Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är livmodern jättetydlig till vänster även utan full blåsa. Och stenhård. Eller den syns inte så mycket men känns.

Kanske hormonrusning idag med tanke på hur jag mådde i morse...

Bekymrar mej iofs inte så mkt över vikten, det går man ju ner fort efteråt:up:

Nej, alla går inte ner fort efter :)
18 månader tog det mig med hårt slit att gå ner alla graviditetskilon med mellanpojken. Minstingen är snart 7 månader och jag har drygt 10 kg kvar att gå ner trots att jag går ner fortare denna gång. Men det klart alla går inte upp över 30 kg :meh:

18 månader tog det mig med hårt slit att gå ner alla graviditetskilon med mellanpojken. Minstingen är snart 7 månader och jag har drygt 10 kg kvar att gå ner trots att jag går ner fortare denna gång. Men det klart alla går inte upp över 30 kg :meh:
Jag gick upp ca 12 kg men gick upp än mer efter förlossningen trots helamning.
Sov jäkligt dåligt även om barnet sov så blev mycket onyttigt för att orka vara vaken sen.

Och alla går inte ner av amning....:cautious:

Halsbränna och helt sjuk trötthet. Tur i oturen att man stannade hemma från jobbet pga feber i morse :meh:

När jag kommer hem efter jobb brukar jag vara helt slut, vad roligt det ska bli att jobba nu och vara gravid samtidigt. Kommer ju somna med h6vudet på middagsbordet :nailbiting::up:

Halsbränna och helt sjuk trötthet. Tur i oturen att man stannade hemma från jobbet pga feber i morse :meh:

När jag kommer hem efter jobb brukar jag vara helt slut, vad roligt det ska bli att jobba nu och vara gravid samtidigt. Kommer ju somna med h6vudet på middagsbordet :nailbiting::up:

Förhoppningsvis håller det inte i sig så länge... Jag är generellt tröttare nu än i normala fall, men det är inte så det stör så mycket. Men jag hade ca en vecka för ett tag sedan då jag helt omotiverat var galet trött... Sov på både frukost och lunchrasten på jobbet och sen en stund innan jag åkte från jobbet till stallet där bara mockning och matfix blev gjort innan jag åkte hem och gick och lade mig. Detta i kombination med konstant illamående. Men som sagt, det höll bara i sig någon vecka så jag hoppas det blir samma för dig!

Då väntar vi på NIPT-svar då. Är Klinisk Kemi på Ackis som analyserar så jag bör kunna läsa svaret i journalen under "provsvar".

Hon frågade vilken vecka jag var i och jag var tvungen att tänka :eek: :rofl:

Har du lämnat blodprovet idag eller kommer du få svar idag och hur har det i så fall gått? Håller tumme att det ser bra ut:up::heart

Jag _hoppas_ att bebis ska suga ut mig mer eller mindre men räknar inte med det. Går ju inte ner i vikt särskilt lätt annars heller så varför skulle amning hjälpa liksom?

Hoppas på ork till mycket promenader... Och inte tid att äta :p

Idag insåg jag att tiden går ganska fort. Det betyder också att förlossning "närmar sig" (ok, det är ju ett tag kvar hoppas jag) . Det var ju faktiskt inget vidare kul förra gången:nailbiting:... Surt att man inte kan turas om att föda (dvs att om jag födde förra gången, kunde ju pappan göra det den här :idea:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 567
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama