Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Exakt så kände jag också i början!
Hade skyhögt blodtryck på inskrivningen, troligtvis pga rädslan inför blodprovet.. Men överlevde jag så gör nog alla det och efter blodprovet på inskrivningen samt vid kub testet så har alla småstick i fingret varit en fis i universum ;)

Jag trodde jag skulle vänja mig efter två graviditeter och förlossningar och alla blodprov mm som det innebär men icke :D :nailbiting: Fick aldrig något stick i fingret utan det var alltid i armvecket och det är lika hemskt varje gång....
Skrev med i förlossningsbrevet att dom inte fick sticka mig utan att säga till först.

Fingret har jag noll problem att bli stucken i men armvecket är panik :eek:
Jag är nålrädd och fruktansvärt svårstucken, också bara armvecken, överallt annars går bra. Tycker alltid det är bättre att tala om det för dem. Jag har alltid blivit överlämnad till lab vid provtagning då de har mer rutin.

Jag trodde jag skulle vänja mig efter två graviditeter och förlossningar och alla blodprov mm som det innebär men icke :D :nailbiting: Fick aldrig något stick i fingret utan det var alltid i armvecket och det är lika hemskt varje gång....
Skrev med i förlossningsbrevet att dom inte fick sticka mig utan att säga till först.
Men varför i armen varje gång?! Då hade jag dött!!

Bebis får inte tillräckligt med hormoner om inte mammans hormoner är rätt reglerade. Alla gravida testas, för sköldkörteln kan tillfälligt balla ur när man är gravid.

Jag har konstaterad och medicinerad hypotyreos och då bör värdena kontrolleras ungefär en gång i månaden.

Knasiga värden kan också orsaka missfall, gäller främst hypertyreos.
Obehandlad hypo kan orsaka svårigheter att bli gravid.
Här tar de bara blodprov för o kolla sköldkörtelvärdet när ens mamma eller nära släkting har dokumenterad brist/överproduktion. Jag kvalade inte in trots att min mormor hade stora besvär o min mor lämnar prov varje år....:cool:

Jag är nålrädd och fruktansvärt svårstucken, också bara armvecken, överallt annars går bra. Tycker alltid det är bättre att tala om det för dem. Jag har alltid blivit överlämnad till lab vid provtagning då de har mer rutin.

Har också blivit överlämnad till lab i mellan åt. Beror på vem som jobbar. Sist tog det tio stick inget blod för ett blodprov som skulle med i sista minuten för o hinna klart till kub ul... Haft järn o b12 brist så de tar extra :up:

Tycker inte om o bli stucken alls men biter i det sura :cool: bättre o gå till någon som gör det bra än till någon som får kreta för det blir jag svett av....:crazy:

Japp, den privata gynekologen med avtal med landstinget i staden har semesterstängt till på måndag. Så, känns inte som mycket o göra :down: Har inte pengar till ett privat UL så antar tiden får ha sin gång.

En klen tröst är att när det blev MA sist eller missfall i v.18 kan jag ganska enkelt säga att bebisen dog exakt åtta dagar innan jag fick blödningar. Jag slutade känna mig gravid över en natt efter ett dygn med hemsk migrän. Tyckte det var konstigt men tänkte att kroppen väl vant sig vid alla hormoner. Nu vet jag....

Idag mår jag fruktansvärt illa o känner mig definitivt gravid, men hallå kroppen har lurats förr och jag ser bara skräckhistorier om ma och ofostriga graviditeter. Blödningarna har inte varit stora, den första kom när jag skulle haft mens och det gjorde den igår med som är puts väck igen.

Det som är så frustrerande med graviditeter är att allt kan vara både normalt o onormalt och att vården har för lite resurser... Jag funderar nu på o välja lyssna på de två bm jag pratat med som säger det är heeellltt normalt med små blödningar, lita på min kropp och min man som tycker jag är helt skruvad :angel: och invänta kub ul den 14/9, det lär ju ge sig då om inte förr. :cool:...

Kommer det mer blodflytningar jaga ifatt den privata gynekologen eller gyn om det är akut akut o annars lägga ner detta grubblande o låta dagarna gå. Jag kan ju välja o grubbla ihjäl mig eller ta var dag som den kommer o skulle worst case scenario upprepas har vi ju överlevt det en gång :meh:

Nu skulle jag också vara skitbervös men att du blöder när du skulle haft mens är ett "bra" tecken.

Jag har inga problem med att bli stucken och tur är väl det, kan vara gräsligt svårstucken och har mer än en gång lämnat provtagningen med minst ett brustet kärl och multipla plåster...

Jag har inga problem med att bli stucken och tur är väl det, kan vara gräsligt svårstucken och har mer än en gång lämnat provtagningen med minst ett brustet kärl och multipla plåster...

Ja, den där screeningen verkar skilja sig åt den med... :cool:

Usch ja sist det var dags för infart slutade det med narkosläkaren o att jag inte vågade ha kortärmad på en vecka (säger bara ge f-n i mina fötter :nailbiting:)

@lil-sis gick inte din mormor bort i samma veva som ET? Har hon ett finger med i spelet mån tro :) Hon ler nog från där hon är.

Så himla roligt att veckorna tickar på för er!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 558
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17