Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är en till som har plussat! Jag vet dock inte hur långt gången jag är, så jag ska få göra ett ultraljud efter att jag skriver in mig om 2 veckor för att se hur gammalt fostret är.
Var bor du? Vad orättvist att du får göra sådant! Jag vet ju inte heller egentligen exakt hur gammalt mitt här men inte får vi något sådant :/

Var bor du? Vad orättvist att du får göra sådant! Jag vet ju inte heller egentligen exakt hur gammalt mitt här men inte får vi något sådant :/

Jag bor i Stockholms län. På Muskö.
Det är så dåligt att det inte är lika överallt :down:
Jag prövade att äta p-piller i maj för att jag inte klarar av något annat skydd efter mina två graviditeter, jag blev en häxa (jag har aldrig klarat av hormoner) så jag slutade efter två veckor. Efter det har jag inte haft mens, så jag har verkligen ingen aning om när jag blev gravid. Det är kanske är därför jag får göra ett ultraljud, jag ska fråga barnmorskan om det är vanligt att man gör sånna här.

Jag har haft kli i musen heja veckan. Den är gräsligt känslig för hormonförändringar men brukar klara ut det utan medikamenter (annat än iskall fil :love: ). Men nu stod jag inte ut längre.

Jag hoppas att musen vänjer sig till slut, det finns inga direkta studier på gravida långtidsanvändare och det misstänks påverka östrogenet och det är ju inte jättebra.

Men lär väl prata mer om det med barnmorskan på onsdag.

(Vågar medicinera utan läkarbesök eftersom jag har konstaterad svamp sen förr. )

Nu hoppas jag klådan ger sig.

Och nu är det här Embryot officiellt nästan 10 timmar äldre än något annat jag burit (möjligen med undantag för den som aborterades men jag har inte hundra koll på veckorna, det är längesedan men det skedde tidigt.)

Om hen lever. Är lite läskigt med den nästan totala frånvaron av symtom. Illa kan jag ju må ändå, speciellt efter operationen. Men det som än så länge talar för levande embryo är frånvaron av migrän. Den kommer vid plötsliga hormonsänkningar.

Har du varit på inskrivning än? Isf gjorde väl barnmorskan en bedömning om det var nödvändigt att datera graviditeten med VUL. Ultraljud är ju inget man "får" och ska vara lika överallt utan en undersökning som görs om det finns medicinska skäl.

Om du inte har varit på inskrivning än får du väl ta upp din osäkerhet då :) Är det väldigt fel finns det ju risk att RUL blir poänglöst om de inte kan göra alla undersökningar exempelvis.

Har du varit på inskrivning än? Isf gjorde väl barnmorskan en bedömning om det var nödvändigt att datera graviditeten med VUL. Ultraljud är ju inget man "får" och ska vara lika överallt utan en undersökning som görs om det finns medicinska skäl.

Om du inte har varit på inskrivning än får du väl ta upp din osäkerhet då :) Är det väldigt fel finns det ju risk att RUL blir poänglöst om de inte kan göra alla undersökningar exempelvis.
Nej, nästa fredag blir det. Har frågat dem och de säger att oavsett så blir det inget förrän Rul (hur de nu ska veta när det är dags). Den mindre trevliga jag pratade med första gången sa att de "palperar" , om livmodern känns osv antar jag? :S Men jag har förstått att det inte är så lätt att känna det, jag är ju dessutom tjock på magen. :p Jag har ingen koll alls på min mens och sista blödningarna varade inte ens en dag så jag kan ju lika gärna varit gravid innan det med antar jag.

Boka in ett privat ultraljud då?
Det låter ju onekligen som du vill veta och då kanske det är värt o lägga den tusenlappen el vad det nu kostar på att stilla din oro :)

Nej, nästa fredag blir det. Har frågat dem och de säger att oavsett så blir det inget förrän Rul (hur de nu ska veta när det är dags). Den mindre trevliga jag pratade med första gången sa att de "palperar" , om livmodern känns osv antar jag? :S Men jag har förstått att det inte är så lätt att känna det, jag är ju dessutom tjock på magen. :p Jag har ingen koll alls på min mens och sista blödningarna varade inte ens en dag så jag kan ju lika gärna varit gravid innan det med antar jag.

Jag fick också göra ett direkt jag pratat med bm då jag inte hade någon aning om hur långt jag gått.. Man måste ju få ett för att kunna tidsbestämma och planera resten av graviditeten.

/ från sommartråden

Min livmoder gick inte att känna förens efter v 20 någongång. Jag hade letat upp privat Gun och kollat om det är så osäkert och BM vägrar ordna med UL. Har ni någon privat med landstingsavtal så är ju inte kostnaden högre än till "vanligt" besök.

Jag har haft kli i musen heja veckan. Den är gräsligt känslig för hormonförändringar men brukar klara ut det utan medikamenter (annat än iskall fil :love: ). Men nu stod jag inte ut längre.

Jag hoppas att musen vänjer sig till slut, det finns inga direkta studier på gravida långtidsanvändare och det misstänks påverka östrogenet och det är ju inte jättebra.

Men lär väl prata mer om det med barnmorskan på onsdag.

(Vågar medicinera utan läkarbesök eftersom jag har konstaterad svamp sen förr. )

Nu hoppas jag klådan ger sig.

Och nu är det här Embryot officiellt nästan 10 timmar äldre än något annat jag burit (möjligen med undantag för den som aborterades men jag har inte hundra koll på veckorna, det är längesedan men det skedde tidigt.)

Om hen lever. Är lite läskigt med den nästan totala frånvaron av symtom. Illa kan jag ju må ändå, speciellt efter operationen. Men det som än så länge talar för levande embryo är frånvaron av migrän. Den kommer vid plötsliga hormonsänkningar.

Fick fruktansvärd migrän det dygnet jag tror min lillskrutt dig i magen sist... Att det sedan dröjde innan kroppen talade om det är ju en annan femma...

Ett tips om du får koll på svamp eller inte pallar vänta är daktakort.. Eg till fotsvamp men fick det rekommenderat av barnmorskan, gör toppen!!!

Boka in ett privat ultraljud då?
Det låter ju onekligen som du vill veta och då kanske det är värt o lägga den tusenlappen el vad det nu kostar på att stilla din oro :)
Som jag har skrivit tidigare så var det nästan 3 månaders väntetid där de gör privat.. Så det hjälper ju inte.

Som jag har skrivit tidigare så var det nästan 3 månaders väntetid där de gör privat.. Så det hjälper ju inte.

Vi får söka privat till läkare som har avtal med landstinget (nu semester stängt) eller betala 800:- o åka till Malmö. Gyn på sjukhuset har inte resurser att utföra några ultraljud alls om man är orolig eller haft blödningar pga resursbrist utan hänvisar till ovan nämnda. Vet inte hur de ställer sig till att datera en graviditet dock...

Vi får söka privat till läkare som har avtal med landstinget (nu semester stängt) eller betala 800:- o åka till Malmö. Gyn på sjukhuset har inte resurser att utföra några ultraljud alls om man är orolig eller haft blödningar pga resursbrist utan hänvisar till ovan nämnda. Vet inte hur de ställer sig till att datera en graviditet dock...
Ja, man kan ju tycka att det är viktigt att datera den så att Rul blir rätt också. Och som sagt, det enda privata som verkar finnas här har nästan 3 månaders väntetid. Innan dess har jag garanterat gjort Rul. :p

Jag har sett att det finns gravidpaket/babypaket som man kan få gratis. Någon som provat detta? Tänkte om det är några hakar. Det är väl en del reklamprodukter, men man vill ju inte bli ringd dag ut och dag in efteråt.

Jag har sett att det finns gravidpaket/babypaket som man kan få gratis. Någon som provat detta? Tänkte om det är några hakar. Det är väl en del reklamprodukter, men man vill ju inte bli ringd dag ut och dag in efteråt.

Jag tog ett sånt paket när jag väntade sonen, bara skräp i den men finns bättre enligt de som hämtat ut många. Tror de kan ha varit Pampers babypaket ( minnet sviker) hämtade ut det på baby proffsen. Ingen hake dock och aldrig nedringt av någon :)

Nu sitter jag och väntar in bebis (är i v 40) men jag beställde och hämtade ut varenda gratisbox som finns ;)
Alla de olika apoteken har, babyproffsen, libero mm.
Bara googla på babybox!

Jag har med hämtat ut det som går o hämta ut... Alltid något man kan ha nytta av :up:

men jag beställde och hämtade ut varenda gratisbox som finns ;)
Haha! Jag tänkte att något bra kan det säkert finnas :D
Jag har beställt hem en iaf där det var kupong på en body från kappahl och lite annat. Tar mer längre fram när det verkligen blir en bebis. Jag vill skaffa mig något litet, gulligt babyplagg som jag kan krama så länge :o

Haha! Jag tänkte att något bra kan det säkert finnas :D
Jag har beställt hem en iaf där det var kupong på en body från kappahl och lite annat. Tar mer längre fram när det verkligen blir en bebis. Jag vill skaffa mig något litet, gulligt babyplagg som jag kan krama så länge :o
Beställ även på din partner så får du två ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 558
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama