Vårföräldrar 2017 del fyra

Låter precis som jag när jag "överansträngt"mig typ, kan komma lite när som, har alltid trott att drt berott på överansträning. Brukar hända med både händer och ben. Är rätt sur över att de inte vill göra en utredning nu men jag ska begära en så fort ungen är ute. Hade ju varit väldigt skönt att få reda på om det är EDS jag har.

+ @TeamLundVer

Min kropp är funtad ungefär på samma vis men värst i överkroppen, axlar, armar o händer som blir fumliga o obrukbara..

Nu ska jag dilla lite.

Har vaknat flera gånger i natt av kraftig mensvärk /sammandragningar. Informerar maken om detta nu innan han kör till jobbet. Får till svar, idag? Det är väl lite tidigt? :D Japp, 38+5, 8 dagar kvar.. Sonen är född i 38+5 (igångsättning) och dottern 39+2 av sig själv :angel:.

Men i natt har jag drömt om förlossningen och jag har drömt om simskola. Simskola är det på lördagar o på lördag är det den 11/3. Det hade varit häftigt o föda på lördag eftersom sonen är född 5/11 och dottern 11/7. Men, jag överväger att för första gången ställa in mig på o gå över två veckor så det blir en aprilbebis i stället O_o:o

Jag drömde i natt att jag var hos mvc och skulle väga mig. Vågen stannade på 255 kg.:eek: Vaknade i panik :p

I övrigt en ganska ok natt med tanke på smärtnivån. Har vaknat varje timme. Blir inte många knop idag. Ska åka till jobbet en snabbis och tömma mitt skåp bara.

39 dagar kvar nu tills han är beräknad, kanske är dags att leta fram nåt klädesplagg till honom och rota fram babyskyddet på vinden. Jag väntar hela tiden på att få lite feeling men den verkar inte infinna sig. Någon mer som förberett minimalt än så länge? Jag har köpt en ny trikåsjal (som jag dock inte tvättat ännu) och så lite begagnade ullkläder som jag inte heller tvättat... det var det hela :down:
Jag är ungefär lika oförberedd än så länge men tänker att jag har lååång tid kvar (41 dagar till BF) :D Vi har köpt en syskonvagn och en begagnad amningskudde det är väl ungefär det.

Jag tänker att det iof inte är supermycket att fixa, vi måste köpa ett babyskydd och tvätta upp kläder/sängkläder. Se över så att bebisen har någon kudde och täcke för storasyster använder fortfarande en del av det.

Jag drömde i natt att jag var hos mvc och skulle väga mig. Vågen stannade på 255 kg.:eek: Vaknade i panik :p

I övrigt en ganska ok natt med tanke på smärtnivån. Har vaknat varje timme. Blir inte många knop idag. Ska åka till jobbet en snabbis och tömma mitt skåp bara.

Har i något svagt ögonblick lovat frallebullebak idag :grin: onsdagar är dottern hemma hela dagen o sonen slutar skolan vid middag... Jäsp... Som tur är kommer maken hem tidigt, redan 16:30 o kan "ta över" :bow:

@Petronella tack :heart mitt liv går lite i en cirkel just nu. Jag är sån som måste hålla mig aktiv för annars degar jag ihop. Men just nu har jag för ont för att göra något vilket innebär mer stillasittande vilket innebär mer nerdegande vilket innebär mer smärta och så är cirkeln igång:meh:

Men nu!!! Jag vaknade imorse utan att ha ont, jag har hittat en sovställning för jag kan ligga hela natten och vakna utan att det känns som att framfogen håller på att dras isär :banana::banana::bump::bump::banana::banana:

Känslan när högen med utsortering är myyyycket större än högen med saker som ska packas i flyttlådor :eek: Verkar som att vi packar lätt :rofl:
En timmes jobb= fyra packade lådor= framfogen gråter :wtf: får hoppas jag kan packa lite mer i eftermiddag.:meh:

Vad har ni andra för skötväskor? Är fortfarande som ett stort frågetecken där :crazy:

Ingen alls :p Jag vet inte vad jag vill ha och inte vad jag kommer ha behov av. Jag kommer nog ha en vanlig väska, typ ryggsäck eller mindre bag som skötväska till en början för att få en känsla för vad jag vill ha så kan jag köpa en som passar mina behov sen :)

Jahapp.. Alltså hur länge kan man gå omkring och vara öppen minst 4 cm liksom. Blir så less!

Idag hämtade min mor hunden iaf så nu är det löst. Mina nerver är inte vad de brukar vara så har målat upp tankar om att det kommer bli kaos för dem på tåget (varför det nu skulle bli det? Min hund har åkt tåg tusen ggr med mig).

Ingen, har en liten nesecsär eller en tygpåse vid behov. Vägrar specialväska, testade med BARNET och hatade det. Tyckte en Ica-kasse var bättre.
Vi hade en vanlig axelremsväska med sonen och det fungerade sådär men inte direkt super. Nu behöver vi även ett ombyte till sonen om det skulle hända en olycka. + ev dricka utöver det som ska med till bebisen. Funderar på något ryggsäcksliknande men känner mig lost.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 139
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar