Hög igenkänning här. Vi samsover ju och gaveln på vår säng är precis rätt höjd för att stå och hoppa jämfota vid.. jag brukar ge det max 20 minuter typ, har han inte varvat ner då så får han hänga med ut och leka lite till i köket medans vi plockar. Han har kortat ner sina 2 vilostunder på dagarna väldigt mycket vilket gjorde att vi fick krångligare nattningar. Har därför lagt till en tredje vilostund framåt 17-tiden, även att det är så sent så är han dötrött framåt 19-19.30. Det har funkat klockrent, ett par nätter nu iaf!
Idag var vi dock iväg hela tiden och det blev väl totalt 30 min vila istället för 2-3 timmar.
Resulterade i en unge som härjat runt som en tok fram tills precis nu. Så här är det verkligen så att mer dagvila ger en mycket mer harmonisk bebis kvällstid, han sover mycket bättre då också.
Önskar så att han kunde sova i spjälsängen, åtminstone vissa nätter. Supermysigt att samsova men har mycket bäcken och ryggsmärtor just nu så hade behövt kunna röra mig mer fritt i sängen. Har provat lite dagtid att söva honom där, men han bara busar runt och när han väl blir trött blir han superledsen om han inte får ligga nära. Även ständig oro att springa runt med babyvakten för att se så han inte kryper ur sängen. Så är det någon som har ett supertips så tas det tacksamt emot