Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Till alla er som inte har barn sen innan, NJUT!
Av all egentid, av att få skita ifred och duscha ur allt balsam. Snart är det något man knappt kommer ihåg hur det var men drömmar om!

Jag sitter och dricker kaffe ifred för att fördriva tiden innan jag börjar jobba medans barnen är på dagis. Det är helt magiskt att få vara ifred :heart

Den här veckan har varit hemsk! Mått illa mest hela tiden och har svårt att få ner någon mat. Konstant trött, känns som om jag går runt i en dimma. Att köra buss har helt enkelt inte fungerat alls och jag har känt mig som en trafikfara. Sjukskrivit mig den här veckan. Vill inte riktigt berätta på jobbet än eftersom jag går som timmis och mitt kontrakt som löper årsvis går ut och ska förnyas i december. Just nu förstår jag inte riktigt hur jag ska klara av att dölja det om jag fortsätter att må som jag gör. Jag hoppas verkligen att det blir bättre och att illamåendet försvinner!

Har varit väldigt orolig senaste veckan, men inte riktigt kunnat förmå mig att skriva i den här tråden. Hade en blödning förra söndagen och ställde genast in mig på det värsta. Blödningen har följts av bruna flytningar och jag har pendlat mellan hopp och förtvivlan när jag googlat runt. Har dragit mig för att ta kontakt med vården med i och med att den klarröda blödningen var så kort och att jag inte har haft någon molvärk. I fredags fick jag i alla fall nog och tänkte ringa mödravården för rådgivning. Tyvärr hade mina närmaste mvc och gyn stängt för helgen. Längtade enormt efter gårdagen då jag äntligen kunde ringa någonstans och ösa ur mig mina farhågor, klarade inte av att vänta till KUB nästa vecka.

Mvc hänvisade mig direkt till gyn och därefter tog det ett par timmar innan de ringde upp mig. Trodde inte de skulle låta mig komma in, men det var inget snack om saken och jag var välkommen direkt. Kände mig otroligt lättad när läkaren vred om skärmen vid ultraljudet och visade en liten parvel med pickande hjärta :heart
Nu ska jag äntligen försöka slappna av och våga tro att det blir en vårbebis i alla fall! Enligt ul ligger moderkakan långt ned och troligtvis är det den som blöder när den flyttar sig uppåt, så antagligen kommer jag få dras med blödningar ett tag framöver. Förhoppningsvis sitter den där den inte är i vägen så småningom :)

Gah! Ettan är i en trotsperiod som inte är av denna värld. Jag funderar huruvida jag är vid mina sinnens fulla bruk som tänker göra detta e n g å n g t i l l!
Funderar dessutom om det är foglossning på ingång... Ont gör det i alla fall.

Jag är hungrig JÄMT!!! Jag fattar inte hur jag ska palla med detta. Jag vill helst inte berätta på jobb förrän efter v 12 men snart måste dem ju fatta när jag jämt sitter och trycker i mig frukt. Igår och idag är jag hemma pga barnet hade feber igår och jag idag, så nu kan man ju äta :o

Jag är hungrig JÄMT!!! Jag fattar inte hur jag ska palla med detta. Jag vill helst inte berätta på jobb förrän efter v 12 men snart måste dem ju fatta när jag jämt sitter och trycker i mig frukt. Igår och idag är jag hemma pga barnet hade feber igår och jag idag, så nu kan man ju äta :o

Det känns ju i alla fall lite mera "hemligt" med frukt än om du hade ett berg med choklad eller nåt! Haha eller ja, då skulle jag reagera!

Gah! Ettan är i en trotsperiod som inte är av denna värld. Jag funderar huruvida jag är vid mina sinnens fulla bruk som tänker göra detta e n g å n g t i l l!
Funderar dessutom om det är foglossning på ingång... Ont gör det i alla fall.

Det går tydligen snabbt och sen blir dom vuxna ;) säger många med äldre barn!

Jisses, mår pecka. Inte så mycket illa men jag är trött. Somnar sittande. På riktigt. Känns som o gå i sirap. Har ju konstaterad b13 brist o låga järndepåer. Har tagit medikamenter sedan i måndags. När vänder det? 14+5 idag... Dessutom inne i en orolighetsperiod igen. Rädslan att liten inte finns mer. Men risken för sena missfall är 3% o risken att man får upprepade 1% tror jag att jag läste någonstans med hyfsat tillförlitlig källa...

Kan ju inte sova i klassrummet.. Får gå o köpa choklad i pausen när eleverna slutat innan mötet börjar...

S
Jag är också kissnödig precis hela tiden, måste tajma toabesöken perfekt för att hinna hem från jobbet innan det är dags igen... Uppe minst en gång varje natt också, hur ska det bli mot slutet?
Samma här. Va likadant förra graviditeten men det gav sej halvvägs och sen va det som vanligt andra halvan så det finns hopp!

Det här med att vara kissnödig inser jag kommer bli hemskt jobbigt om jag drabbas. Kör buss och ett pass är någonstans mellan 2,5 och 3,5 timmar på motorväg där jag inte kan stanna. Hur fan gör man?

Det här med att vara kissnödig inser jag kommer bli hemskt jobbigt om jag drabbas. Kör buss och ett pass är någonstans mellan 2,5 och 3,5 timmar på motorväg där jag inte kan stanna. Hur fan gör man?

Säger bara SHIT! Du får låta bli o dricka, provar med det ibland om det inte finns toalett... Eller kissa två gånger på kort tid.

Alltså måtte du inte drabbas. Men om du gör det så är det grund för att ta ett samtal med AG om andra turer eller arbetsuppgifter. Och går inte det är det grund för att gå hemma med grav.peng. Tycker jag. Men har ingen aning om hur FK skulle se på det. Men det är verkligen totalt otänkbart att dagligen hålla sig i 3,5 h om du drabbas.

Alltså måtte du inte drabbas. Men om du gör det så är det grund för att ta ett samtal med AG om andra turer eller arbetsuppgifter. Och går inte det är det grund för att gå hemma med grav.peng. Tycker jag. Men har ingen aning om hur FK skulle se på det. Men det är verkligen totalt otänkbart att dagligen hålla sig i 3,5 h om du drabbas.

@Beppo har ju en lite knepig situation med sin timanställning som inte är tills vidare.

Men man kissar innan man kör, sen brukar ju inte blåsan knacka på direkt efter, som tur är.

Beställt byxor, stickad tröja och en BH från BonPrix, så får jag lite koll på storlekarna. Men den tjocktröjan jag ville ha tog slut medan jag funderade :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 568
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama