Vårföräldrar 2017 del fyra

Kanske är jag lite efter alla andra nu, ni kanske har piggnat till? :p Men idag känner i alla fall även jag mig ovanligt seg och trött trots helt okej sömn inatt. Mår lite lätt illa stundtals också, nästan som i början på graviditeten.. :down: Undra om det är vädret, deprimerande med snö nu när man vill ha vår och sol och värme..

Kanske är jag lite efter alla andra nu, ni kanske har piggnat till? :p Men idag känner i alla fall även jag mig ovanligt seg och trött trots helt okej sömn inatt. Mår lite lätt illa stundtals också, nästan som i början på graviditeten.. :down: Undra om det är vädret, deprimerande med snö nu när man vill ha vår och sol och värme..

Inte pigg men heller inte slutkörd :D

Helt sjuk "mensvärk" idag. Ingen aning vad liten sysslar med, men så fort jag ligger på rygg så bökas det, vilket ju skulle vara helt okej om jag inte skulle få så sjukt ont av att ligga på rygg för tillfället.

När man precis tror att FK är nöjd ett tag framöver så kommer nästa brev. Nu måste jag och arbetsgivaren gå igenom om jag inte kan bli förflyttad för att kunna jobba istället för att bli sjukskriven. Tackolov är det ett rätt så självklart nej på den, jag menar jag klarar inte av att sitta i en stol mer än 15 min innan jag vill börja gråta, jag kan inte stå upp längre tid, måste lägga mig ner minst en gång i timmen. Ingen passande kombo med att vara skrivbordsråtta :D

Och glöm för guds skull inte att lämna Försäkran på att du verkligen inte jobbar dom där sista månaderna som höggravid...
Hade missat den och fick inga pengar, men kommer att få dom nu senare istället.

För visst tänkte jag jobba den där 8-9 månaden av graviditeten i småbarnsgrupp efter sjukskrivning och ansökan om graviditetspeng :up:

När sonen återgick till fsk efter operation och två penicillinkurer blev han ju fort förkyld. Då fick vi ingen ersättning för att han hade för täta sjukdagar och inget läkarintyg för förkylningen. Vi fick ringa och prata, sen fick vi ersättning.

@lil-sis Sååå sött litet :heart du har!

Dricker sjuka mängder vatten just nu. Men en hel del svettas jag med :meh: blää.. Vet inte hur många gånger jag måste byta linnen pga läckande bröst mm. Känner mig så fräsch :p

Och glöm för guds skull inte att lämna Försäkran på att du verkligen inte jobbar dom där sista månaderna som höggravid...

För visst tänkte jag jobba den där 8-9 månaden av graviditeten i småbarnsgrupp efter sjukskrivning och ansökan om graviditetspeng :up:

När sonen återgick till fsk efter operation och två penicillinkurer blev han ju fort förkyld. Då fick vi ingen ersättning för att han hade för täta sjukdagar och inget läkarintyg för förkylningen. Vi fick ringa och prata, sen fick vi ersättning.

Hur gör man det?

Jag hoppas ju att läkaren ska sjukskriva mig fram till bf. Måste jag lämna en sån då ändå?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar