Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Surt med tröjan @lil-sis.

Jag funderar på om jag ska kosta på en gravidfotografering längre fram eller ej (och nu kom jag på att jag glömt att läsa vidare om gravidförsäkring).
Det finns en tjej i grannstaden som är så otroligt duktig och det skulle vara väldigt, väldigt, roligt att gå dit. Hon ska få fotografera syskonen när det blir aktuellt.
(Jag vill ha henne som bröllopsfotograf också om vi lyckas komma till skott någon gång :p)

Jag funderar på om jag ska kosta på en gravidfotografering längre fram eller ej (och nu kom jag på att jag glömt att läsa vidare om gravidförsäkring).
Det finns en tjej i grannstaden som är så otroligt duktig och det skulle vara väldigt, väldigt, roligt att gå dit. Hon ska få fotografera syskonen när det blir aktuellt.
(Jag vill ha henne som bröllopsfotograf också om vi lyckas komma till skott någon gång :p)

Jag är inte bekväm i min kropp men däremot tänkte jag kosta på en nyfödd-fotografering :)

Jag har inga cravings egentligen men kan ibland tänka på en maträtt (eller liknande) och då fastnar den och måste ätas innan jag kan släppa tanken.

Just nu gulaschsoppa men vi åt det till middag, hoppas jag kan släppa det under natten :D

Jag har en kompis som är riktig duktig, hon håller på att utbilda sig till fotograf och har lovat bådr gravid och nyfödd fotografering gratis :)

Är Bon pix bra i kvalisorten?

Om det kunde varit fredag idag :cool:

Men bebisen hade nog träningspass nu på morgonen känner den mer diffust eftersom moderkakan är i framkant :bow: :bump: :banana:

Jag har känt två kurr när livmodern låg längre ner men nu är det väl för mycket fluff runt :p
Mitt kändes som fladder typ, om det nu va bäbisen förstås :p

Börjar få ont i magen av att sova på mage! Vill ju kunna sova på mage så länge som möjligt... Hade uppehåll med kissandet på nätterna i alla fall typ fyra veckor, inatt sprang jag tre ggr på toa... Suck!

Jag kände inget förrän v 20 förra gången, är tjockare nu än då och vet att jag har livmodern bakåtlutad. Får nog vänta på att SPÄKPLUMPEN ger sig tillkänna.

Jag kände min i v 16 förra gången. Och det blev bara värre ju längre tiden gick. När jag var i v 35 var jag blå över hela magen då hon sparkade så mkt och HÅRT! :D

Med förra kände jag i v 16-17 tror jag, hade moderkakan i framkant och ytterst sävlig bebis, inte en enda hård spark på hela graviditeten. Blev ibland orolig när jag inte känt henne på nåt dygn och försökte puffa igång henne men funkade aldrig, fick som mest en känsla av att kröp längre bak för att slippa bli knuffad på. Önskar att denna blir lite livligare iaf även fast jag gärna slipper blåmärken :p

Var hittar man ekologiska och tvättbara lammskinn?

Vill ha till vagnen. I övrigt råder det nog ingen brist på immunfrämjande bakterier här men lammskinn är mysigt :love:

Har lite konstig känsla, har haft under hela grav! Men hade inte alls förväntat mig att det skulle ta sig på andra försöket, så har nästan svårt att känna glädje, tänker hela tiden att nä men man ser nog nåt tokigt på rul, innan tänkte jag så om kub. Känner mig ändå inte orolig, men är kanske nån form av "likgiltighet" bara för att jag inte förväntat mig att bli gravid?! Samtidigt så tänker jag att för väldigt många går det bra, varför inte för mig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 568
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama