"Det kommer du inte att vilja sen när bebis är här" är ju bara så trist att folk ska behöva kläcka ur sig
Det är ju inte direkt så att
allt jag i dagsläget gör är saker jag så himla gärna
vill göra och dessutom verkar ingen ta hänsyn till vad barnets pappa vill? Sen förstår jag att folk försöker vara omtänksamma på sitt sätt, men jag har fått så många fina råd i andan "såhär gjorde vi och det fungerade för oss, det kan ju vara värt att tänka på" och önskar att alla kunde hålla sig till det istället för att kläcka ur sig dömande saker om att det aldrig kommer att fungera med ditten eller datten.
Skulle gärna vilja ha ett sådant upplägg som du planerar med föräldraledigheten
Faller nog tyvärr på att jag förmodligen blir arbetslös och det blir smidigast för mig att ta ut mer tid
Att ha någon att dela hästen med låter ju inte heller så dumt. Sen tänker jag att i alla fall för min del så är hästägandet så mycket mer än att rida, nu när det vårar på och mina fogar inte tål ridning varje dag tycker jag t.ex. att det är jättemysigt att ta med hund och häst ut och promenera i skogen och det hoppas jag att kunna göra även med bebis, (sen om det nu blir med vagn eller sjal eller vad som kan tänkas funka får man väl se) eller bara att hänga i stallet och borsta på hästen
Vill bebis sova i vagn kanske man hinner jobba hästen några minuter i paddocken? Man får väl anpassa sig efter sina förutsättningar helt enkelt, men jag vill ju gärna utgå från att det blir bra!