Vårföräldrar 2019 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår hade jag ganska täta förvärkar på väg hem i bilen när vi köpt pizza. Vi bor 1 km in på en riktigt dåligt underhållen gropig grusväg och det var superjobbigt att sitta i en gungande bil med stenhård värkande livmoder och ett tryck som kändes som att jag var på väg att bajsa på mig. Sambo frågade något och jag bara fräste till svar. Men lite middag i magen och vila i soffan så lugnade det ner sig. Gick ut och tog in hästar men ingen mer action förrän jag vaknade vid 2 inatt - svinhungrig och med molande mensvärk. Bälgade i mig hallonbladste i förhoppningen att det skulle hjälpa till lite men det la sig igen. Kom igen nu bebis!

Vi bor som sagt ute på vischan men "bara" ca 30 min från närmaste förlossning. Dock har vi alla möjliga barnvakter på, i bästa fall, 1 timmes avstånd men med risk för Stockholmstrafik och köer kan restiden för dem bli det dubbla. Går vattnet med ofixerad bebis kommer vi troligtvis behöva ta med sonen till sjukhuset och att någon barnvakt hämtar där. Min oro nu är att det ska hända på dagen när alla är på jobbet för då tar det minst 2 timmar, förutsatt att kollektivtrafiken fungerar, för folk att ta sig hit.

Sambo och min mamma har senaste veckorna gått lite omlott med hemjobb och back up-lösningar på jobbet men det är ju svårt att göra i evighet och ska man vara krass kan det dröja 2,5 vecka innan bebis blir vräkt. Trodde aldrig jag skulle vara gravid såhär länge så nu känns det som att jag kommer att vara det i evig tid.
 
Igår hade jag ganska täta förvärkar på väg hem i bilen när vi köpt pizza. Vi bor 1 km in på en riktigt dåligt underhållen gropig grusväg och det var superjobbigt att sitta i en gungande bil med stenhård värkande livmoder och ett tryck som kändes som att jag var på väg att bajsa på mig. Sambo frågade något och jag bara fräste till svar. Men lite middag i magen och vila i soffan så lugnade det ner sig. Gick ut och tog in hästar men ingen mer action förrän jag vaknade vid 2 inatt - svinhungrig och med molande mensvärk. Bälgade i mig hallonbladste i förhoppningen att det skulle hjälpa till lite men det la sig igen. Kom igen nu bebis!

Vi bor som sagt ute på vischan men "bara" ca 30 min från närmaste förlossning. Dock har vi alla möjliga barnvakter på, i bästa fall, 1 timmes avstånd men med risk för Stockholmstrafik och köer kan restiden för dem bli det dubbla. Går vattnet med ofixerad bebis kommer vi troligtvis behöva ta med sonen till sjukhuset och att någon barnvakt hämtar där. Min oro nu är att det ska hända på dagen när alla är på jobbet för då tar det minst 2 timmar, förutsatt att kollektivtrafiken fungerar, för folk att ta sig hit.

Sambo och min mamma har senaste veckorna gått lite omlott med hemjobb och back up-lösningar på jobbet men det är ju svårt att göra i evighet och ska man vara krass kan det dröja 2,5 vecka innan bebis blir vräkt. Trodde aldrig jag skulle vara gravid såhär länge så nu känns det som att jag kommer att vara det i evig tid.

Men åh! Hoppas att det löser sig med barnvakt tills när det är dags.. Och håller tummarna att det sätter igång snart!

---
Här fortsätter det med sammandragningar i massor och lite sporadiska förvärkar.. Har börjat bli jobbigt att ens sitta i soffan om kvällarna, hittar liksom ingen bekväm position hur jag än gör och kommer inte till ro. Och är så less nu på att inte kunna använda magmusklerna, är ju så himla bökigt :p
Längtar efter den lille :love:
 
Mycket möjligt, men det har inte vi gjort vilket jag försökt att förklara.. Menmen, det var väl det diskussionen började med, att hur man än väljer att lägga upp sin FL så ska folk lägga sig i och komma med gliringar :grin:

Att diskutera normer är inte gliringar, gliringar är att säga saker som "ja jag prioriterar iaf att vara hemma med barnen, tiden går så fort".
 
Pratade med pappa häromdagen. Farmor har visst dragit över 4-5 veckor med alla sina fyra barn :nailbiting: (på den tiden sattes man inte igång).

Tänk om det är de generna som kickat in den här gången :cautious:
 
Min kropp verkar vara hyfsat bra på att vara gravid men jäkligt dålig på att sluta att vara det :banghead::rage:
Hoppar in från hösttråden-18. Jag har haft samma problem och innan tvåan skulle ut så skulle jag minsan få revansch för ettan som aldrig kom ut... det slutade med snitt på tvåan för han låg i tvärläge i 42+0.... så var det med den revanschen.... :meh:
 
Popp sa det när jag vände mig i sängen och vattnet forsade ut. Förlossningen sa som väntat "åk in direkt, liggandes" eftersom bebis inte är fixerad så nu ligger jag och försöker kommendera en yrvaken och förvirrad sambo medan sonen är hysterisk för att han blir väckt nu. Vetefan hur jag ska kunna ligga med bilstolen i baksätet... Åååh kunde jag inte bara få en normal start med värkar den här gången? Just en natt när vi inte hade övernattande barnvakt också.

Inga direkta värkar än så lär få åka hem så snart de sett att navelsträngen inte är i kläm. Lite nojig att bebis är slö men den låg väl och sov i godan ro den med...
 
Popp sa det när jag vände mig i sängen och vattnet forsade ut. Förlossningen sa som väntat "åk in direkt, liggandes" eftersom bebis inte är fixerad så nu ligger jag och försöker kommendera en yrvaken och förvirrad sambo medan sonen är hysterisk för att han blir väckt nu. Vetefan hur jag ska kunna ligga med bilstolen i baksätet... Åååh kunde jag inte bara få en normal start med värkar den här gången? Just en natt när vi inte hade övernattande barnvakt också.

Inga direkta värkar än så lär få åka hem så snart de sett att navelsträngen inte är i kläm. Lite nojig att bebis är slö men den låg väl och sov i godan ro den med...

Jag ligger vaken med bebis som stökar i magen, men jag kan säga LYCKA TILL och hoppas att det löser sig med barnvakt och att du slipper åka hem igen. Hoppas värkarna hinner komma igång innan du är där!
 
En klipptid fick ingen fart på ungen men det var väl värt ett försök. :D Jag har börjat gå nuts i huset och börjat rensa och sortera i varenda vrå... Jag undrar om det är lämpligt att lägga ut en massa annonser på Tradera 9 dagar innan BF? :idea:

Jag har börjat vakna vid fyra varje morgon. Inte av någon speciell anledning, bara för att filosofera eller något tror jag. Tid för reflektion! Imorse vid fem började det kännas som lite mensvärk bak i ryggen som kom och gick med typ tre minuters mellanrum. Jag har svårt att tro att något skulle vara på gång men det var ju trevligt att känna lite aktivitet i min lata livmoder för en gångs skull. Den lever! Sedan när jag gick upp en halvtimme senare så försvann känslan av mensvärk, eller om jag helt enkelt inte känner av det pga att jag inte ligger och känner efter.

Det är några i föräldragruppen som fått sina bebisar nu så det börjar kännas lite på riktigt. Fast ändå inte. Jag har tydligen stora svårigheter med att förstå det här med att få barn. :D Det är ungefär som när vi skaffade höns och hittade vårt första ägg efter något halvår eller så. Det kändes ju helt galet, hur hamnade det där ägget i redet i vårt hönshus? Det kändes som att någon lagt dit det för att skoja med oss eller något. Jag vet att ägg kommer från höns, fast egentligen tror jag att de kommer från Ica. Det här med att förstå något fast ändå inte. För att inte tala om när vi fick våra första kycklingar! Från ägg som legat i kylskåpet dessutom! Det övergår fortfarande mitt förstånd att kycklingar kommer ur ägg. Och bebisar, det är väl något som bara andra får?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 886
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 306
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 071
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 284
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp