Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som ska ha första barnet; När kommer ni börja handla grejer, planera i hemmet osv? Jag vill börja fundera lite på namn eftersom vi säkert kommer ändra oss flera gånger, men sambon är lite sisådär med det. Däremot tänker jag inte börja handla och fixa förrän efter Rul.
Det är ju en del som ska barnsäkras i hemmet också.

Haha! Jag tänkte att något bra kan det säkert finnas :D
Jag har beställt hem en iaf där det var kupong på en body från kappahl och lite annat. Tar mer längre fram när det verkligen blir en bebis. Jag vill skaffa mig något litet, gulligt babyplagg som jag kan krama så länge :o
Jag har ägnat sommaren åt att rensa o städa o hittade lådan med sparade bebiskläder... Så smått allting var :love:

Fy farao vad jag mår illa i kväll. Tänker gå o bädda ner mig tror jag, OS sändningen är ju typ slut, då är sängen helt legitim nu O_o ska vara med dottern på BVC o fyraårskontroll 08:05 i morgon.

Ni som ska ha första barnet; När kommer ni börja handla grejer, planera i hemmet osv? Jag vill börja fundera lite på namn eftersom vi säkert kommer ändra oss flera gånger, men sambon är lite sisådär med det. Däremot tänker jag inte börja handla och fixa förrän efter Rul.

Planera i huvudet har jag redan gjort, men kommer inte att börja handla förrän efter RUL typ :) vi tänker köpa mycket begagnat och så, då behöver man ju oftast inte "beställa" så långt i förväg, men tror jag hört att om man ska köpa ny barnvagn ska man beställa den runt vecka 20 :) Finns dock så mycket beg i bra skick så då sparar vi hellre lite pengar! Har idag fått meddelande av en kompis, hon har rensar bäbiskläder så skulle få en del, vissa grejer inte ens använda!

Var ju på ridläger i helgen, helt slut! Förutom 4 ridpass var det även 3 yogapass, dock fick jag inte göra alla övningar på yogan men tillräckligt (tillsammans med ridningen) för att ha världens träningsvärk i hela kroppen! Och helt slut i huvudet haha!

Börja?

Jag har kläder för första minst halvåret hemma :angel:

Det som ska bli barnrum är snart tömt men tapetsering (Bamse :love: ) blir efter RUL liksom vagn och babyskydd. Men jag har bestämt vad jag ska ha.

Jag fyndar på Tradera och IOM ingen panik har jag köpt massor av kläder för typ 300kr totalt inkl frakt.

Resten av huset är dock katastrof och måste snyggas till rejält. Det dröjer visserligen innan ev barn börjar ta sig runt själv men lite i taget är melodin här ...

Jag vågar inte börja handla och planera än, det kan ju hända så mycket i början och jag kommer må skit om jag får missfall och sitter här med massa grejer och drömmar. :(

Jag vågar inte börja handla och planera än, det kan ju hända så mycket i början och jag kommer må skit om jag får missfall och sitter här med massa grejer och drömmar. :(

Det har jag gjort några gånger nu. För mig gör det varken från eller till, än så länge. Men går det här tokigt och sista IVFen inte går vägen så blir det nog tuffare att göra av med kläderna.

Är riktigt shoppingsugen men tänker låta bli ett tag till, vågar inte riktigt. Planera gjorde vi långt innan, redan när vi började prata om barn för två år sen. Lika så med namn, det är sånt vi alltid pratat om även långt innan vi ens försökt skaffa barn :D

Hur tänker ni annars med ridningen? Hur länge tänker ni rida om inget tillstöter? Jag är faktiskt dåligt påläst om hur fostret påverkas av eventuell avramling och bm är ingen idé att fråga eftersom hon gapade rakt ut om jag vill döda mitt barn bara när jag berättade att vi hade hästar, jag kan ju bli sparkad! Där känner jag dock att det är betydligt större risk att ett flygplan störtar i huvudet på mig än att min lilla snälla ponny skulle sparka mig :cool: eller att man ramlar i trappan eller krockar med bilen.
Ridningen vet jag dock inte, han är grymt snäll, lugn och lydig men det är ju trots allt en ungponny så han kan ju lätt bli rädd för saker han inte upplevt förut.

Hur tänker ni annars med ridningen? Hur länge tänker ni rida om inget tillstöter?
Min stora häst kan vara ganska busig ibland så jag kommer kanske ta några lugna turer med henne bara, eller promenader. Hon skulle aldrig sparka mig och är helt orädd för fordon med mera. Ponnyerna är under inkörning och trickträning och de känns inte lika farliga. Vid inkörning har jag alltid hjälp av sambon också.

Fostret ligger tydligen säkrare i magen än man tror, har jag ständigt fått höra. Men man kan ju landa fel när man ramlar av också antar jag.

@_Zacke_

Så länge jag kommer upp :)

Min ungponny är löjligt stabil och snäll. Men jag tänker inte rida någon annan och de få dagarna hon känns som en atombomb låter jag bli :p

Risken vid avramling är som vid alla lite högre fall moderkaksavlossning.

Så ramlar man av kan det vara en bra idé att ringa förlossningen (om man gått så länge.)

Jag rider till jag inte kommer upp längre... Alternativt till den skånska vintern med omväxlande snö, regn o ishalka sätter stopp. Håller hellre uppe efteråt så allt läker rätt.
Sen känner man när balansen börjar bli dålig o då vill man inte rida längre, känns inte bra helt enkelt...

Hur tänker ni annars med ridningen? Hur länge tänker ni rida om inget tillstöter?

Jag red (oftast) två hästar per dag fram till samma dag värkarna satte igång. Hoppade in i vecka 30. Trillade av en gång i vecka 25 även om det var mer en halvavsittning. (Ponnyn hoppade åt sidan och p.g.a. magen kunde jag inte kravla mig upp igen så jag slängde över benet och dråsade ner på marken.)

Är riktigt shoppingsugen men tänker låta bli ett tag till, vågar inte riktigt. Planera gjorde vi långt innan, redan när vi började prata om barn för två år sen. Lika så med namn, det är sånt vi alltid pratat om även långt innan vi ens försökt skaffa barn :D

Hur tänker ni annars med ridningen? Hur länge tänker ni rida om inget tillstöter? Jag är faktiskt dåligt påläst om hur fostret påverkas av eventuell avramling och bm är ingen idé att fråga eftersom hon gapade rakt ut om jag vill döda mitt barn bara när jag berättade att vi hade hästar, jag kan ju bli sparkad! Där känner jag dock att det är betydligt större risk att ett flygplan störtar i huvudet på mig än att min lilla snälla ponny skulle sparka mig :cool: eller att man ramlar i trappan eller krockar med bilen.
Ridningen vet jag dock inte, han är grymt snäll, lugn och lydig men det är ju trots allt en ungponny så han kan ju lätt bli rädd för saker han inte upplevt förut.

Det var en som berättade för mig att hon blev sparkad rätt i magen i månad 6-7, stort blåmärke av hoven mitt i magen! Ringde bm direkt som sa att det inte var någon fara så länge det inte kändes konstigt i magen!

Behövde hon inte ens åka in? :O Det hade jag velat göra oavsett vad de sa. Men ja, det är nog ganska tryggt där inne ändå. Det är väl rörligt också så vid spark eller slag så flyttar det sig undan istället för att sitta fast och ta skada.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 558
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama