Vårföräldrar 2017 del fyra

Mensvärken (vad är det som gör ont egentligen??:confused:) har inte släppt så jag har precis suttit 20 min i duschen med skållande vatten rinnande över mig. Ser nu ut som en kokt kräfta men det gör lite mindre ont för tillfället iaf. Framfogen har dock gett upp och jag börjar oroa mig för att jag kanske måste flytta ner i soffan och bo där resten av tiden. Fick jag göra med förra också och sov i soffan i åtta veckor, har nu 10 veckor kvar. :arghh::meh::wtf:

Precis hemkommen från förlossningen. Jag blev knasig av sammandragningarna som bara irriterade mig och sedan tyckte jag att krumeluren rörde sig mindre än normalt.
Fina :heart ljud, en del sammandragningar, några riktigt rejäla, bra bltr, bra flöde i navelsträngen, uppskattad vikt 3500 gram (+/-10%) men tror ni inte att rackarungen har krupit upp och lagt sig i snedläge? Inte fullt tvärs över men huvudet är vid min högra höft ungefär och sedan ligger den snett uppåt, moderkaka i framkant och ryggraden utåt så det var inte så konstigt att jag inte kände så mycket rörelser.
Läkaren trodde dock att den skulle "komma på plats" när det blev riktiga, regelbundna, värkar. :nailbiting:

Asså j
Mensvärken (vad är det som gör ont egentligen??:confused:) har inte släppt så jag har precis suttit 20 min i duschen med skållande vatten rinnande över mig. Ser nu ut som en kokt kräfta men det gör lite mindre ont för tillfället iaf. Framfogen har dock gett upp och jag börjar oroa mig för att jag kanske måste flytta ner i soffan och bo där resten av tiden. Fick jag göra med förra också och sov i soffan i åtta veckor, har nu 10 veckor kvar. :arghh::meh::wtf:

Ja tycker så synd om dig :heart Och jag "klagar" och tycker det är tråkigt och vara gravid. Vet inte vad jag skulle göra om jag hade det som du. Hoppas verkligen att din kropp tar sig samman och blir en glad kropp istället för denna suriga som den är just nu! många kämparkramar :heart

Precis hemkommen från förlossningen. Jag blev knasig av sammandragningarna som bara irriterade mig och sedan tyckte jag att krumeluren rörde sig mindre än normalt.
Fina :heart ljud, en del sammandragningar, några riktigt rejäla, bra bltr, bra flöde i navelsträngen, uppskattad vikt 3500 gram (+/-10%) men tror ni inte att rackarungen har krupit upp och lagt sig i snedläge? Inte fullt tvärs över men huvudet är vid min högra höft ungefär och sedan ligger den snett uppåt, moderkaka i framkant och ryggraden utåt så det var inte så konstigt att jag inte kände så mycket rörelser.
Läkaren trodde dock att den skulle "komma på plats" när det blev riktiga, regelbundna, värkar. :nailbiting:

Vilken buse! :laugh: Hoppas att läkaren har rätt!

Nä, funderar på att hasa iväg till köket för lite muffins. När inget annat hjälper kan man alltid tröstäta :meh:

gott med muffins! Har varit sugen flera dagar på nåt sött men tävlar med en kompis fram tills förlossningen, då får jag äntligen äta godis :p men flera jag pratat med säger att man då inte vill äta nåt utan bara dricka, hoppas det inte stämmer för mig! Ser så mkt fram emot chokladkakan och lakritsen jag packat ner :love: Haha

39 dagar kvar nu tills han är beräknad, kanske är dags att leta fram nåt klädesplagg till honom och rota fram babyskyddet på vinden. Jag väntar hela tiden på att få lite feeling men den verkar inte infinna sig. Någon mer som förberett minimalt än så länge? Jag har köpt en ny trikåsjal (som jag dock inte tvättat ännu) och så lite begagnade ullkläder som jag inte heller tvättat... det var det hela :down:

Kanske därför mitt knä muppat ur och blivit jättesvullet? :confused:

Lider med dig hur som! Nu har sambon bäddat ner mig i sängen. Kunde nästan ta mig till toan så skippar nog medicin i natt.

Jag blir först varm i, oftast, en led därefter svullnar den ordentligt väldigt snabbt (kan ta 5-15min) sedan sprider det sig till övriga leder i det benet (är oftast mina ben).

Mina ben blir som telefonstolpar. Jämntjocka hela vägen ner. knäskål och allt sådant bara försvinner.

Foten helt kall och blodcirkulationen närmast obefintlig. Varför kan min kropp aldrig vara lite schysst mot mig?!?!? :cry:

Jag blir först varm i, oftast, en led därefter svullnar den ordentligt väldigt snabbt (kan ta 5-15min) sedan sprider det sig till övriga leder i det benet (är oftast mina ben).

Mina ben blir som telefonstolpar. Jämntjocka hela vägen ner. knäskål och allt sådant bara försvinner.

Låter precis som jag när jag "överansträngt"mig typ, kan komma lite när som, har alltid trott att drt berott på överansträning. Brukar hända med både händer och ben. Är rätt sur över att de inte vill göra en utredning nu men jag ska begära en så fort ungen är ute. Hade ju varit väldigt skönt att få reda på om det är EDS jag har.

Legat vaken sen 02, nu går jag upp och äter frukost :banghead: Vara pigg o utvilad till förlossningen kan jag ju se mig i stjärnorna om:arghh:

Förra veckan kom katten in full i olja, idag med blodig tass (verkar bara vara mindre skärskada i trampdynan men man blir ju rädd först när man öppnar dörren och det är rätt mycket blod i snön på trappen). Utöver det har hon varit i slagsmål med grannkatten en gång och fick äta medicin samt att hon har brutit svansen. Dessutom dåliga tänder som måste borstas varje dag helst. Hon är 13 månader, känns som att jag får se fram emot ett kattliv fullt med olyckor av olika slag :banghead:

Sicken busunge! Tycker den borde börja fundera på vräkning nu :up:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 139
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar