Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror ni jag kan få mvc att göra ett snabbt ul på inskrivningen på fredag eller är det bara att glömma det? Är kallad på möte nästa vecka (dagen innan kub) med ledningen inom företaget jag jobbar på och kommer bli erbjuden en högre chefstjänst då. Jag måste ju givetvis berätta att jag är gravid men vill inte göra det och sen få reda på dagen efter att det inte finns nån levande filur där inne... vet jag att det verkligen är någon där inne så kommer det påverka en hel del hur jag tänker kring tjänsten och det utvecklingsarbete jag förväntas göra och känner jag att de inte kan möta mina önskemål så tackar jag nog nej. Åååååh kan man inte bara få ett facit på hur allt ska gå och hur man kommer må!!!

Tror ni jag kan få mvc att göra ett snabbt ul på inskrivningen på fredag eller är det bara att glömma det? Är kallad på möte nästa vecka (dagen innan kub) med ledningen inom företaget jag jobbar på och kommer bli erbjuden en högre chefstjänst då. Jag måste ju givetvis berätta att jag är gravid men vill inte göra det och sen få reda på dagen efter att det inte finns nån levande filur där inne... vet jag att det verkligen är någon där inne så kommer det påverka en hel del hur jag tänker kring tjänsten och det utvecklingsarbete jag förväntas göra och känner jag att de inte kan möta mina önskemål så tackar jag nog nej. Åååååh kan man inte bara få ett facit på hur allt ska gå och hur man kommer må!!!

På de MVC som jag har gått på så har de inte haft några ul-apparater så det hade inte varit möjligt. Men om de har en så kan du ju alltid fråga.

På de MVC som jag har gått på så har de inte haft några ul-apparater så det hade inte varit möjligt. Men om de har en så kan du ju alltid fråga.

Här görs ul i samma lokaler och jag vet av erfarenhet att dom har en gammal sak som dom släpar in och kollar om bebis vänt sig när det närmar sig förlossning :up:

Varning för gnäll!

Men jag har fått så ont i ländrygg, höfter, skinkor och ner i benen.
Efter en aktiv helg kunde jag, på söndag kväll, inte sitta på golvet med ettan för att bygga duplo.
Jag har tagit det lugnt i går och idag, bara jobbat till lunch, låtit hästarna vilja osv men nu gör det sjukt ont i alla fall :down:
Jag vill inte ha det såhär!
I morgon ska jag ringa sjukgymnasten och höra lite.

15+0 :eek:

Vaknar tydligen numer före 04 utan klocka :crazy: Med halsbränna och antydan till svamp, måste till apotek idag, blä.
God morgon :) jag med :banghead: men bebisen bufflar runt vid den tiden så tänker kanske det är en morgonpigg skrutt som redan från början dresserar sin mor bra i vad det är som gäller :cautious:

45% av min graviditet har passerat! Jag är glad att jag än slipper "helvetet", men med tanke på att jag började känna av fogarna redan i v8-9 (dock kontrollerbart än) så kommer nog mitt helvete framöver! Ska göra fem veckor praktik i en (den yngre) etta senare i höst, typ då kommer helvetet braka för mig kan jag gissa! RUL på tisdag! Minns i somras när jag fick tiden, redan efter hälsosamtalet, att det kändes som ev evighet till rul och snart är jag där!!
:bump:

45% av min graviditet har passerat! Jag är glad att jag än slipper "helvetet", men med tanke på att jag började känna av fogarna redan i v8-9 (dock kontrollerbart än) så kommer nog mitt helvete framöver! Ska göra fem veckor praktik i en (den yngre) etta senare i höst, typ då kommer helvetet braka för mig kan jag gissa! RUL på tisdag! Minns i somras när jag fick tiden, redan efter hälsosamtalet, att det kändes som ev evighet till rul och snart är jag där!!
:bump:
Det är helt sinnessjukt att jag är i samma grupp som en som har passerat 45% :eek:

Det betyder är det inte är så långt dit för mig heller trots att jag bara har passerat 18,2% av min graviditet.

0.3kg upp den här veckan (väger vid ny vecka).

Från 57.7 när jag började med sprutorna till 62.4

Illamåendet verkar ha lugnat sig så nu kanske jag kan äta som mer normalt folk, dvs inte så ofta och inte bara mackor...

Jag som hoppades att jag skulle klara mig till jag får bebis och sen säger jag upp mig själv. Trivdes inget vidare ändå, men vafan det sket sig ju...

Men, som tur är så förlorar man ju i alla fall inte sin SGI så länge man skriver in sig på AF första dagen som arbetssökande. Man kan tom. ta kortare anställningar, deltid och timanställning utan att förlora sin SGI så länge man är fortsatt inskriven på AF och fortsätter söka heltid. Det tycker jag känns betryggande i alla fall :-)

Mår nåt gräsligt jäkla illa. Får ha ryggläge för att inte kräkas rakt ut.
Kommer bli helt fantastiskt att jobba i eftermiddag:crazy:
Imorgon dags för nytt ul så maken också får titta på "mullvaden" i magen:heart

Men, som tur är så förlorar man ju i alla fall inte sin SGI så länge man skriver in sig på AF första dagen som arbetssökande. Man kan tom. ta kortare anställningar, deltid och timanställning utan att förlora sin SGI så länge man är fortsatt inskriven på AF och fortsätter söka heltid. Det tycker jag känns betryggande i alla fall :-)
Framför allt så känns det skönt att slippa säga upp sig själv på något vis. Nu sitter dem med dåligt samvete mot mig så det känns rätt skönt 'ändå :angel:

Är det bara jag som har tarmar som väldigt tydligt har glömt att dom ska fortsätta att jobba och göra de dom ska? Var rätt längesedan jag var på toa och magen ser vissa dagar ut som om jag vore höggravid.

Är det bara jag som har tarmar som väldigt tydligt har glömt att dom ska fortsätta att jobba och göra de dom ska? Var rätt längesedan jag var på toa och magen ser vissa dagar ut som om jag vore höggravid.

Ibland önskar jag att mina glömt hur de ska fungera, men för mig är det helt tvärtemot, kan rinna ur vissa dagar...

Det går i vågor.

Motverkas med kiwi, linfrö, katrinplommon om man kan äta det, lactulose, magnesium och massor av vatten :)

Det är imponerande hur tarmarna kan svullna!

Väldigt imponerande faktiskt :)
Tycker jag har provat allt, tror jag ska leta upp någon med magsjuka som man kan råka åka och hälsa på;) vore väldigt skönt att riktigt få tömma magen, provade ringa mvc i morse som tyvärr hade så fullt upp för telefontid så man skulle prova ringa i morgon, jag som hade vilja få råd om vad jag kan köpa/göra så man riktigt får gå på toa

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 566
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama