Vårföräldrar 2017 del fyra

Jag avskyr att bara gå hemma för jag tappar all min motivation till att göra någonting. Det är som om jag blir tröttare av att få vila :meh:
Jag vill tröstäta men inte gå upp i vikt :angel: Livet är hårt med 5 veckor kvar till bf!

Hur hanterar ni andra vardagen som är hemma på heltid? Jag vill ligga och lyssna på radio mest hela tiden :o

Jag avskyr att bara gå hemma för jag tappar all min motivation till att göra någonting. Det är som om jag blir tröttare av att få vila :meh:
Jag vill tröstäta men inte gå upp i vikt :angel: Livet är hårt med 5 veckor kvar till bf!

Hur hanterar ni andra vardagen som är hemma på heltid? Jag vill ligga och lyssna på radio mest hela tiden :o

Jag har också halvseg motivation men tänker att det inte spelar så stor roll, kollar på tv, fikar med någon kompis, tvättar nån maskin eller kanske damsuger ena våningsplanet osv, små saker som får dagen att gå men som inte är så ansträngande! Tänker att jag kommer få fullt upp sen så tänker att jag inte behöver ha dåligt samvete för att jag vilar mig i form nu :)

Jag har gått hemma sen nyår och det är svintråkigt. I början var det ganska skönt, var så trött psykiskt från jobbet men nu är det sååå tråkigt. Det jag gör allra mest är kolla på greys anatomy och bakar bröd. Annars har jag slitit ner en tapet och spacklat, sen ska mamma hjälpa mig att tapetsera. Går promenad och försöker träffa någon kompis. Men ja, det är mycket dötid.

Jag har varit hemma sen början av januari pga sjukskrivning. För mig känns det som en omöjlighet att jobba ensam natt som jag gör i vanliga fall. Sover fortfarande väldigt dåligt på natten så brukarna sova ett par timmar på dagen. Sedan går jag ut med hundarna och eftersom ischiasens gör att jag inte kan gå som vanligt tar varje promenad dubbelt så lång tid. Tycker inte jag har några som helst problem att få dagarna att gå.

Jag har varit delvis sjukskriven sen november. Då gick all ledig tid till att göra så lite som möjligt så jag klarade av att jobba.

Nu har jag varit hemma helt sen början av februari. På dagarna så pysslar jag hemma, diskar, städar och plockar. Kör även min träning 2 gånger per dag. Försöker att gå ut och gå en sväng 1-2 gånger per dag. Lagar mat när illamåendet tillåter det. Men ja det blir mycket att ligga och glo i soffan. Pisstråkigt men min foglossning tillåter mig inte att göra för mycket. Tänker att jag kommer ha fullt upp med bäbis om ett par månader och jag längtar verkligen till att kunna röra mig normalt igen.

Besök hos BM idag, magen har hamnat lite under kurvan men inget att oroa sig för men ska tillbaka om två veckor för att kolla igen. I övrigt så var hjärtljuden 135, lite lägre än sist. Alla mina värden är bra, dock aningen lite lågt blodtryck 100/60.

Blev även rekommenderad att köpa stödstrumpor mot vätskan i ben och fötter så det är införskaffat.

Vad är det för fel med det?
Du är hemma av en anledning.

Jag får dåligt samvete över hur stort lass min man får dra med heltidsjobb, all tvätt pga av en för trång tvättstuga som gör att det blir för många sne vrids moment = ont. All dammsugning, tömning av kattlådor, mm.
Mendans jag känner mig för trött och omotiverad för att tömma och fylla diskmaskinen :o
Jag har inte ont om jag inte överanstränger mig, så det som skrämmer mig är hur förslöad jag blir av att gå hemma :nailbiting:

Jag får dåligt samvete över hur stort lass min man får dra med heltidsjobb, all tvätt pga av en för trång tvättstuga som gör att det blir för många sne vrids moment = ont. All dammsugning, tömning av kattlådor, mm.
Mendans jag känner mig för trött och omotiverad för att tömma och fylla diskmaskinen :o
Jag har inte ont om jag inte överanstränger mig, så det som skrämmer mig är hur förslöad jag blir av att gå hemma :nailbiting:

Du kanske får sätta upp små mål för varje dag, typ fixa disken. När du gjort det är det helt okey att slappa med gott samvete :)

Besök hos BM idag med glukosbelastning. Ingen diabetes denna graviditeten heller :up:
BM undrade igen om sjukskrivning men vi kom överens om att jag får tänka på det till nästa gång. Blodtryck 120/70. Järn 113 så jag får väl ta och införskaffa järntabletter nu :(

SF 30 vilket var ett hack uppåt så ny tid om två veckor för att kolla upp det.

Asså sitta på knä och skära gipsskivor när där är en mage ivägen är inte det lättaste kan jag få berätta. Men nu har jag gipsat en halv vägg och spacklat hela, packat ner alla glas som stod i vitrinskåpet och alla whiskeyflaskor. Nu är jag sjukt nöjd med mig själv och har inga problem med att jag kommer få tillbringa resten av dagen i soffan. Dottern är hos farmor för övernattning så inga samvetskval jämtemot henne heller :heart

Jag förstår dig helt och fullt. Jag känner mig också rätt värdelös när jag inte fixar någonting hemma utan hjälp typ. Jag har vissa saker jag har bestämt att jag ska göra för att jag inte ska känna mig fullt så oduglig. Bland annat då att hålla rent i köket och plocka undan här hemma varje dag. Plus att jag alltid går ut och går en liten sväng.

När sambon tvättar så sorterar jag tvätten och plockar in allt när det är tort. Även om man inte kan göra hela uppgiften så försöker jag göra lite iaf.

Sen försöker jag prata mycket med sambon om detta så han fattar att jag inte bara är lat typ. Han skulle iof aldrig tro det men jag mår bättre när han vet hur jag känner.

Som jag minns det där när jag var hemma innan första. Kände mig så lat, gjorde en massa saker,men foglossningen tvingade mig att vila iaf. Sen läste jag böcker och vilade en del med.. Kan bara känna nu att Fasen så glad jag är att jag ändå tog dom där slappdagarna :D
Som alla säger till en "det blir ingen vila sen". Och det är ju så... Man vet ju inte vem som kommer eller hur det blir :heart

Vila! Med gott samvete och mys med den i magen:love:

Jag tycker det är tråkigt att vara hemma. Hjärnan möglar och nej, jag trivs inte alls! Det blir som du säger, trötthet och slut på motivation.

Jag har hästarna och junioren (som är med sin pappa väldigt mycket), hade jag inte haft det hade jag nog nött hål i soffan.

Hushållsarbete är något jag inte gjort typ alls sedan augusti. Ibland pekar jag på något som behöver göras. Jag orkar inte. Så då får det vara så.

Jag har varit hemma sen jul och det är riktigt tråkigt! Man blir helt förslöad och det är svårt att få saker gjorda även om det finns lite att greja med.. Och jag har 10 veckor kvar till bf :crazy:
Men jag försöker hålla igång, göra saker jag kommer på direkt istället för att tänka "jag gör det sedan", tex handla, fixa disk och tvätt, städa, bygga saker.. Jag hälsar på syster och en kompis som är hemma med sina yngsta barn nu och sen har jag ju medryttarhästen som jag har kvar "mina" dagar på då jag ansvarar för mat och mockning - även fast jag inte rider längre. Det är skönt att ha de dagarna då man "måste" åka hemifrån och vi brukar tömköra eller bara ta en promenad i skogen så då går det några timmar på det och man känner sig lite upplivad när man kommit ut och rört på sig.
Just nu väntar jag på att tygerna som jag beställt ska komma, då ska jag försöka sy ett spjälskydd och kanske lite annat - det kommer nog hålla mig sysselsatt ett tag :banana:

Jag tycker det är tråkigt att vara hemma. Hjärnan möglar och nej, jag trivs inte alls! Det blir som du säger, trötthet och slut på motivation.

Jag har hästarna och junioren (som är med sin pappa väldigt mycket), hade jag inte haft det hade jag nog nött hål i soffan.

Det svåraste för mig har varit att acceptera att jag inte kan köra i 120 som jag brukar.
Nästa steg blev att acceptera att jag behöver be om hjälp med så mycket som annars är självklart att jag kan själv. (sen funderar jag varför barnet är så envist...?).

Jag ser fram emot att bli en rörligare person igen!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar