Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bebis får inte tillräckligt med hormoner om inte mammans hormoner är rätt reglerade. Alla gravida testas, för sköldkörteln kan tillfälligt balla ur när man är gravid.
Jag har konstaterad och medicinerad hypotyreos och då bör värdena kontrolleras ungefär en gång i månaden.
Knasiga värden kan också orsaka missfall, gäller främst hypertyreos.
Obehandlad hypo kan orsaka svårigheter att bli gravid.
Det är intressant, är det alltid sa i Sverige?
Jag har haschimotos (autoimmun sköldkörtelsjukdom) och mina värden kontrollerades 3 ganger under min senaste graviditet. Sa där kanske sjukvarden är bättre i Sverige
Jag fick höja medicinen ngt efter första kontrollen.Det _ska_ vara så enl riktlinjer men tja.
Om dina värden var stabila så räckte tre kontroller kanske?
Jag fick höja medicinen ngt efter första kontrollen.
Mina problem upptäcktes i andra graviditeten (runt v. 16) men jag kan inte minnas att det kontollerades mer än ett par ganger da heller.
Jag fick höja medicinen ngt efter första kontrollen.
Mina problem upptäcktes i andra graviditeten (runt v. 16) men jag kan inte minnas att det kontollerades mer än ett par ganger da heller.
Så tråkigt att det inte ville sig för er! Det är jobbigt Hoppas det blir snart igen... Naturen har sina egna tankar vägar ibland... Kommer ihåg att vi följdes -10 eller -12? Ska hålla mina tummar hårt för er
Vad är ths prov?Kontaktade närmsta MVC via 1177 och har fått tid för "helinskrivning" och TSH-prov på onsdag
Jag trodde nästan det var 2010Ja, vi följdes at i höstföräldrar 2010, Maja föddes oktober 2010 (sen har vi en född -14 och en född -09 ocksa). Imorgon har jag kontroll igen sa vi far se vad kroppen har gjort. Om jag har väldigt mkt tur kanske vi hinner med en slutet av maj bebis och da kan jag vara med här ända. Men sambon har börjat tvecka pa om han verkligen vill ha ett fjärde barn .
Kontaktade närmsta MVC via 1177 och har fått tid för "helinskrivning" och TSH-prov på onsdag
SköldkörtelnVad är ths prov?
Jag var på hälsosamtal i måndags. Hos min bm som följt båda barnen o missfallet. Hon är toppen men berättade att hon ska sluta i oktober men jag tycker det känns ok, bara den nya som tar över är bra! Fick tid för KUB den 14/9 och inskrivning veckan innan. Spä, tänk om det verkligen blir en unge på riktigt denna gången? Hoppas hoppas!
Hälsosamtal hoppade jag över nu, en gång räcker liksom. Jag antar att det är historiken som gör att jag blir inskriven "på riktigt" redan i v9. Det är tidigt även för att vara här. Gissar att vi bokar KUB då också, är ju inte så långt kvar
Och skulle något vara knas på måndag hinner jag avboka tiden via 1177.
Bm räknar antalet HELA veckor (alltså 5 eftersom du gått 5 hela veckor och 4 dagar).Hur räknar man egentligen veckorna? Är nu 5+4 och enligt appen och andra ställen räknas det då som v.6 men bm sa v.5?
Okey det borde jag nästan ha vetat! Jag tog ju prov precis innan jag blev gravid och har sagt att jag vill ta regelbundna under hela grav eftersom mamma, mormor, gammelmormor har problem och moster ligger på gränsen! Mammas bröt ut när hon var gravid med lillebror.Sköldkörteln