig en massa halv- och osanningar. och det där om att vargar skulle vara "grymma" är ju störtlöjligt. vet du hur vi snälla människor har ihjäl djur? hur djuren har det INNAN vi har ihjäl dom?
läs också på om exakt hur många barn som blivit dödade av varg de senaste 200 åren.
anledningen till att vi utrotade vargen var flera, bland annat bibeln framställde djuret som en förklädd djävul. att de rev tamboskap var nog bara ett svepskäl. och som sagt, 100 vargar kan OMÖJLIGT äta upp så många får, kor, hästar och renar och samtidigt döda allt vilt så att jägarna inte kan få ha sitt roliga. bor man där det finns rovdjur så börjar man inte slå ihjäl dom, utan stängsla in sina djur. det är väl inget konstigt med det. bor man nära en motorväg har man också stängsel, man bombar inte sönder vägen.