Vårföräldrar 2017 del fyra

De mäter ofta helt galet fel men ja jag tycker det är bra om du ringer in ändå. Om inte annat för att kanske få känna sig lugnare.

Jag har sånn extrem klåda idag. Är skitnojig eftersom mitt blodtryck legat högt. Men jag tror det är psoriasisen som spelar mig ett spratt. Ska in till BM i morgon.
Här är en till med klåda. Jag är eksembarn och det har ju inte precis blivit bättre. My god vad det kan klia! Jag betalade 200 spänn för ett läkarbesök på 5 min för jag var helt säker på att jag hade fått cancer på en leverfläck. Hon tittade på fläcken och ba "eh nej, det är ingen fara. Du är gravid, allt kliar". :cool:

Nu börjar det hagla in "ja men när bebisen kommer så kommer du inte..." :yuck:
Mentalt skriker jag "håll käften, jag skiter i dig och dina åsikter", muntligt svarar jag "vi får se vad det är för individ som kommer" och låter som en citron.

Jag kommer absolut inte kunna gå ut med barnet i vagnen i början för hen föds faktiskt i mars!!! Då är det för kallt!:banghead::banghead::banghead: (ja, för jag tänkte strunta i att klä på barnet också)
Återigen fick jag höra att jag kommer inte kunna ha hästar, inte hunden, inte göra ditt, inte äta datt, inte, inte,inte. Av någon anledning är det dessutom bara jag som inte kommer kunna. Sambon är ju karl så han ska inte ändra på något,nej nej...
Kan folk bara ta sina dumma åsikter och vara tysta. :rage:

(fast rekordet hittills är nog ändå att jag inte kommer kunna gå tillbaka till mitt arbete när jag har TVÅ barn)
Ojdå vi var så hemska då vi gick ut med sonen första veckan dvs i december :o:grin:

Mentalt skriker jag "håll käften, jag skiter i dig och dina åsikter", muntligt svarar jag "vi får se vad det är för individ som kommer" och låter som en citron.

Jag kommer absolut inte kunna gå ut med barnet i vagnen i början för hen föds faktiskt i mars!!! Då är det för kallt!:banghead::banghead::banghead: (ja, för jag tänkte strunta i att klä på barnet också)
Återigen fick jag höra att jag kommer inte kunna ha hästar, inte hunden, inte göra ditt, inte äta datt, inte, inte,inte. Av någon anledning är det dessutom bara jag som inte kommer kunna. Sambon är ju karl så han ska inte ändra på något,nej nej...

(fast rekordet hittills är nog ändå att jag inte kommer kunna gå tillbaka till mitt arbete när jag har TVÅ barn)
Alltså jag är typ rädd att jag har för varma kläder. Jag har köpt varma overaller, filtar, åkpåse, tjocka sockor, mjuka skor, you name it. Men bebisar verkar ju vara rätt varma av sig och så himla kallt hos oss är det inte ens. Känner mig lite besviken. Jag vill använda min fina åkpåse. :p

Åh det låter supermysigt! Tyvärr ska jag inte dit och tror inte jag lyckas få sambon så speciellt intresserad heller...

Ja, hoppas på en fin helg :)
Jag lyckades övertala min sambo att testa en termin på islandshästridskolan som vi blev granne med när vi flyttade hit.. Han är den typen av person som inte har nått emot att testa och han tänkte att det skulle göra mig glad så han testade trots att han inte hade så stor intresse själv av att göra det. Dendär enda terminen blev en till och en till.. Nu ser han fram emot lektionerna och han har tom. börjat prata om att han vill ta privatlektioner för att lära sig mer. :bump: :up:
Han har även börjat tycka att det är kul att kolla på hoppning och han vill kolla när det är på TV och vi var tex. på Gina Tricot GP härom veckan på hans initiativ.. :laugh:

Folk är f-n dumma i hela huvudet :banghead: Mina mostrar klarade av att jobba alldeles utmärkt fast de har/hade 3 respektive 2 barn :meh:

Här är en till med klåda. Jag är eksembarn och det har ju inte precis blivit bättre. My god vad det kan klia! Jag betalade 200 spänn för ett läkarbesök på 5 min för jag var helt säker på att jag hade fått cancer på en leverfläck. Hon tittade på fläcken och ba "eh nej, det är ingen fara. Du är gravid, allt kliar". :cool:

Been there done that. Trodde jag hade fått någon livsfarlig jättdkomplicerad graviditets sjukdom... O_o Visade sig vara exem i knävecket. :cautious:

Så nu försöker jag hålla mig lite lugn när det kommer till hudproblem :angel:

Folk är f-n dumma i hela huvudet :banghead: Mina mostrar klarade av att jobba alldeles utmärkt fast de har/hade 3 respektive 2 barn :meh:

Säkert är barnen traumatiserade för livet.

Jag vet att min ömma moder fick höra att hon borde vara hemma istället för att jobba när vi var små.
Hon var vansinnig, hennes tes är att hemmafruar generellt mår sämre än de som jobbar eftersom de aldrig får uppskattning för det de gör och de saknar intellektuell stimulans.

Jag vet att min ömma moder fick höra att hon borde vara hemma istället för att jobba när vi var små.
Hon var vansinnig, hennes tes är att hemmafruar generellt mår sämre än de som jobbar eftersom de aldrig får uppskattning för det de gör och de saknar intellektuell stimulans.

På historieätarna var det ju om 50-talet i ett program, när många fruar "slapp" jobba och återgick till hemmafruandet, tydligen var ju antalet deprimerade jättehögt och man började göra olika tester för att effektivisera hemarbetet, så att det kändes som ett riktigt jobb:banghead:

Nu är ju en del av mina kusiner som de är... :cautious: Men inte sjutton har det med deras mödrars yrkesliv att göra.

Edit: Min mamma var hemma med mig i mindre än ett år (pappaledighet var ju inte riktigt på tapeten på den tiden även om pappa pga sitt arbete ofta tog hand om mig). Sedan hade jag barnflicka ett tag (min yngsta moster samt en av hennes kompisar :D) och efter det en dagmamma som hade en dotter som är lika gammal som mig. Det funkade utmärkt.

Det här med att försöka smörja in hela kroppen med mjukgörande...:meh: Känns ungefär som jag kämpat järnet på gymmet en timme. :yuck:

Har förträngt allt sånt där :wtf:! Allt fokus är inför förlossningen nu, inget efter.
Det är typ det jag tänker på mest, det finns en anledning att det skiljer 3,5 år mellan första barnen :o Efter förlossningen med dottern (andra barnet) kände jag mig dock oförskämt fräsch. Hade inte det minsta ont "där nere" och kunde rida ett par dagar efter förlossningen MEN eftervärkarna var inte roliga. Hade inga såna känningar efter första barnet men om det blir värre och värre ju fler man skaffar kommer det inte bli kul den här gången.

Det är typ det jag tänker på mest, det finns en anledning att det skiljer 3,5 år mellan första barnen :o Efter förlossningen med dottern (andra barnet) kände jag mig dock oförskämt fräsch. Hade inte det minsta ont "där nere" och kunde rida ett par dagar efter förlossningen MEN eftervärkarna var inte roliga. Hade inga såna känningar efter första barnet men om det blir värre och värre ju fler man skaffar kommer det inte bli kul den här gången.
Herrejistanes då ligger jag illa till. Min förlossning var bra, behövde knappt ens lustgas, men eftervärkarna.. wow!! Dubbel smärtstillande annars låg jag bara och grät för det gjorde så ont. :nailbiting:

Kan inte sova :crazy: Saknar dottern som är hos farmor för lite lovmys. :cry: Och irriterar mig som fan på att sambon låter så sjukt mycket om nätterna när han är eller är på g att bli dålig:mad:

Älskar mina hormoner just nu :meh:

Kan inte sova :crazy: Saknar dottern som är hos farmor för lite lovmys. :cry: Och irriterar mig som fan på att sambon låter så sjukt mycket om nätterna när han är eller är på g att bli dålig:mad:

Älskar mina hormoner just nu :meh:

Jag är glad att min sambo oftast är väldigt tyst, har han festat till det kan han snarka o gnissla lite tänder. Men annars typ knäpptyst, annars hade jag aldrig kunnat sova nu när man är gravidvaken om nätterna :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar