Vårföräldrar 2017 del fyra

Ska bli skönt att komma iväg hemifrån i helgen. Jag och sambon ska spendera två dagar i Gbg på GIHS och Eurohorse med hotellövernattning och allt. Är min julklapp från förra julen och ska bli så kul :) Tror tom. att sambon kommer tycka det blir riktigt roligt för han blir bara mer och mer hästintresserad :up:

Är det fler som ska dit? :)

Ska bli skönt att komma iväg hemifrån i helgen. Jag och sambon ska spendera två dagar i Gbg på GIHS och Eurohorse med hotellövernattning och allt. Är min julklapp från förra julen och ska bli så kul :) Tror tom. att sambon kommer tycka det blir riktigt roligt för han blir bara mer och mer hästintresserad :up:

Åh det låter supermysigt! Tyvärr ska jag inte dit och tror inte jag lyckas få sambon så speciellt intresserad heller...

Tyvärr inte.. Brorsan har entrepass jag får låna till allt men icke, jag stannar hemma med mina foglossningar och sammandragningar. svt play kommer gå varmt!

Har fått gjort en massa surdegar idag. Massa telefonsamtal om abonnemang som skulle sägas upp, tidningar som inte blir lästa och annat som bara dras på autogiro men inte används. På dryga timmen sparade jag in 3500:-/år åt oss.
Varför drar man ut på sånt?!
Och vad skönt att ha sånt gjort innan bebis kommer så man slipper tänka på det då!

Har fått gjort en massa surdegar idag. Massa telefonsamtal om abonnemang som skulle sägas upp, tidningar som inte blir lästa och annat som bara dras på autogiro men inte används. På dryga timmen sparade jag in 3500:-/år åt oss.
Varför drar man ut på sånt?!
Och vad skönt att ha sånt gjort innan bebis kommer så man slipper tänka på det då!

Många bäckar små ger rätt mkt pengar! Men varje månad tycker man nog inte att det är så mkt så då känns det lixom ähh inte så noga! Men för 3500kr kan man ju köpa julklappar/spara på barnets konto/ha lite extra kul på semestern osv!!

Jag har ont i huvudet, dock inte så illa att alvedon krävs... Fick låna en handledsblodtrycksmätare av pappa, jag litar inte på siffrorna exakt men blodtrycket sjönk igår och imorse men nu hade det ökat massor, om nu den där apparaten stämmer! Stod 160/111 och det är ju alldeles för mycket! Men skrev en tråd på vuxen och flera skrev att dom visar ca 10 för högt både på under och övertryck, men skulle det nu va 150/101 så är det ju också ganska högt... Tog trycket efter att ha sovit 1,5 h! Får nog ringa bm/vc imorrn bitti och fråga om jag kan komma förbi och mäta med deras utrustning.

Många bäckar små ger rätt mkt pengar! Men varje månad tycker man nog inte att det är så mkt så då känns det lixom ähh inte så noga! Men för 3500kr kan man ju köpa julklappar/spara på barnets konto/ha lite extra kul på semestern osv!!
Eller hur! Och jag misstänker att det finns ännu mer om bara djupdyker lite.. 3500:- snyter man inte ut ur näsan hur som helst.

Jag har ont i huvudet, dock inte så illa att alvedon krävs... Fick låna en handledsblodtrycksmätare av pappa, jag litar inte på siffrorna exakt men blodtrycket sjönk igår och imorse men nu hade det ökat massor, om nu den där apparaten stämmer! Stod 160/111 och det är ju alldeles för mycket! Men skrev en tråd på vuxen och flera skrev att dom visar ca 10 för högt både på under och övertryck, men skulle det nu va 150/101 så är det ju också ganska högt... Tog trycket efter att ha sovit 1,5 h! Får nog ringa bm/vc imorrn bitti och fråga om jag kan komma förbi och mäta med deras utrustning.
Oj! Det låter väl väl högt? Hade också bett om en koll.

Jag får dåligt samvete över hur stort lass min man får dra med heltidsjobb, all tvätt pga av en för trång tvättstuga som gör att det blir för många sne vrids moment = ont. All dammsugning, tömning av kattlådor, mm.
Mendans jag känner mig för trött och omotiverad för att tömma och fylla diskmaskinen :o
Jag har inte ont om jag inte överanstränger mig, så det som skrämmer mig är hur förslöad jag blir av att gå hemma :nailbiting:
Jag gör det jag orkar. Brukar tömma och fylla diskmaskinen mest för att jag själv blir stressad av diskberg. Ibland städar jag annars gör vi det tillsammans så fixar jag det jag orkar. Tvättar orkar jag inte själv så det fixar vi tillsammans. Jag lagar middag när jag är hungrig, är sambon hemma får han laga. Har inte ett dugg dåligt samvete.

Oj! Det låter väl väl högt? Hade också bett om en koll.

Ja det kändes lite väl högt, men litar som sagt inte helt på siffrorna utan kollar bara om det ökat/minskat men nu hade det ju ökat! Så blir nog ett samtal imorrn, har inte nästa besök inbokat förrän tisdag och känns lite halvlångt tills dess!

Ja det kändes lite väl högt, men litar som sagt inte helt på siffrorna utan kollar bara om det ökat/minskat men nu hade det ju ökat! Så blir nog ett samtal imorrn, har inte nästa besök inbokat förrän tisdag och känns lite halvlångt tills dess!

De mäter ofta helt galet fel men ja jag tycker det är bra om du ringer in ändå. Om inte annat för att kanske få känna sig lugnare.

Jag har sånn extrem klåda idag. Är skitnojig eftersom mitt blodtryck legat högt. Men jag tror det är psoriasisen som spelar mig ett spratt. Ska in till BM i morgon.

De mäter ofta helt galet fel men ja jag tycker det är bra om du ringer in ändå. Om inte annat för att kanske få känna sig lugnare.

Jag har sånn extrem klåda idag. Är skitnojig eftersom mitt blodtryck legat högt. Men jag tror det är psoriasisen som spelar mig ett spratt. Ska in till BM i morgon.

Jag har också haft en del klåda, på magen, på övre underarmarna och på låren, har smörjt massor och nu är det rätt lugnt som tur är :)

Nu börjar det hagla in "ja men när bebisen kommer så kommer du inte..." :yuck:
Mentalt skriker jag "håll käften, jag skiter i dig och dina åsikter", muntligt svarar jag "vi får se vad det är för individ som kommer" och låter som en citron.

Jag kommer absolut inte kunna gå ut med barnet i vagnen i början för hen föds faktiskt i mars!!! Då är det för kallt!:banghead::banghead::banghead: (ja, för jag tänkte strunta i att klä på barnet också)
Återigen fick jag höra att jag kommer inte kunna ha hästar, inte hunden, inte göra ditt, inte äta datt, inte, inte,inte. Av någon anledning är det dessutom bara jag som inte kommer kunna. Sambon är ju karl så han ska inte ändra på något,nej nej...
Kan folk bara ta sina dumma åsikter och vara tysta. :rage:

(fast rekordet hittills är nog ändå att jag inte kommer kunna gå tillbaka till mitt arbete när jag har TVÅ barn)

Mentalt skriker jag "håll käften, jag skiter i dig och dina åsikter", muntligt svarar jag "vi får se vad det är för individ som kommer" och låter som en citron.

Jag kommer absolut inte kunna gå ut med barnet i vagnen i början för hen föds faktiskt i mars!!! Då är det för kallt!:banghead::banghead::banghead: (ja, för jag tänkte strunta i att klä på barnet också)
Återigen fick jag höra att jag kommer inte kunna ha hästar, inte hunden, inte göra ditt, inte äta datt, inte, inte,inte. Av någon anledning är det dessutom bara jag som inte kommer kunna. Sambon är ju karl så han ska inte ändra på något,nej nej...

(fast rekordet hittills är nog ändå att jag inte kommer kunna gå tillbaka till mitt arbete när jag har TVÅ barn)

Bara att ladda för livet som hemmafru och avelsko raring.

Kan man klä på bebisar? :confused:?

(V behöver mindre kläder :rofl: ).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 197
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar