Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gått över till att låta översta knappen vara öppen och ha skärp istället då kan jag reglera trycket över magen mkt bättre. Tur jag nästan bara har på mig lite längre linnen toppar så dem döljer skärpet :D

Stövelridbyxor eller (enligt mig) vanliga? gissar att jag inte kommer gilla att dom sitter under.. Ska man rida 12 om dagen behöver nog magen så mkt stöd den kan få

Brukar inte ha låga normalt o de här har legat längst in i garderoben länge, men nu.... Underbart, klämmer ingenstans :up::bow:
fast jag håller mig till en om dagen :D

På mej kändes det som att magen drog ihop sej till en strut och det spände och tryckte nedåt samtidigt. Blev så vid ansträngning ifrån v17-18 ungefär och fram tills sista dagen.

Hmm fick så idag, eller jag kan inte riktigt förklara känslan, men hade gått promenad på em innan känslan dök upp! Ska försöka komma ihåg framöver i vilka samband känslan kommer! Men ja då kan det nog vara sammandragningar säkert, 16+4 idag!

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Lime, 26 år, andra barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
15/4-Lynxlady, 34 år, tredje barnet
17/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
(26/4) - Diremone, 29 år, första barnet
(26/4) - Happygirl, 27år, första barnet

Maj
13/5 nyfiknajag, 27 år andra barnet
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
17/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet

?/? -Hyacinth, en lagom tjock tant i sina bästa år_andra BARNET

14-19/5 Bobberiboo,25 år, andra barnet.
–--------------------------------------------------------------------

Har tydligen ramlat ur listan så uppdaterar igen.

Vi var hos bm igår och hon provade att köra dopplern mest på kul, och hittade rätt direkt
Starka fina hjärtslag, så det är bevisligen nån där inne :love:

Igår var jag på första besöket hos barnmorskan. Alla värden såg bra ut, blodtrycket var lågt och hb högt. Illamåendet gick över lika snabbt som det kom vilket har skapat lite oro men nu börjar brösten ömma och det drar i livmodern med ojämna mellanrum så nog är jag fortsatt gravid.

Já gravidkläder, mín dröm är ju att jag är tillräckligt bred för att bebis och allt ska gå plats och att bebis och livmoder och allt vill ligga i bakkant så att magen inte blir stor överhuvudtaget och helst inte förens i slutet Såg bild på Katrin zytomierska som enligt aftonbladet ska vara i vecka 14 o hon har en rejäl kula redan och hon var ju vältränad innan liksom.. Men å andra sidan är hon yttepytteliten så de finns kanske inte så mkt plats.
Jag är liksom byggd brett, åt alla håll, revbenen sticker ut ordentligt om jag äns närmare mig "normalt bmi".

Än så länge är magen "platt" som vanligt iaf, inte platt platt men degiga platt
Och så är de ju bebis nummer ett, brukar väll ta längre tid o synas då.

Gravidkläder för folk som sitter till häst hela dagen är inte stort urval på, är man dessutom superkräsen med ridbyxor blir de ännu värre

I övrigt så h a r jag haft en grym dag. Lyckades laga min favortitmaträtt och äta den utan att må illa!! Första lagade maten på två veckor! Underbart!

Annars börjar de bli kallt här, lite avis på er i Sverige som har så varmt ännu

Det finns typ gravidridbyxor i USA med hjortskinn för 2500kr (men de syr om till vanliga efter gratis) och så har jag hittat i Tyskland för 80 euro. Funderar på sådana.

Eller vinterfodrade ridtights men de kommer nog inte räcka över magen...

Det finns typ gravidridbyxor i USA med hjortskinn för 2500kr (men de syr om till vanliga efter gratis) och så har jag hittat i Tyskland för 80 euro. Funderar på sådana.

Eller vinterfodrade ridtights men de kommer nog inte räcka över magen...

Förra gången red jag i gravidtights eller dito jeans så länge jag var rörlig nog.
ska man inte tävla funkar det bra tycker jag.

Är det för tidigt att fönstershoppa gravidkläder i v 7?? :D:D

Det är aldrig för tidigt att fönstershoppa ;)

Jag har ont i ländryggen i dag, på en sida. Förstår inte vad jag har hittat på för otyg.

Gjorde en önskelista på bonprix igår, nu ska jag bara plocka bort hälften ;). Funderade på det där med jacka också, det är lite dålig planering att bli som tjockast när det är som kallast. Å andra sidan hade jag kreverat av att vara gravid under en varm sommar med tanke på mina svettningar.
Jag är en känslig person :o:p

Jag har ont i ländryggen i dag, på en sida. Förstår inte vad jag har hittat på för otyg.

Gjorde en önskelista på bonprix igår, nu ska jag bara plocka bort hälften ;). Funderade på det där med jacka också, det är lite dålig planering att bli som tjockast när det är som kallast. Å andra sidan hade jag kreverat av att vara gravid under en varm sommar med tanke på mina svettningar.

Jag fryser som FAN på vintern men det tar ju emot att köpa en dyr jacka för en säsong. Funderar på en fodrad skaljacka som med tjock tröja under kanske räcker i vinter och sen går att ha i vår och höst när man bär, typ.

Jag är ganska nöjd med att ha ungen på utsidan när det är som varmast.

Idag är bäckenet dumt. Dumt. Vi sysslade med gymnastiska övningar i sängen igår, det är lite svårt att få till det utan att jag får ont, dels myomet och det är ju inte luftigare nu :p

Gjorde inte ont i bäckenet just då men efter. Och nu efter att ha gått ner till hagen och tillbaka så krampar musklerna i skinkorna. Kul.

(Jag hade ju varit sängliggande om jag hade jobbat som vanligt :eek: ).

Då så, sitter också ocha gör en önskelista på bon prix.:D Tittade in på typ hm och lindex men jag tycker deras kläder är fruktansvärt fula med enstaka undantag.
Längtar redan till kulan börjar synas :love:

Jag födde i december förra gången och jag klarade mig genom att ta sambons vinterjackor :D såg ut som tält i vissa hänseende men sjukt mysiga och varma.

Då så, sitter också ocha gör en önskelista på bon prix.:D Tittade in på typ hm och lindex men jag tycker deras kläder är fruktansvärt fula med enstaka undantag.
Längtar redan till kulan börjar synas :love:

Jag födde i december förra gången och jag klarade mig genom att ta sambons vinterjackor :D såg ut som tält i vissa hänseende men sjukt mysiga och varma.
Jag kunde ha min vanliga vinterparkas ifrån didriksson till dec ungefär (v25-26) förra gången, sen va det öppen jacka och en alldeles för stor jaktjacka till april.
I år blir det absolut jackköp hatar verkligen när kläder sitter illa..
Måste beställa några fler jeans nu också jag kan ha mina vanliga men det är vansinnigt obekvämt när det klämmer på magen:yuck:

Tydligen var det tänkt att jag skulle lämna provet idag men det skulle skickas före 12, stackars SSK. Men jag sade att vi kan ta info etc idag och så lämnar jag prov en annan dag. Var redan mer än halvvägs när hon ringde igen.

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Lime, 26 år, andra barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
15/4-Lynxlady, 34 år, tredje barnet
17/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
(26/4) - Diremone, 29 år, första barnet
(26/4) - Happygirl, 27år, första barnet

Maj
13/5 nyfiknajag, 27 år andra barnet
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
17/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet

?/? -Hyacinth, en lagom tjock tant i sina bästa år_andra BARNET
?/? - Beppo, 32 år, första barnet

14-19/5 Bobberiboo,25 år, andra barnet.

Ja då sällar jag mig till sällskapet! Gravid i v.8 :-)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 568
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama