Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Greta gillar inte läsk. Jag drack förut iaf ett glas om dagen, pepsi Max då för sockrad går inte, nu köper jag typ en halvliters i veckan och den går sällan åt.

Hon kunde väl säga nej till sötsaker i allmänhet tycker jag :mad:

(Eller så tyder den låga papp-a på inte fullgod funktion av moderkakan och då behöver det kanske vara gott om glukos i blodet för att det ska läcka igenom nog till Greta. Jag har ingen aning.)

Min kropp kommer tacka min ökade mättnadskänsla som jag fick när jag blev gravid!
Jag är i Kroatien och bor på ett hotell med all inklusive, men när jag är mätt så får jag inte i mig en bit till :cautious:
Tråkigt för mig, men bra för kroppen som slipper viktökningen :up:

Min kropp kommer tacka min ökade mättnadskänsla som jag fick när jag blev gravid!
Jag är i Kroatien och bor på ett hotell med all inklusive, men när jag är mätt så får jag inte i mig en bit till :cautious:
Tråkigt för mig, men bra för kroppen som slipper viktökningen :up:

Härligt med semester!! Men lite surt att missa god mat:cautious:
Jag mår illa som ett as om jag inte äter och när jag äter är jag som ett bottenlöst hål! Som tur är så är det vanlig mat som jag trycker in och inte sega råttor eller pizza..
Va likadant förra gången fram till v12-13 nånting sen mådde jag vidrigt illa av att bli mätt istället. Gick upp ca 13kg förra gången och hade väl gått upp 4 av dem på inskrivningen i v7. Nu är jag snart i v9 och har gått upp 2.
Bekymrar mej iofs inte så mkt över vikten, det går man ju ner fort efteråt:up:

Igår åt vi revben med pommes och majs, det tyckte bebis inte alls om :yuck::arghh: Idag så fogade jag vår skorsten och när jag skulle gå duscha så fick jag så sjukt ont i pattarna. Fan att det redan ska börja.:down: Sist fick jag inte ont förrän mjölken rann till.

Igår åt vi revben med pommes och majs, det tyckte bebis inte alls om :yuck::arghh: Idag så fogade jag vår skorsten och när jag skulle gå duscha så fick jag så sjukt ont i pattarna. Fan att det redan ska börja.:down: Sist fick jag inte ont förrän mjölken rann till.

Mina pattar har gjort ont sen typ v8-10(minns inte exakt), men som tur är mest om jag sover på mage eller om jag legat ner länge och ska resa på mig!

Urrk. Idag är jag galet yr i huvudet :crazy: Ska till Ackis och tur i oturen(?) så skolkar sambon idag så han får köra mig. Då slipper jag både köra och må dåligt på något kollektivt färdmedel.

Måndagar verkar vara min sämsta mående-dag överlag. Lustigt när jag dels inte jobbar och dels inte jobbat mån-fre någonsin med kortare undantag.

Då väntar vi på NIPT-svar då. Är Klinisk Kemi på Ackis som analyserar så jag bör kunna läsa svaret i journalen under "provsvar".

Hon frågade vilken vecka jag var i och jag var tvungen att tänka :eek: :rofl:

I dag har jag hemlängtan de lux och grinar som en liten unge för att jag förmodligen inte kan åka hem förrän i november. Det började igår och håller sig än. Föreslog för sambon att vi skulle lägga ner alla yrkesmässiga fördelar med nuvarande ort och flytta drygt 40 mil till en ort där jag har lite anknytning och skulle ha bra utbildningsmöjligheter för då skulle jag "bara" ha 25 mil till mina föräldrar och allt skulle bli så mycket lättare...
I alla fall i den ologiska hjärnan ;)
Att han skulle ge upp allt han har jobbat med, för och blivit väldigt bra på de senaste 16 åren är väl en världslig sak... :o

Fick en liten blödning inatt och blev såklart både ledsen och rädd men har nyss varit inne på ultraljud och fick se en liten person med små knoppar till armar och ben och ett hjärta som slog stadigt:heart
Lyckan och lättnaden är total! Blödningen va troligtvis nån skör slemhinna i slidan (har en lätt svampinfektion:meh:) men inget som blödde nu i alla fall.
Blev så glad att jag kramade både barnmorskan och läkaren:o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 567
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama