Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan ju tillägga att vi knte köpt eller tittat på några som heldt prylar, det får vänta till februari nån gång. Kommer satsa på så lite som möjligt men bra baskläder från pop. Pyjamas är det ultimata plagget anser jag. Första BARNET hann inte ens använda allt i varje storlek innan det var urvuxet...

Jag kände inget för ettan förrän dagen efter hen föddes... Då blev jag å andra sidan väldigt överraskad av hur mycket jag kände för den lille.

Att inte älska ett foster (som man aldrig träffat eller i mitt fall ens känt av) känns rätt normalt tycker jag. För mig är det ingen person/individ förrän jag träffat den, och troligen hunnit knyta an.

Det är väl kanske föreställningar från samhället/normer om att allt ska vara så pirrigt och man ska vara på rosa moln osv! Klart att barnet är väldigt efterlängtat, är min högsta dröm sen jag var liten. Men ja, likgiltigheten går inte att förklara. Som att det inte är sant! Ibland inbillar jag mig att jag skulle känna större längtan/vara på rosa moln om jag mådde dåligt, för att det skulle bli mera verkligt då! Jag har symptom, absolut, men inget som förstör min vardag!

Det är väl kanske föreställningar från samhället/normer om att allt ska vara så pirrigt och man ska vara på rosa moln osv! Klart att barnet är väldigt efterlängtat, är min högsta dröm sen jag var liten. Men ja, likgiltigheten går inte att förklara. Som att det inte är sant! Ibland inbillar jag mig att jag skulle känna större längtan/vara på rosa moln om jag mådde dåligt, för att det skulle bli mera verkligt då! Jag har symptom, absolut, men inget som förstör min vardag!

Jag ser fram mot det med skräckblandad förtjusning, men jag tycker du låter alldeles sund och normal. Jag är mer fascinerad av de som besinningslöst älskar nåt som typ är en liten Alien på 4 centimeter.
Alltså, jag mår illa, har ömma bröst och är konstant kissnödig. What's to Lööv? (@mandalaki onödigt bruk av engelska ord) För mig var det overkligt till nån vecka efter att BARNET fötts, inte nog med att det kom ut ett BARN, jag förväntades veta hur jag skulle hålla det vid liv också. Helt galet surrealistiskt.

Jag ser fram mot det med skräckblandad förtjusning, men jag tycker du låter alldeles sund och normal. Jag är mer fascinerad av de som besinningslöst älskar nåt som typ är en liten Alien på 4 centimeter.
Alltså, jag mår illa, har ömma bröst och är konstant kissnödig. What's to Lööv? (@mandalaki onödigt bruk av engelska ord) För mig var det overkligt till nån vecka efter att BARNET fötts, inte nog med att det kom ut ett BARN, jag förväntades veta hur jag skulle hålla det vid liv också. Helt galet surrealistiskt.

Känns skönt att jag i alla fall verkar sund och normal! :banana: Tror jag är ganska sund också hehe! Brukar vara omtyckt och folk verkar tycka jag är vettig! Blev tex erbjuden jobb på skolan i min by trots att det är 3,5 år kvar tills jag är lärare, efter tio minuter av ett studiebesök :p

Jag pratar inte om besinningslös kärlek utan det är mer en känsla av tomhet, overklighet. Det finns ingenting att ta på mer än bäckensmärtorna.

Jag är inte orolig för att jag inte kommer gilla ( ;) ) mitt barn men jag är lite rädd för den känslomässiga smällen.

Målet har ju så länge varit att bli gravid (mer än i fem veckor) och nu då?

Sedan är det ju också kopplat till KUB, jag vet inte om det är en dödsdömd stackare eller en kärnfrisk liten en. Det gör att jag måste hålla en viss distans för att orka vara människa just nu.

Det ger sig mest troligt med tiden, jag blir bara vilse i livet och slits mellan att planera studenten ( :p ) och låtsas som ingenting. Det lirar dåligt med mitt kontrollbehov men är ju något jag får vänja mig vid.

Jag och sambon pratade om det igår. Skulle jag räkna bort mina helt sjuka magsmärtor så är jag ju precis som vanligt än. Jag menar enligt grav test ska där ju vara ngt som nu är istorlek av ett riskorn, hur fasen ska man känna något där. Vid förra grav så började jag eg inte känna något förra man verkligen såg att något rörde sig därinne, så typ rynt v 32+ för då kunde man ju ändå relatera till något.

En snabb promenad till bussen i morse resulterade i vad som kändes som sammandragningar, i v 11 :rage: jäkla skit också om det ska dra igång redan, hade rätt stora problem förra graviditeten :meh:

Jag och sambon pratade om det igår. Skulle jag räkna bort mina helt sjuka magsmärtor så är jag ju precis som vanligt än. Jag menar enligt grav test ska där ju vara ngt som nu är istorlek av ett riskorn, hur fasen ska man känna något där. Vid förra grav så började jag eg inte känna något förra man verkligen såg att något rörde sig därinne, så typ rynt v 32+ för då kunde man ju ändå relatera till något.

Greta är ju betydligt större än så nu :p Men det är overkligt.

Jag måste äta typ 4 gånger i timmen om jag inte ska må illa. Jag mår inte så illa men det är ändå jobbigt när man har en 9 månaders som ska aktiveras och man mår illa!

Olika sätt att se på saker
Haha, jag har inte heller riktigt fattat de här med att de bor någon i mig.. för mig är det mest irriterande illamående och de faktum att jag gått från 6-7sovtimmar per dygn till 9-10. Jag inbillar mig att jag skulle varit med "rosa moln" om jag inte mått så dåligt

Hoppas och längtar att illamåendet avtar efter vecka 12... Vi hade ju bestämt att vänta tills efter 12 med att berätta. Men mina svärföräldrar har typ fattat att det är något skumt i görningen och frågan om jag är gravid har ställts ofta de senaste veckorna. Så dom får nog reda på de i helgen o sen kommer min mamma nästa helg o får hon reda på de då inkl. Några av våra extrafamiljer o sen får de bli Skype med syskonen o vännerna i Sverige. De går ju inte att hälsa på folk o dölja illamåendet

Men nu är de helg

Olika sätt att se på saker
Haha, jag har inte heller riktigt fattat de här med att de bor någon i mig.. för mig är det mest irriterande illamående och de faktum att jag gått från 6-7sovtimmar per dygn till 9-10. Jag inbillar mig att jag skulle varit med "rosa moln" om jag inte mått så dåligt

Hoppas och längtar att illamåendet avtar efter vecka 12... Vi hade ju bestämt att vänta tills efter 12 med att berätta. Men mina svärföräldrar har typ fattat att det är något skumt i görningen och frågan om jag är gravid har ställts ofta de senaste veckorna. Så dom får nog reda på de i helgen o sen kommer min mamma nästa helg o får hon reda på de då inkl. Några av våra extrafamiljer o sen får de bli Skype med syskonen o vännerna i Sverige. De går ju inte att hälsa på folk o dölja illamåendet

Men nu är de helg

Just tröttheten är väl det som jag märker av mest, och illamåendet om det dröjer för långt mellan måltiderna. Annars rycker jag det är helt ok:up:

Vi kommer väl göra det halvoffentligt efter ulet nästa vecka om allt ser bra ut. Är i vecka 9 då. Men det blir väl typ bara för dom närmaste. Föräldrar och syskon vet redan.

Berättade för resten av teamet nu. Det var lika bra då vi är en liten grupp och folk har börjat bli oroliga för min hälsa. Berättade innan lunch och ur var väl det för när vi var oh handlad lunch var jag tvungen att gå ut då lukten och värmen (Thai Take away) blev för mycket för mig. :wtf:

Var på hälsosamtal idag hos en BM som känns jättebra :love: hon skulle be läkaren skriva ut lergigan comp till mig så det kan jag hämta ut på tisdag :heart Fick tips om hur jag ska fixa denna graviditeten också utan att kroppen tar alltför mycket stryk.

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Lime, 26 år, andra barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
15/4-Lynxlady, 34 år, tredje barnet
17/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
(26/4) - Diremone, 29 år, första barnet
(26/4) - Happygirl, 27år, första barnet

Maj
13/5 nyfiknajag, 27 år andra barnet
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet

?/? -Hyacinth, en lagom tjock tant i sina bästa år_andra BARNET
?/? - Beppo, 32 år, första barnet

14-19/5 Bobberiboo,25 år, andra barnet.

Blev beräknad till 2 dagar tidigare än appen. Inte helt fel :D

Framfogen blir väldigt arg när vi haft sex och idag tror jag livmodern spänner sig också. Irriterande. Men inga blödningar och det är skönt!

Snart är det måndag och NIPT :nailbiting: Jag undrar hur man får reda på svaret...? Klinisk kemi säger att de analyserar men eftersom det skulle skickas senast 12 känns det ändå som att det ska till Karolinska? Jag gissar att jag får veta på måndag.

Jag har berättat för mina kollegor nu, eller iallafall de som var där i dag. Det passade bra in i samtalet att nämna det så nu kan jag gå runt och vara tjock utan att någon behöver fundera vad som hänt :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 568
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama