Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde någon tokig rörelse i sängen och nu strålar smärtan från skinkorna ner i baksidan av låren.

Det här är ju löjligt, faktiskt.

Jag måste bergis börja träna :o

Bebis får inte tillräckligt med hormoner om inte mammans hormoner är rätt reglerade. Alla gravida testas, för sköldkörteln kan tillfälligt balla ur när man är gravid.

Jag har konstaterad och medicinerad hypotyreos och då bör värdena kontrolleras ungefär en gång i månaden.

Knasiga värden kan också orsaka missfall, gäller främst hypertyreos.
Obehandlad hypo kan orsaka svårigheter att bli gravid.

Det är intressant, är det alltid sa i Sverige?
Jag har haschimotos (autoimmun sköldkörtelsjukdom) och mina värden kontrollerades 3 ganger under min senaste graviditet. Sa där kanske sjukvarden är bättre i Sverige

Jag ska nog ga till min läkare nästa vecka och be honom ta ett prov pa sköldkörteln igen för att se om det kan ha varit orsaken till mitt missfall, finns en liten risk att jag är övermedicinerad eftersom jag fick höja ganska rejält senast.

Vad jag önskar att jag hade fatt vara med här, ni verkar vara en san trevlig grupp. Min att hinna med igen kan nog bli för tajt med tid.

Senast ändrad:
Det är intressant, är det alltid sa i Sverige?
Jag har haschimotos (autoimmun sköldkörtelsjukdom) och mina värden kontrollerades 3 ganger under min senaste graviditet. Sa där kanske sjukvarden är bättre i Sverige

Det _ska_ vara så enl riktlinjer men tja.

Om dina värden var stabila så räckte tre kontroller kanske?

Det _ska_ vara så enl riktlinjer men tja.

Om dina värden var stabila så räckte tre kontroller kanske?
Jag fick höja medicinen ngt efter första kontrollen.
Mina problem upptäcktes i andra graviditeten (runt v. 16) men jag kan inte minnas att det kontollerades mer än ett par ganger da heller.

Ha!! Det där var ju inget! Bedövningskrämen gjorde att jag inte kände det minsta, en lugn trygg person som dessutom var hästmänniska som stack. Nemas problemas!!:banana:
Däremot så kände jag inte att barnmorskan var lika toppen men det kanske blir bättre längre fram :p

Mina problem upptäcktes i andra graviditeten (runt v. 16) men jag kan inte minnas att det kontollerades mer än ett par ganger da heller.

Så tråkigt att det inte ville sig för er! Det är jobbigt :( Hoppas det blir snart igen... Naturen har sina egna tankar vägar ibland... Kommer ihåg att vi följdes -10 eller -12? Ska hålla mina tummar hårt för er :love:

Jag fick missfall i grav vecka 18 efter ett finns kub ul. Konstaterades 11/4 och blev igångsatt 14/4, blödde en månad efter det och utan vi riktigt vet hur det gick till är jag gravid igen, och denna gång håller vi alla tummar o tår väldigt hårt. Algot är ju född 2010 o Hilma 2012. Jag har varit sjuk en tid och därför har det blivit ett hopp. Men det går bra det med :)

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
16 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
21 - lil-sis, 35 år, första

April

Maj

Nu har vi berättat för våra päron, hade Bella02 som anonymt nick :) går in i vecka 11 imorgon, 4/8! Kub test är bokat till 22/8. Rul fick vi tid till 4/10! Har varit på hälsosamtal, ska få träffa den jag ska ha som ordinarie bm på måndag och då är det inskrivning som gäller :) på hälsosamtalet fick jag en pensionär som hoppade in lite under sommaren!
Fick spottings 2-3 dagar innan bim, har varit kissnödig typ varje natt sen äl, kan räkna på en hand de nätter jag inte vaknat och behövt gå på toa! Ömma bröst, ngt ont i vänster, "mensvärk" nästan alla kvällar och nätter, ibland dagtid, måste äta typ varannan timma. Men mår inte illa, blir lite skakis typ som ett blodsockerfall! Ska inte klaga känner jag, än har det varit ganska lätt att vara gravid peppar peppar :) ser fram emot att följas åt, håller tummarna för att alla ska lyckas oc har längtat efter att få skriva i tråden :)

Så tråkigt att det inte ville sig för er! Det är jobbigt :( Hoppas det blir snart igen... Naturen har sina egna tankar vägar ibland... Kommer ihåg att vi följdes -10 eller -12? Ska hålla mina tummar hårt för er :love:

Ja, vi följdes at i höstföräldrar 2010, Maja föddes oktober 2010 (sen har vi en född -14 och en född -09 ocksa). Imorgon har jag kontroll igen sa vi far se vad kroppen har gjort. Om jag har väldigt mkt tur kanske vi hinner med en slutet av maj bebis och da kan jag vara med här ända. Men sambon har börjat tvecka pa om han verkligen vill ha ett fjärde barn :(.

Är väl lite OT men 1177.se är nog bland dom bästa hemsidorna som finns tycker jag! Mkt information och lätt att få kontakt med berörd vårdavdelning eller vad man kallar det för!

Ja, vi följdes at i höstföräldrar 2010, Maja föddes oktober 2010 (sen har vi en född -14 och en född -09 ocksa). Imorgon har jag kontroll igen sa vi far se vad kroppen har gjort. Om jag har väldigt mkt tur kanske vi hinner med en slutet av maj bebis och da kan jag vara med här ända. Men sambon har börjat tvecka pa om han verkligen vill ha ett fjärde barn :(.
Jag trodde nästan det var 2010 :)
Mysigt med en till sedan! Här har det varit lite förhandlade om en trea från början fram till när vi började försöka. Jag har två syskon o tycker liksom en unge till, lika mycket kärlek till... :) Mannen däremot har en syster o är uppfostrad med att barn har man o de varken hörs eller syns..:cool:
Tur att våra både hörs o syns ;)
Var fyran planerad?

Kontaktade närmsta MVC via 1177 och har fått tid för "helinskrivning" och TSH-prov på onsdag :nailbiting:
:banana:

Jag var på hälsosamtal i måndags. Hos min bm som följt båda barnen o missfallet. Hon är toppen men berättade att hon ska sluta i oktober :grin: men jag tycker det känns ok, bara den nya som tar över är bra! Fick tid för KUB den 14/9 och inskrivning veckan innan. Spä, tänk om det verkligen blir en unge på riktigt denna gången? Hoppas hoppas!

:banana:

Jag var på hälsosamtal i måndags. Hos min bm som följt båda barnen o missfallet. Hon är toppen men berättade att hon ska sluta i oktober :grin: men jag tycker det känns ok, bara den nya som tar över är bra! Fick tid för KUB den 14/9 och inskrivning veckan innan. Spä, tänk om det verkligen blir en unge på riktigt denna gången? Hoppas hoppas!

Hälsosamtal hoppade jag över nu, en gång räcker liksom. Jag antar att det är historiken som gör att jag blir inskriven "på riktigt" redan i v9. Det är tidigt även för att vara här. Gissar att vi bokar KUB då också, är ju inte så långt kvar :)

Och skulle något vara knas på måndag hinner jag avboka tiden via 1177.

Hälsosamtal hoppade jag över nu, en gång räcker liksom. Jag antar att det är historiken som gör att jag blir inskriven "på riktigt" redan i v9. Det är tidigt även för att vara här. Gissar att vi bokar KUB då också, är ju inte så långt kvar :)

Och skulle något vara knas på måndag hinner jag avboka tiden via 1177.

Klart det inte ska bli något knas :up:

Hur räknar man egentligen veckorna? Är nu 5+4 och enligt appen och andra ställen räknas det då som v.6 men bm sa v.5?

Hur räknar man egentligen veckorna? Är nu 5+4 och enligt appen och andra ställen räknas det då som v.6 men bm sa v.5?
Bm räknar antalet HELA veckor (alltså 5 eftersom du gått 5 hela veckor och 4 dagar).
Apparna räknar påbörjade veckor, alltså 6 eftersom du är inne i sjätte veckan (5+0 till 5+6)

Sköldkörteln :)
Okey det borde jag nästan ha vetat! Jag tog ju prov precis innan jag blev gravid och har sagt att jag vill ta regelbundna under hela grav eftersom mamma, mormor, gammelmormor har problem och moster ligger på gränsen! Mammas bröt ut när hon var gravid med lillebror.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 558
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17