Jag förstår dig jag älskar också mitt jobb och kommer inte vilja vara hemma hela tiden. Jag har kollegor som trodde jag menade 2020 när jag sa att vi ses i höst...Jag gillar ert sätt att tänka kring föräldraledighet! (men självklart får alla göra som dom vill) men jag har ärligt talat ångest över att gå hem från jobbet. Har BF 24/4 och har planer på att gå hem 17/4 en vecka innan. Och många reagerar redan nu på att jag fortfarande jobbar.
Jag älskar mitt jobb och vill inte gå hem
Jag ska vara ledig året ut och börja jobba 100% i januari då ska mannen vara hemma 100% men om våra planer går i lås med att han ska börja läsa polis på distans i höst vill jag gärna jobba 1-2 dagar i veckan redan i höst om det funkar med hans skola. Jag kan jobba dagtid, kvällstid eller nattetid spelar ingen roll och kan jobba hemifrån med så varför inte? Men när man nämner det för andra är det många som reagerar som du skriver "så kommer du aldrig vilja sen".
Det passar inte mig att vara hemma i 1,5 år men att andra vill det stör mig ingenting så varför ska andra störa sig på att jag och min man ska fördela ledigheten tidigt?
Var ska din man läsa polis? Jag har en kollega som precis ska ut på aspirant som läst i Växjö, med det schemat tror jag inte det hade varit några problem