Vårföräldrar 2017 del fyra

Vi hade en vanlig axelremsväska med sonen och det fungerade sådär men inte direkt super. Nu behöver vi även ett ombyte till sonen om det skulle hända en olycka. + ev dricka utöver det som ska med till bebisen. Funderar på något ryggsäcksliknande men känner mig lost.

Jag vill ha en liten väska med det nödvändigaste bara, nåt jag kan lägga under vagnen och slippa se eller kånka på. En Festis/vatten i väskan, några blöjor och våtservetter typ. Ett ombyte, vad mer?
Jag släpade ersättning och vatten och fan och hans moster, med facit i hand kunde jag köpt ett par nya brallor istället den enda gång det hade behövts.

Har i väskan
*vatten till mig
*blöjor (många :meh: )
*våtservetter
*engångsunderlägg (offentliga toaletter är inte alltid jätteroliga)
*bindor
*soppåsar (små, bra när man byter i bilen...)
*bepanthen
*amningsponcho
*ombyte

Det behövs ändå eg ingen jätteväska men jag gillar min ändå :D Köpte när de såldes för halva priset.

Jag vill ha en liten väska med det nödvändigaste bara, nåt jag kan lägga under vagnen och slippa se eller kånka på. En Festis/vatten i väskan, några blöjor och våtservetter typ. Ett ombyte, vad mer?
Jag släpade ersättning och vatten och fan och hans moster, med facit i hand kunde jag köpt ett par nya brallor istället den enda gång det hade behövts.

Till sonen brukar vi ha med oss ett ombyte och ev. dricka samt snacks (om vi är borta längre t ex går i skogen), Ninis och napp.

Till bebisen tänker jag ett underlag, blöjor, 2 ombyten, ersättning och/ eller flaska med vatten, våtservetter, salva och en extra napp.

Sedan kan det hamna en tjockare tröja eller liknande till bägge.

Väskan kommer antingen ligga under vagnen eller hänga på densamma men ska vara lätt att ta med när man ska hem till någon och då borde en ryggsäck vara ultimat för ofta har man (vi) redan fullt i händerna.

Vad har ni andra för skötväskor? Är fortfarande som ett stort frågetecken där :crazy:

Jag köpte min skötväska begagnad men de syns knappt att den är använd. Jag har köpt en sån här: http://www.jollyroom.se/mamma/skotvaskor/petite-cherie-skotvaska-heritage-black och hitills är jag nöjd då jag flög med den hem från Sverige (allt för o göra bagaget lättare :angel:) och den slukar mycket och ser ändå ut som en vanlig handväska, vilket passar mig bra. Jag har i vanliga fall bara en enda handväska som jag använder och i den får typ plånbok, nycklar o mobil plats så den var rätt utesluten som alternativ till skötväska och sen är nästa storlek weekendväska i sportmodell som slukar grymt mycket, men kändes som att det var lite överdrivet stort :D

Och jag köpte väskan osedd för typ 200kr eller något och 1200 (rea på jolly nu för 700). De enda som kunde varit bättre är att den kunde varit lite mer stabil (som jag tycker den ser ut som på bilder, den är lite "slaffsig" men tycker jag den är värdelös som skötväska så får jag väll hitta en ny så småningom ;)

Jag bara älskar idioter som måste kommentera ens kropp som gravid :yuck:.

"-Du, du måste ha tvillingar så tjock som du är.
-Nej, det är en.
-Du är ju större nu än med den förste.
-Nej, magen är mindre och vågen visar färre kilon.
-Ja men....
-Neeej! Hör du vad jag säger eller börjar du bli döv?"

:banghead::rage::yuck:

Hur man bäst förstör någons dag...
Gubb:devil:.

Besök hos BM och slapp väga mig idag då vågen stod längst in i hörnet bakom tusen olika grejjer då dom just nu har "canserundersökningsveckor" på våran vc och det innebär en hel massa grejjer som ska få plats i rummet ;) Fine for me som vet precis vad jag väger och ändå bara tycker BM är dum när det kommer till vikt :D

Lillan har hoppat ner den millimetern som hon hoppade upp på tillväxtkurvan för en månad sen så nu ligger hon precis på normalsträcket igen. Hjärtat slog som det skulle, lite lugnare än i senaste undersökningen. Och min puls var bra som vanligt och alla prover från förra gången (en månad sen) var bra så allt var bara fin fint! Hon kunde även säga att det är lillans rumpa som ligger och trycker upp i höger revben och ryggen ut mot höger sida o huvudet då ner och fötterna under(i) vänster revben, så det känns ju hyffsat att huvudet åtminstonde är neråt nu :)

I övrigt vill inte den här influensan lämna mig helt i fred, trodde jag var mycket bättre tills jag åkte iväg till BM och handlade och grejjade, jag är världens frusnaste i vanliga fall så allt som räknas som normalrörelse i minusgrader som ger mig svettningar brukar innebära feber, och ptja. när jag svettas i kylrummet med öppen jacka (där jag i vanliga fall knappt vill gå pga. för kallt) då insåg jag väll att jag inte var helt okey ännu, så tar en sjukdag till hemma innan jag åker till huset och fortsätter måla... På söndag kommer karln hem och har då gjort sitt sista jobbpass ute i Norge :D:D:D Lycka!!! Även om bankkontot inte kommer tycka det är lika roligt ;)

Och här på Island har solen strålat från en ljusblå himmel och behagat oss med -1 till -5 i snart en hel vecka, helt otroligt!! (Och då ligger jag såklart inne och får inte gå ut....:banghead:)

Trevlig onsdag på er alla!

Tack! Undra hur många som kan säga att de fått fast anställning i månad 7 haha. Är så glad att chefen promt vill ha kvar mig.

Jag bara älskar idioter som måste kommentera ens kropp som gravid :yuck:.

"-Du, du måste ha tvillingar så tjock som du är.
-Nej, det är en.
-Du är ju större nu än med den förste.
-Nej, magen är mindre och vågen visar färre kilon.
-Ja men....
-Neeej! Hör du vad jag säger eller börjar du bli döv?"

:banghead::rage::yuck:

Hur man bäst förstör någons dag...
Gubb:devil:.

Första kommentaren när jag kom till jobbet. "GUUUUUUD ska du ha i morgon??!!!" :banghead:

Jahapp.. Alltså hur länge kan man gå omkring och vara öppen minst 4 cm liksom. Blir så less!

Idag hämtade min mor hunden iaf så nu är det löst. Mina nerver är inte vad de brukar vara så har målat upp tankar om att det kommer bli kaos för dem på tåget (varför det nu skulle bli det? Min hund har åkt tåg tusen ggr med mig).

"Får" man vara öppen sådär hur länge som helst? Tänkte finns ju så mkt regler om allt annat lixom!

Tul idag och allt såg bra ut, bebis har snurrat runt och satt sej i säte och kikade in mot min rygg hela tiden. Efter lite bök så lyckades läkaren mäta allt och bebis beräknades väga 1650g idag.
Tid/datum för snitt är bokat också, först ville dom lagt det på Filippas 1års dag, men dom ändrade till dagen efter så nu får bebis dela födelsedag med sin kusin istället:up:

För att fira det hela så har jag beställt vagnen idag! En Emmaljunga superviking outdoor med citykorg i timberfärg:)

Nu är det bara 1tul och träff med narkosläkare/barnmorskorna samma dag kvar innan leverans:nailbiting::love:

Tul idag och allt såg bra ut, bebis har snurrat runt och satt sej i säte och kikade in mot min rygg hela tiden. Efter lite bök så lyckades läkaren mäta allt och bebis beräknades väga 1650g idag.
Tid/datum för snitt är bokat också, först ville dom lagt det på Filippas 1års dag, men dom ändrade till dagen efter så nu får bebis dela födelsedag med sin kusin istället:up:

För att fira det hela så har jag beställt vagnen idag! En Emmaljunga superviking outdoor med citykorg i timberfärg:)

Nu är det bara 1tul och träff med narkosläkare/barnmorskorna samma dag kvar innan leverans:nailbiting::love:

Vilket leveransdatum blev det nu då? :)

19/4:love: Vi trodde det skulle bli den 21 för då är det exakt 14dagar till bf, men då hade dom fullt så det blev 2dagar tidigare.
42 dagar kvar:heart

När skulle du få ditt datum? Va det den 23:e?

Japp, den 23:e får vi veta :)
Jag håller tummarna för den 2/5. Det hade varit superroligt för då fortsätter vi traditionen med 2, 22 och 28 i " familjen". 8 av 10 i min närmsta familj fyller år 2, 22 eller 28 (olika månader), en missade precis en 2:a och sedan har vi min man som fyller den 13:e :cautious: Skulle det inte hålla mellan oss så måste det bero på att han är född på fel dag helt enkelt :idea::p

Japp, den 23:e får vi veta :)
Jag håller tummarna för den 2/5. Det hade varit superroligt för då fortsätter vi traditionen med 2, 22 och 28 i " familjen". 8 av 10 i min närmsta familj fyller år 2, 22 eller 28 (olika månader), en missade precis en 2:a och sedan har vi min man som fyller den 13:e :cautious: Skulle det inte hålla mellan oss så måste det bero på att han är född på fel dag helt enkelt :idea::p
Hahaha! Så måste det va:D Syrrans man och vår pappa delar födelsedag (27/7) min morfar hade också samma födelsedag. Lite märkligt att 3 generationer hittar makar som är födda samma dag.

Känner att jag måste ta tag i babynestet innan fogarna blir ännu vidrigare. Har påbörjat det men fastnade lite vid att jag måste gå nr i tvättstugan och pressa "kanterna" innan jag kan vända det på rätt håll.

Jag kanske ska försöka fixa det ikväll? Eller flörta lite fint med mannen?

"Får" man vara öppen sådär hur länge som helst? Tänkte finns ju så mkt regler om allt annat lixom!
Vet inte. Tänkte inte ens på att fråga eftersom de var så säkra att bebis skulle komma inom några dagar. Rent krasst har det ju "bara" gått snart 3 dagar, så det räknas säkert inte som så länge än. Men går det några dagar till kanske jag får ringa och kolla. (Googlade och fick fram att många gått så i veckor :crazy:).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 139
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar