Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett bra ställe att börja på är gruppen "vi som har får" på facebook. Där är det gott om folk som säljer skinn, spridda över hela landet.

Mina skinn för säsongen betar fortfarande gräs, så de tar lååång tid på sig innan de kan hamna i barnvagnar ;)

Tja det dröjer till mars innan någon ska ligga i barnvagnen ;)

Alltså måtte du inte drabbas. Men om du gör det så är det grund för att ta ett samtal med AG om andra turer eller arbetsuppgifter. Och går inte det är det grund för att gå hemma med grav.peng. Tycker jag. Men har ingen aning om hur FK skulle se på det. Men det är verkligen totalt otänkbart att dagligen hålla sig i 3,5 h om du drabbas.

Som Lil-sis sa så har jag ju lite knepig anställningsform. Timanställd med kontrakt ett år i taget och får schema för två veckor i stöten. Vilket innebär att de i princip kan sluta lägga upp mig på pass och säga att det inte finns några jobb vilket gör att om jag är sjukskriven så får jag ingen sjuklön.

Ska skriva på nytt kontrakt i december för ett år till och hoppas kunna dölja graviditeten fram tills det är dags att skriva men just nu verkar det svårt. Mått så förbaskat illa och varit väldigt trött att jag varit hemma i en vecka nu. Känner mig som en trafikfara och att sitta i bussen och kräkas är ingen höjdare. Ska på inskrivning på MVC¨på måndag och ska höra med dem vad de tycker.

Jag är så otroligt stolt över mig själv!:banana:

Jag bor söder om Stockholm och undviker så långt som möjligt att köra bil i stan. Idag har jag hunnit lämna barnen på dagis, lämnat kaninerna till deras kanin vakt och kört in till Södersjukhuset själv. Jag lyckades också parkera i en jätte smal ficka utan att krocka :up:
Jag ska göra kub snart!

Har lite konstig känsla, har haft under hela grav! Men hade inte alls förväntat mig att det skulle ta sig på andra försöket, så har nästan svårt att känna glädje, tänker hela tiden att nä men man ser nog nåt tokigt på rul, innan tänkte jag så om kub. Känner mig ändå inte orolig, men är kanske nån form av "likgiltighet" bara för att jag inte förväntat mig att bli gravid?! Samtidigt så tänker jag att för väldigt många går det bra, varför inte för mig?

Så är det här med lite, gravid... Hur hände det (missfall 14/4) o en mens efter det. Menar jag är ju vuxen nog o veta sanningen men hallå? :angel: Har tagit betydligt längre tid de andra gångerna o med första tangerade vår året... Innan vi fick till trean med (som blev sena missfallet)

Som Lil-sis sa så har jag ju lite knepig anställningsform. Timanställd med kontrakt ett år i taget och får schema för två veckor i stöten. Vilket innebär att de i princip kan sluta lägga upp mig på pass och säga att det inte finns några jobb vilket gör att om jag är sjukskriven så får jag ingen sjuklön.

Ska skriva på nytt kontrakt i december för ett år till och hoppas kunna dölja graviditeten fram tills det är dags att skriva men just nu verkar det svårt. Mått så förbaskat illa och varit väldigt trött att jag varit hemma i en vecka nu. Känner mig som en trafikfara och att sitta i bussen och kräkas är ingen höjdare. Ska på inskrivning på MVC¨på måndag och ska höra med dem vad de tycker.

Be om Lergigan Comp.

Har lite konstig känsla, har haft under hela grav! Men hade inte alls förväntat mig att det skulle ta sig på andra försöket, så har nästan svårt att känna glädje, tänker hela tiden att nä men man ser nog nåt tokigt på rul, innan tänkte jag så om kub. Känner mig ändå inte orolig, men är kanske nån form av "likgiltighet" bara för att jag inte förväntat mig att bli gravid?! Samtidigt så tänker jag att för väldigt många går det bra, varför inte för mig?

Jag är definitivt känslomässigt distanserad!

Jag hoppas att jag kan ta till mig Greta känslomässigt när jag börjar känna rörelser. Det hjälpte liksom inte med ultraljudet förra veckan.

Jag är livrädd för att tappa graviditeten men jag känner inget för individen, ännu.

Hänger det kvar efter RUL tänkte jag prata med barnmorskan om det, ska boka nytt besök när RUL är gjort.

Jag hoppas att jag kan ta till mig Greta känslomässigt när jag börjar känna rörelser. Det hjälpte liksom inte med ultraljudet förra veckan.

Jag är livrädd för att tappa graviditeten men jag känner inget för individen, ännu.

Hänger det kvar efter RUL tänkte jag prata med barnmorskan om det, ska boka nytt besök när RUL är gjort.

Jag kände inte mycket för individen jag bar på förrän jag fick bära henne på utsidan istället. Innan hon föddes var det mest bara abstrakt. Känner också personer som känt massor för barnet medan det legat i magen men behövt lång tid på sig för att knyta an när barnet väl fötts.

Du ska förstås prata med MVC om du upplever känslorna, eller avsaknaden av desamma, som jobbiga, men var beredd på att få höra att det är "heeeeeelt normalt".

Jag kände inte mycket för individen jag bar på förrän jag fick bära henne på utsidan istället. Innan hon föddes var det mest bara abstrakt. Känner också personer som känt massor för barnet medan det legat i magen men behövt lång tid på sig för att knyta an när barnet väl fötts.

Du ska förstås prata med MVC om du upplever känslorna, eller avsaknaden av desamma, som jobbiga, men var beredd på att få höra att det är "heeeeeelt normalt".

Min BM verkar inte vara så förtjust i helt normalt, tack och lov!

Även jag hade ett väldigt "vetenskapligt" förhållande till lin graviditet. Jag var väldigt fascinerad av allt som hände och skedde men jag hade väldigt svårt att ta in att det var mitt barn i magen. Det där med att prata och sjunga för magen gjorde jag aldrig exempelvis...

Det löste sig förträffligt när sonen tittade ut :)

Säger som Tassetass att du ska ju såklart prata med bm om du känner att du har behov av det. Men det behöver inte vara något konstigt eller innebära något när barnet är fött :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 568
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama