Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att jag tom fick fram kritik mot informationen vid KUB utan att vara för hård eller negativ. Det är svårt att kritisera lagom och sakligt när man inte varit med om situationen förut och inte har blivit egentligen dåligt bemött, utan "bara" bristfälligt.

Jag tror att jag tom fick fram kritik mot informationen vid KUB utan att vara för hård eller negativ. Det är svårt att kritisera lagom och sakligt när man inte varit med om situationen förut och inte har blivit egentligen dåligt bemött, utan "bara" bristfälligt.

Visst är det så! Man vill ibland egentligen gapa och leva halv jävel när man tycker folk har slarvat men det är inte rätt för det.
Jag känner rätt ofta att jag är glad att jag är 35år och varit med om en hel del vid det här laget så man har lite pejl på när det är läge att sätta hårt mot hårt.

Visst är det så! Man vill ibland egentligen gapa och leva halv jävel när man tycker folk har slarvat men det är inte rätt för det.
Jag känner rätt ofta att jag är glad att jag är 35år och varit med om en hel del vid det här laget så man har lite pejl på när det är läge att sätta hårt mot hårt.
Ja.

Sambons yngsta barnbarn ammades inte och mamman hade det ganska tufft mot personal på BB etc. Jag tror att jag som drygt tio år äldre hade haft det lättare både i mig själv men också för att åldern gör att folk ofta lyssnar mer på vad man själv tycker.

Ja.

Sambons yngsta barnbarn ammades inte och mamman hade det ganska tufft mot personal på BB etc. Jag tror att jag som drygt tio år äldre hade haft det lättare både i mig själv men också för att åldern gör att folk ofta lyssnar mer på vad man själv tycker.

Jag förstår inte heligheten kring amning. Låt var och en göra det som passar bäst för dem och respektera det! Framförallt en del sjukvårdspersonal borde lära sig att dra igen och hjälpa till utifrån det val familjen gjort.
Blä!

Hittat en begagnad adapter som passar både barnvagn och tänkt babyskydd :D Så imorgon åker jag till Gävle.

De har begagnat skydd också men det vågar jag inte.

Jag funderar lite på om jag känner av sammandragningar! Hur känns dom? Men känner bara om jag ligger på rygg och inte jämt heller, men får obehaglig känsla i magen, inte som "jag är bajsnödig" eller "jag har träningsvärk" utan en helt annan känsla som jag inte kan förklara. Inte ont men ja, obehagligt! Det går över om jag lägger mig på sidan istället...

Jag funderar lite på om jag känner av sammandragningar! Hur känns dom? Men känner bara om jag ligger på rygg och inte jämt heller, men får obehaglig känsla i magen, inte som "jag är bajsnödig" eller "jag har träningsvärk" utan en helt annan känsla som jag inte kan förklara. Inte ont men ja, obehagligt! Det går över om jag lägger mig på sidan istället...
På mej kändes det som att magen drog ihop sej till en strut och det spände och tryckte nedåt samtidigt. Blev så vid ansträngning ifrån v17-18 ungefär och fram tills sista dagen.

Kläder... Tja, måste se representabel ut så ett par jeans, 4-5 toppar o ett par koftor/tjocktröjor....Har faktiskt fortfarande inte gått upp ett endaste gram 14+3. Är totalt ointresserad av mat o allt som ska in i munnen. Hade ett par kg för mycket innan med o de verkar räcka än. När ska man börja äta mellis o vad ska man hitta på? Borde äta... Typ... Fortfarande illamående.

Barnmorskan ringde idag, har b12 brist o järndepåerna var 30. Så har börjat dricka blutsaft (tål inte järntabletter) o tar två behepan om dagen, fungerar inte det får jag väl be om injektioner. Har fått det med båda tidigare barnen. Det förklarar de envisa stickningarna i händer o fötter o jäspandet i alla fall....

Spännande med alla era jobb :)

@Mirifax hur mycket blutsaft dricker man/gång?
Jag har fått börja med järn (niferex) pga låga depåer men jag vet att magen går i strejk och ett alternativ vore bra att ha, även om jag kanske bör rådgöra det med bm innan jag byter?

@Mirifax hur mycket blutsaft dricker man/gång?
Jag har fått börja med järn (niferex) pga låga depåer men jag vet att magen går i strejk och ett alternativ vore bra att ha, även om jag kanske bör rådgöra det med bm innan jag byter?

Dricker en hut om dagen, det måttet som är med flaskan. Jag har ibs o vägrar niferex o Duroferon. Min barnmorska vet läget o krisar det kommer jag kräva järndropp.

Prata med din bm annars :)

Já gravidkläder, mín dröm är ju att jag är tillräckligt bred för att bebis och allt ska gå plats och att bebis och livmoder och allt vill ligga i bakkant så att magen inte blir stor överhuvudtaget och helst inte förens i slutet Såg bild på Katrin zytomierska som enligt aftonbladet ska vara i vecka 14 o hon har en rejäl kula redan och hon var ju vältränad innan liksom.. Men å andra sidan är hon yttepytteliten så de finns kanske inte så mkt plats.
Jag är liksom byggd brett, åt alla håll, revbenen sticker ut ordentligt om jag äns närmare mig "normalt bmi".

Än så länge är magen "platt" som vanligt iaf, inte platt platt men degiga platt
Och så är de ju bebis nummer ett, brukar väll ta längre tid o synas då.

Gravidkläder för folk som sitter till häst hela dagen är inte stort urval på, är man dessutom superkräsen med ridbyxor blir de ännu värre

I övrigt så h a r jag haft en grym dag. Lyckades laga min favortitmaträtt och äta den utan att må illa!! Första lagade maten på två veckor! Underbart!

Annars börjar de bli kallt här, lite avis på er i Sverige som har så varmt ännu

@Mirifax jag får försöka prata med henne, eller om/när den nya börjar och jag blir flyttad. När jag väntade ettan och järnet gav sina biverkningar fick jag till svar att "det är för så kort tid och det kommer någonting bra av det" :banghead:
Vi pratar inte riktigt samma språk hon och jag.

Já gravidkläder, mín dröm är ju att jag är tillräckligt bred för att bebis och allt ska gå plats och att bebis och livmoder och allt vill ligga i bakkant så att magen inte blir stor överhuvudtaget och helst inte förens i slutet Såg bild på Katrin zytomierska som enligt aftonbladet ska vara i vecka 14 o hon har en rejäl kula redan och hon var ju vältränad innan liksom.. Men å andra sidan är hon yttepytteliten så de finns kanske inte så mkt plats.
Jag är liksom byggd brett, åt alla håll, revbenen sticker ut ordentligt om jag äns närmare mig "normalt bmi".

Än så länge är magen "platt" som vanligt iaf, inte platt platt men degiga platt
Och så är de ju bebis nummer ett, brukar väll ta längre tid o synas då.

Gravidkläder för folk som sitter till häst hela dagen är inte stort urval på, är man dessutom superkräsen med ridbyxor blir de ännu värre

I övrigt så h a r jag haft en grym dag. Lyckades laga min favortitmaträtt och äta den utan att må illa!! Första lagade maten på två veckor! Underbart!

Annars börjar de bli kallt här, lite avis på er i Sverige som har så varmt ännu

Har hittat toppen ridbyxor, sitter under magen :)
Fick skrapa rutan i morse, första gången denna säsongen :grin:

@Mirifax jag får försöka prata med henne, eller om/när den nya börjar och jag blir flyttad. När jag väntade ettan och järnet gav sina biverkningar fick jag till svar att "det är för så kort tid och det kommer någonting bra av det" :banghead:
Vi pratar inte riktigt samma språk hon och jag.

Nej, min bm har med varit envis men jag spyr o får diarré = inget stannar i mig. Lagom nyttigt... Dessutom har hon ett tjockt block med Niferex papper hon delar ut, tror region Skåne o barnmorskorna är köpta av niferex :banghead:
Har tagit fyra graviditeter o två barn för att hon skullat fatta, på riktigt :cautious:

Ja det här med kläder...
Rent tekniskt sätt så kan jag knäppa alla mina vanliga byxor, men jag klarar inte av trycket över magen :yuck:
Så just nu har jag mina mjukare byxor och tights. Jag tänker vänta ett tag med att köpa gravidbyxor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 573
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama