Vårföräldrar 2017 del fyra

Jag håller med, än så länge är nervositeten hanterbar men det börjar närma sig med stormsteg och jag känner mig inte redo egentligen. Jag gillar inte heller att testa nya saker, inte så stora saker iallafall och vill gärna ha kontroll, hade jag gjort det en gång förut så hade det inte alls varit lika jobbigt!

Jag känner mig nog redo, samtidigt som jag knappt fattat att jag är gravid?! Jag som drömt om barn sen jag var 15, är det verkligen min tur nu?? Gillar också kontroll!

Jag känner mig nog redo, samtidigt som jag knappt fattat att jag är gravid?! Jag som drömt om barn sen jag var 15, är det verkligen min tur nu?? Gillar också kontroll!

Är också kontrollfreak. Jag är oändligt nöjd med att jag hann bestämma mig för att ta det som det kommer. Man måste både lita på personalen och våga säga ifrån själv. Knepig situation när man inte vet hur det ska vara osv :eek:

Min spännande status:

Avklarade samtal på SöS ang stöd inför och efter NEDKOMSTEN och är rätt manglad men nöjd.
Frångick alla principer så MAKEN var med för att jag skulle minimera möjligheten att säga "det är bara bra" så han fick äran att berätta om sin syn på hur jag mådde efter förra vändan, så kunde jag fylla i luckorna. Bra för oss båda, nu kan han släppa det och jag måste ta tag i det, uppvisar tydligen ptsd-syndrom. (Tack @Mabuse för pepp ang detta).
Ska få fler besök och en planerad uppföljning så nu känner jag mig lugnad. De ska även snabba på processen med att ge oss ett datum för snitt så vi vet när, känner att det skulle göra att det lättar att ha ett slutdatum.

Min spännande status:

Avklarade samtal på SöS ang stöd inför och efter NEDKOMSTEN och är rätt manglad men nöjd.
Frångick alla principer så MAKEN var med för att jag skulle minimera möjligheten att säga "det är bara bra" så han fick äran att berätta om sin syn på hur jag mådde efter förra vändan, så kunde jag fylla i luckorna. Bra för oss båda, nu kan han släppa det och jag måste ta tag i det, uppvisar tydligen ptsd-syndrom. (Tack @Mabuse för pepp ang detta).
Ska få fler besök och en planerad uppföljning så nu känner jag mig lugnad. De ska även snabba på processen med att ge oss ett datum för snitt så vi vet när, känner att det skulle göra att det lättar att ha ett slutdatum.

Varför svarar man reflexmässigt "det är bara fint"? Fast man i princip ligger dubbelvikt av smärtor (mentala eller fysiska)...

Varför svarar man reflexmässigt "det är bara fint"? Fast man i princip ligger dubbelvikt av smärtor (mentala eller fysiska)...

Jag ser mig som en hund typ. Skador skall maskeras.
Vi diskuterade det på hemvägen, jag kräktes och jobbade för fullt fram till dec när jag blev sjukskriven på halvtid. Hur i hela friden tänkte jag? Jag kräktes på väg till jobbet, på jobbet och kunde knappt gå. Varför är jag så jäkla envis?
Jag antar att vi är som djur, man vill inte visa skador ty då blir man uppäten.

Är också kontrollfreak. Jag är oändligt nöjd med att jag hann bestämma mig för att ta det som det kommer. Man måste både lita på personalen och våga säga ifrån själv. Knepig situation när man inte vet hur det ska vara osv :eek:

Ja, jag har också bestämt mig att ta det som det kommer, jag vet inte alls hur det ska/kommer vara så ingen ide att jag försöker kontrollera nåt i förväg lixom!

Jag ser mig som en hund typ. Skador skall maskeras.
Vi diskuterade det på hemvägen, jag kräktes och jobbade för fullt fram till dec när jag blev sjukskriven på halvtid. Hur i hela friden tänkte jag? Jag kräktes på väg till jobbet, på jobbet och kunde knappt gå. Varför är jag så jäkla envis?
Jag antar att vi är som djur, man vill inte visa skador ty då blir man uppäten.

För min del handlade det mycket om att inte visa mig svag. Gravida har kvinnor varit i alla tider och klarat det galant. Det hjälpte ju inte att alla i min omgivning pratade om hur pigga och hur bra de mådde när de var gravida.

Jag halvtidssjukskrev mig först när det tog mig 20 min att gå en sträcka som normalt tar 4 min att gå.
Men när jag inte ens klarade de enklaste uppgifterna på jobbet fattade jag att jag borde gå hem på heltid. Där var det sambon som röt ifrån. Han klarade inte av att se mig ha så ont hela tiden.

Jag tycker fortfarande att jag borde klara av att jobba men jag inser att det inte är värt det.

Svarar många...

Ja, eller så har det med häst/djurfolk att göra. "det går bra", "det känns okej" fast man inombords dör lite av smärta.

Jag dog i kväll, klart jag skulle ut o cykla med barnen idag, hela 1,5km... Behöver ju inte oroa mig för sammandragningar o prematur födsel längre :grin: eller hur? Detta lilla äventyr efter o ha bakat rosenfranska, kärleksmums och 1 kg köttbullar.. Slutade med att jag däckade på soffan. Maken kom med en Citodon för en halvtimme sedan. Nu kan jag sitta upp igen, men ont? Njae... Det var nog inte så farligt :banghead: bara värt o riskera ett gallstensanfall o huvudvärk i morgon. Tänka? Nej, inte min starka sida, typ... Köra på? Jo, men det gör vi....

Sista inplanerade aktiviteten i morgon, ett läkarbesök, sedan är det bara barnmorskan nästa vecka om liten bor kvar där inne då :up::angel:

Det där med o klämma ut bebis känns lagom skoj, har ju gjort det två och en halv gång, hjärnan har glömt smärtan men det börjar kännas otäckt :cautious:
Inväntar nog storken om det går? :nailbiting:

Någon har upptäckt mina revben. :mad: Har dessutom en framfog som känns som den håller på att pulveriseras... Känns som jag kan glömma sömn i natt. :meh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar