Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemlängtan har lugnat sig. Hormonerna har kanske landat en aning och jag har känt små fladder.

Jag fick ett samtal med ett erbjudande att delta i ett jämställdhetsprojekt relaterat till mitt yrke som startar nu under hösten. Jag är väldigt, väldigt, sugen på att tacka ja. Det är en viktig fråga för vi är ganska mansdominerade så det blev lite att fundera över... Ska prata mer med samordnaren och få klart över den exakta arbetsinsatsen.

Känner inte av blödigheten så mycket till vardags men nu lyssnar jag på GWs senaste bok där man beskriver identifieringen och hemflygningen av de människor man hittade efter Tsunamin i Tailand. Och tårarna sprutar. En av mina klasskompisar (från grundskolan) dog med i princip hela släkten utom lillebror :cry:

Det är ingen stor del av boken men det räcker liksom.

Känner inte av blödigheten så mycket till vardags men nu lyssnar jag på GWs senaste bok där man beskriver identifieringen och hemflygningen av de människor man hittade efter Tsunamin i Tailand. Och tårarna sprutar. En av mina klasskompisar (från grundskolan) dog med i princip hela släkten utom lillebror :cry:

Det är ingen stor del av boken men det räcker liksom.
Jag har inte slutat vara blödig än och ungen är 14 år...jag fixar verkligen inte såna berättelser. ..

Sicken underbar dag idag. Kommer till jobbet och det första jag får höra är att jag blir uppsagd nu till helgen vid månadskiftet! Awsome :meh::wtf::turd:

Snacka om det. För det är ju så jäkla enkelt att söka jobb när man är på gravid :wtf: har försökt det där en gång, blev ingen jätte succé. Jag hoppas jag kan dölja det ett litet tag till och förhoppningsvis kan gå på intervjuer innan dem bara säger nej tack pga magen.

Sicken underbar dag idag. Kommer till jobbet och det första jag får höra är att jag blir uppsagd nu till helgen vid månadskiftet! Awsome :meh::wtf::turd:

Fy var tråkigt! Jag vet precis hur det känns - är i samma sits :-( Fick veta att jag kommer att bli uppsagd, med sista arbetsdag i slutet på november, tre dagar innan jag fick reda på att jag är gravid... Väldigt dålig timing.

Jag som hoppades att jag skulle klara mig till jag får bebis och sen säger jag upp mig själv. Trivdes inget vidare ändå, men vafan det sket sig ju...

Snacka om det. För det är ju så jäkla enkelt att söka jobb när man är på gravid :wtf: har försökt det där en gång, blev ingen jätte succé. Jag hoppas jag kan dölja det ett litet tag till och förhoppningsvis kan gå på intervjuer innan dem bara säger nej tack pga magen.

Jag gillar inte mitt jobb, eller har gjort det tillräckligt snarare! Så därför pluggar jag, men har ändå ett fast jobb att gå tillbaka till...

Att överleva.. Känner mig som last man standing. Typ.

Helvetes vecka på jobbet med tio utvecklingssamtal, speciella elever i klassen = tuff arbetsbelastning o troligt en inflammation i käkleden, AJ. Skittrött o gravidgrinig o illamående på det. Som pricken över i:et är typ alla kolleger sjuka = inga vikarier = trippel arbetsbelastning :banghead:

Ibland undrar jag vad f-n jag håller på med. Som bonus på eländet trillade dottern på dagis igår o skar upp handflatan på ett glas, gissa om det blev många timmar på vårdcentralen o sedan akuten :meh:

Bläig dag idag. Illamående och huvudvärk. 1.5dk fil och en näve cornflakes till frukost ett. 1.5dl mjölk och 2 nävar cornflakes till frukost 2. En mjuk macka med smör i bilen på väg till päronen vid 10.

Sedan ingenting förrän vid 18. Förutom vatten och alvedon och två muggar te.

Ska försöka sova snart, fortfarande huvudvärk :(

Uff va tråkigt!!!! O jäkligt kort uppsägningstid??!
Nja det är en månad men dem ger mig arbetsbefrielse den månaden så jag kan fokusera på att söka nytt.

Jag sitter nu i exakt samma sits som när jag väntade första, och jag lovade mig själv att det inte skulle hända igen. Det sket sig ju galant :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 566
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama