Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
:)
Mysigt med en till sedan! Här har det varit lite förhandlade om en trea från början fram till när vi började försöka. Var fyran planerad
:):cool:;)

Vi har funderat ett år ungefär och hade väl egentligen precis bestämt att det räckte med tre men så blev jag gravid . Nu kan jag inte föreställa mig annat än fyra.

Ska på ridläger hela helgen, ska bli kul :) synd bara att jag har långdragen sommarförkylning med rethosta! Men tror det blir ganska lugnt ändå, har fått lite ont i magen när jag suttit ner under sommaren eller när jag ridit för hårt!

Hade en vän på besök idag som jag inte vill berätta för om graviditeten riktigt än. Han fick kaffe och lukten gjorde att det vred till riktigt ordentligt i magen på mig och jag tänkte på hur jag skulle kunna bortförklara en spya, men det gick bra. :angel:

Brösten har vuxit lite och jag får inte på mig mina favoritjeans nu. :rage: Det är leggings som gäller just nu, tur att jag jobbar hemifrån och sällan visar mig på offentliga platser. Behöver inte tänka så mycket på klädsel.. Jag har gått ner ett kg men antar att magen är lite mer uppblåst kanske. (Ca 15 kgs övervikt innan grav).

Jag mår sååå illa oavsett om jag äter eller vad jag äter.

Grymt sugen på en leverpastejmacka men åt en (halv) mezzaluna i bilen på väg hem från bion så det ryms inte i fickan :cry:

Mina dagar kan beskrivas med: :yuck::wtf:

Jag är jäkligt glad att jag mår bra, red lektion idag för första gången på 1,5 år! Med min dåliga kondis hade det aldrig gått om jag mått dåligt... Förstår att dom flesta mår illa, så känner mig tacksam, men skulle inte förvåna mig om jag får hemsk foglossning istället.

Jag är jäkligt glad att jag mår bra, red lektion idag för första gången på 1,5 år! Med min dåliga kondis hade det aldrig gått om jag mått dåligt... Förstår att dom flesta mår illa, så känner mig tacksam, men skulle inte förvåna mig om jag får hemsk foglossning istället.

Jag hade planerat och sett fram imot en kort skrittur i skogen igår. Men till och med det fick jag lägga ner och spendera kvällen i soffan istället, reste jag mig upp så kom spyan direkt :rage: Så tänk vad olika det kan vara!
Är det förresten någon som vet om huvudvärk är något som kan höra till graviditeten såhär i början? Andra dagen med huvudvärk nu och jag är i vanliga fall sån som sällan har ont i huvudet.

Jag hade planerat och sett fram imot en kort skrittur i skogen igår. Men till och med det fick jag lägga ner och spendera kvällen i soffan istället, reste jag mig upp så kom spyan direkt :rage: Så tänk vad olika det kan vara!
Är det förresten någon som vet om huvudvärk är något som kan höra till graviditeten såhär i början? Andra dagen med huvudvärk nu och jag är i vanliga fall sån som sällan har ont i huvudet.

Jag har haft huvudvärk de andra gångerna. Det är inte ovanligt. Mycket hormoner i omlopp och mår du mkt illa så är väl intag av både föda och vätska lite sisådär?

Ja, huvudvärk ska tydligen vara rätt vanligt. Jag har det lite till och från nu med.

Dessa förbaskade lukter! Jag tror sambon får hjälpa mig att städa köket kliniskt rent idag för annars kan jag inte vara här mer. Jag har datorn och därav mitt jobb i köket, köket är störst i huset så inte så mycket att välja på.

Hoppas allt gick bra på sjukhuset. Det är svårt när livmodern o hjärtat pratar bebis o det finns tveksamhet från andra hållet. Hoppas ni finner ut en lösning :)

:):cool:;)

Vi har funderat ett år ungefär och hade väl egentligen precis bestämt att det räckte med tre men så blev jag gravid . Nu kan jag inte föreställa mig annat än fyra.

Hade en vän på besök idag som jag inte vill berätta för om graviditeten riktigt än. Han fick kaffe och lukten gjorde att det vred till riktigt ordentligt i magen på mig och jag tänkte på hur jag skulle kunna bortförklara en spya, men det gick bra. :angel:

Brösten har vuxit lite och jag får inte på mig mina favoritjeans nu. :rage: Det är leggings som gäller just nu, tur att jag jobbar hemifrån och sällan visar mig på offentliga platser. Behöver inte tänka så mycket på klädsel.. Jag har gått ner ett kg men antar att magen är lite mer uppblåst kanske. (Ca 15 kgs övervikt innan grav).

Jag mår sååå illa oavsett om jag äter eller vad jag äter.
Leggings är sköna :up: ska klämma ner mig i mina kläder igen när jag börjar jobba på torsdag, har inte gått upp ett enda hekto men det har nog omfördelats eller så får jag skylla på gas, typ....:cool:

Här är en till som har plussat! Jag vet dock inte hur långt gången jag är, så jag ska få göra ett ultraljud efter att jag skriver in mig om 2 veckor för att se hur gammalt fostret är.
Det här är mitt tredje barn, första är född -12 och andra är född -14.
Det ska bli spännande och lite läskigt att bli tre barns mamma vid 24 års ålder :love:

(Jag lyckades inte kopiera listan på mobilen)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 558
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama