Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kommit hem nu. Jag har lämnat jobbet nu för sista gången och helt ärligt fy fan vad bra det känns ändå. Även om det är rätt så osäkert nu ett tag, så mår jag toppen. Jag visste att jag inte trivdes men jag hade ingen aning att jag misstrivdes så fruktansvärt.

Nu ser vi framåt och tar nya tag.!!

Úff det här med att vara gravid, asså underbart såklart att de äntligen blev något osv. MEN asså se här att planera vintern och våren... Vi har en superlovande treårig hingst som jag verkligen såg fram emot att ta fram... Men insignia jag blev gravid att jag inte kan göra inridningen och heller inte kommer kunna avsluta i vår då liten kommer ja precis typ en månad före visning... Och att då "ge upp" nu och låta en annan tränare ta vid hästen, jooooobbigt..... Även om stallet ändå är fullt med superfina hästar som jag redan ridit in själv o tränat fram, och därav kommer kunna träna så länge jag klarar av att rida o inte går upp för mkt... Men ändå,de är surt att jag inte kommer kunna visa fram dom själv i vår...

Tänk om pojkvännen kunnat vart gravid istället,de hade passat mig mycket bättre Men men vissa dagar mår jag faktiskt lite bättre nu så ser ljust på att illamåendet kanske försvinner efter vecka 12! Och de är positivt, hitills 3kg ner de senaste 3veckorna

I övrigt superfint väder hos oss idag och jag red andra ridturen på min absoluta favorithingst efter hans sommarlov med tjejerna, han var minst sagt PIGG mötte medtränaren, och hon bara "äntligen ler du som vanligt igen", han har de effekten trots att man mår illa o så har jag långhelg i Helgen, o på söndag kommer äntligen mamma o hälsar på så jag kan berätta nyheten glad tjej även om hon är lite nipprig.

En liten onsdagsuppsats från mig

Jag vaknade och var hungrig föregående natt vilket jag hoppas bara var tillfällig förvirring. Jag kan inte börja äta klockan 03 när larmet ringer 05 (07 vissa dagar), å andra sidan kan jag inte sova hungrig heller O_o.
Jag hoppas att det hjälper att jag precis petat i mig ett kokt ägg.
Å andra sidan, på dagtid äter jag något med 3-4 h mellanrum så det kanske inte är så underligt att kroppen säger "nej tack" till 9-10 timmar utan mat.

Jag vaknade och var hungrig föregående natt vilket jag hoppas bara var tillfällig förvirring. Jag kan inte börja äta klockan 03 när larmet ringer 05 (07 vissa dagar), å andra sidan kan jag inte sova hungrig heller O_o.
Jag hoppas att det hjälper att jag precis petat i mig ett kokt ägg.
Å andra sidan, på dagtid äter jag något med 3-4 h mellanrum så det kanske inte är så underligt att kroppen säger "nej tack" till 9-10 timmar utan mat.

Kan du inte ha nåt lätt ligga vi sängen, en banan, kokt ägg eller nåt kex, kanske sån bevita eller vad nu reklamen säger att dom heter? Så du slipper resa på dig! Det skulle i alla fall underlätta om jag vaknade regelbundet (om det nu blir regelbundet) av hunger :)

Kan du inte ha nåt lätt ligga vi sängen, en banan, kokt ägg eller nåt kex, kanske sån bevita eller vad nu reklamen säger att dom heter? Så du slipper resa på dig! Det skulle i alla fall underlätta om jag vaknade regelbundet (om det nu blir regelbundet) av hunger :)

Jag blir kissnödig när jag vaknar så jag får kliva upp oavsett ;) (lagom roligt när ettan ropar i sömnen eller kommer och kryper ner i vår säng) annars var det bra tips.

Matfråga; hur är det eg med sushi? Är det ett jätte big no no eller går det bra i måtta? Jag har aldrig undvikit mat i den bemärkelsen, förra grav så åt jag brie. Men just sushi är ju en omdiskuterad fråga.

Sen är jag ju inte så långt gången om det gör någon skillnad?

Jag har varit så sjukt sugen på sushi nu ett tag så frågan är om det är ok eler om hag får överleva utan.

Matfråga; hur är det eg med sushi? Är det ett jätte big no no eller går det bra i måtta? Jag har aldrig undvikit mat i den bemärkelsen, förra grav så åt jag brie. Men just sushi är ju en omdiskuterad fråga.

Jag har varit så sjukt sugen på sushi nu ett tag så frågan är om det är ok eler om hag får överleva utan.

Sushi är ingen fara bara den är färsk. Köp alltså inte i plastlåda på Ica, utan på restaurang.

http://www.livsmedelsverket.se/matvanor-halsa--miljo/kostrad-och-matvanor/gravida/

Från Livsmedelsverket:
  • Gravad, rökt fisk och sushi: ät nygjorda eller nyförpackade produkter. Kontrollera förpackningsdatum.

Sushi är ingen fara bara den är färsk. Köp alltså inte i plastlåda på Ica, utan på restaurang.

http://www.livsmedelsverket.se/matvanor-halsa--miljo/kostrad-och-matvanor/gravida/
Från Livsmedelsverket:
  • Gravad, rökt fisk och sushi: ät nygjorda eller nyförpackade produkter. Kontrollera förpackningsdatum.
Åhh vad bra. Jag köper alltid bara direkt från restaurang som gör på beställning. Tycker såna färdiga från typ ICA är snuskiga. Då är här en som ska köpa sushi idag :D

Hade en jättebra plan idag på min första dag hemma ytan jobb. Jag skulle sätta in vår kamin igen sen vi tog ut den för renoveringen. Letar i 10 min efter vår säckakärra utan att hitta den :confused: ringer sambon som kläcker ur sig att den ff är utlånad och i te tillbakalämnad. :mad: så det sket sig ju totalt. Nu myser jag och bebis illamåendet ner oss i soffan med en kopp te och en bok en stund istället :D

Hoppas att jag hittade den senaste listan :)
Vi var på KUB i tisdags och allting såg fint ut. BM ändrade datum till 7 april, men det tror jag inte på :p Hennes mätningar slog en vecka fram och tillbaka och jag är ganska säker på att det är 5 april som gäller med den cykeln jag hade. Bebisen kommer givetvis när den kommer, men dottern kom några dagar för tidigt förra gången och höll på att födas på köksgolvet, så den här gången ska jag se till att inte vara så vidlyftig veckorna innan, utan hålla mig kring hemmet/förlossningen.

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
15/4-Lynxlady, 34 år, tredje barnet
17/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
(26/4) - Happygirl, 27år, första barnet
28/4 - Diremone, 29 år, första barnet

Maj
13/5 nyfiknajag, 27 år andra barnet
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
14-19/5 Bobberiboo,25 år, andra barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet

?/? -Hyacinth, en lagom tjock tant i sina bästa år_andra BARNET
?/? - Beppo, 32 år, första barnet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 566
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama