Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker också det är skönt att läsa att jag inte är ensam om de känslorna! Precis vad jag behövde höra :-)
Jag var ganska neutral under hela graviditeten
Liksom ut kommer ungen på nåt sätt osv
Men den lilla söta saken som kom ut älskar jag över allt annat på jorden..även nu 14 år senare hahah

Jag har inte heller några känslor för bebisen i magen annat än att det ska bli kul när den kommer ut.
Jag är så krass att jag berättade för alla nära (vänner, familj och släkt) på en gång. Jag resonerar så att blir det missfall så är det kroppens sätt att ta bort ett foster som inte är friskt. Hellre det än att föda fram ett väldigt sjukt barn som sedan dör pga av det.

Sambon är inbokad på nedrans kurs på samma datum som RUL så jag har bett om en ny tid. Kommer bergis få vänta minst en vecka till bara för det :mad:

Inte kul att få vänta, dock väntar jag nog hellre än att går själv! Rul känns som en sån sak där man ska vara med båda två :)

Jo jag känner inte att jag vill göra det själv. Bättre då att byta. Tänkte se om jag kan fråga om det på måndag när jag ändå är där även om jag skickat en fråga via Mina Vårdkontakter för att inte glömma.

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Lime, 26 år, andra barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
15/4-Lynxlady, 34 år, tredje barnet
17/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
(26/4) - Diremone, 29 år, första barnet
(26/4) - Happygirl, 27år, första barnet

Maj
13/5 nyfiknajag, 27 år andra barnet
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet

?/? -Hyacinth, en lagom tjock tant i sina bästa år_andra BARNET
?/? - Beppo, 32 år, första barnet

14-19/5 Bobberiboo,25 år, andra barnet.

Hoppas jag hittade den sista listan.

Det smakar skarpt surt och lite som om man har kräkts nyligen. Skitsvårt att beskriva, men om du har druckit riktigt surt "gammalt knorrigt" kaffe så kan det ge uppstötningar.

Hmm känns som att jag har bantat, några kanske har testat dricka soppor i flera veckor, hos vissa då luktar/smakar det ju väldigt illa i mun. Typ så känns det i min mun, eller lite längre bak och har känslan hela tiden av att vilja gurgla med tandkräm, dock släpper det inte av gurglandet, har testat flera ggr haha! Men har aldrig haft halsbränna!

Hmm känns som att jag har bantat, några kanske har testat dricka soppor i flera veckor, hos vissa då luktar/smakar det ju väldigt illa i mun. Typ så känns det i min mun, eller lite längre bak och har känslan hela tiden av att vilja gurgla med tandkräm, dock släpper det inte av gurglandet, har testat flera ggr haha! Men har aldrig haft halsbränna!

Det är inte sån där go "gravidmetallsmak" som du har i munnen/svalget då? Det hade jag både förra graviditeten och denna. Smakar riktigt illa..

Det är inte sån där go "gravidmetallsmak" som du har i munnen/svalget då? Det hade jag både förra graviditeten och denna. Smakar riktigt illa..

Njae känner inte riktigt någon metallsmak! Men kan inte riktigt säga att det bränner heller. Kanske surt! Är mer en känsla än smak i typ svalget! Haha bra förklarat va?

Njae känner inte riktigt någon metallsmak! Men kan inte riktigt säga att det bränner heller. Kanske surt! Är mer en känsla än smak i typ svalget! Haha bra förklarat va?
Jag förstår precis vad du menar! Är med i hösttråden och har precis fått min älskade bebis. Men jag hade så under slutet av min graviditet och försökte få sambon att förstå, han kunde konstatera att det inte var halsbränna men vad det faktiskt vad vet jag inte. Men jag känner precis igen din beskrivning. Det gick över så snart bebis kom :)

Jag förstår precis vad du menar! Är med i hösttråden och har precis fått min älskade bebis. Men jag hade så under slutet av min graviditet och försökte få sambon att förstå, han kunde konstatera att det inte var halsbränna men vad det faktiskt vad vet jag inte. Men jag känner precis igen din beskrivning. Det gick över så snart bebis kom :)

Haha skönt att någon fattar vad jag menar :p skönt att det går över, är bara i v17 än men håller det sig på denna nivå kan jag överleva utan problem ;) är inget "jobbigt" problem även om det känns som ständigt dålig andedräkt typ! Går ju dock lätt att lösa med lite tandkräm eller tuggummi, även om själva känslan inte försvinner!

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
9/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
2/4 - Lime, 26 år, andra barnet
2/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
15/4-Lynxlady, 34 år, tredje barnet
17/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
(26/4) - Happygirl, 27år, första barnet
28/4 - Diremone, 29 år, första barnet

Maj
13/5 nyfiknajag, 27 år andra barnet
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
14-19/5 Bobberiboo,25 år, andra barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet

?/? -Hyacinth, en lagom tjock tant i sina bästa år_andra BARNET
?/? - Beppo, 32 år, första barnet

Enligt BMs beräkning så är BF 2 dagar senare än vad apparna sa :-)

Hej illamående :yuck:
Nu har kroppen hejdat sig i sin explosion, brösten är ömma men inte större (blev de inte med ettan heller, däremot lite "påsaktigare" efter amning), magen har lugnat sig och det finns en liten kula under "fluffet". Jag är något större än vad jag var med ettan vid den här tiden men inte så stor som det kändes att jag skulle bli när kroppen började skena så tidigt.

Dessutom har jag fått för mig att knytt har förångats och runnit ut med flytningarna och att jag bara har ätit för mycket ;) (vilket i sig är svårare för jag blir redan mätt på mindre än tidigare och timmen efter måltid vill jag helst bara sova)

Haha skönt att någon fattar vad jag menar :p skönt att det går över, är bara i v17 än men håller det sig på denna nivå kan jag överleva utan problem ;) är inget "jobbigt" problem även om det känns som ständigt dålig andedräkt typ! Går ju dock lätt att lösa med lite tandkräm eller tuggummi, även om själva känslan inte försvinner!

Testa att ta en Novalucol eller omeprazol och se om det går över? Har samma känsla som du beskriver och det hjälper med omeprazol :) Det är ofarligt att ta för bebisen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 568
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama