Vårföräldrar 2017 del fyra

Är det någon som provat att gå på lymfmassage under graviditeten? Jag känner mig så jäkla svullen och masserar det jag kan själv men det gör knappt till eller från. Visst lite hjälper det ju men skulle vara skönt med en rejäl genomgång.

Är det någon som provat att gå på lymfmassage under graviditeten? Jag känner mig så jäkla svullen och masserar det jag kan själv men det gör knappt till eller från. Visst lite hjälper det ju men skulle vara skönt med en rejäl genomgång.
Har inte testat vare sej denna gången eller förra men däremot ramlade all vätska ner i benen efter förlossningen och efter det pinkade jag som en kamel, 3,2liter/dag va rekordet.. På 1,5v va all vätskesvullnad borta.

Har inte testat vare sej denna gången eller förra men däremot ramlade all vätska ner i benen efter förlossningen och efter det pinkade jag som en kamel, 3,2liter/dag va rekordet.. På 1,5v va all vätskesvullnad borta.

Har börjat samla vätska nu. Jobbigt o sticka med fingrar som känns som prinskorv.

Idag är jag negativ, alltså ska jag tänka ut positiva saker.
1. Vi har sportlov och jag har underbara barn. Vi ska ägna oss åt en heldag i staden med frisörbesök, bokrea, leksaksaffären och hamburgare :D
2. Förvärkarna o mensvärken som varit hela natten förbereder livmodern fint :up: går det snabbare när skrutten ska ut.
3. Yrseln gör att jag sitter still o nu är snart babykoftan färdigstickad :)
4. Maken har mockat o jag ligger kvar i sängen.

21 dagar kvar o om det är som jag tror typ 17 :o

Ärtan har kommit på lite nya, irriterande, konster de senaste dagarna... En är att försöka ge mig heimlich manöver inifrån genom att sparka på vänster lunga! Som tur är når inte livmodern högt nog så hon ska kunna få in en fullträff riktigt än, men hon försöker för allt vad hon är värd ibland...:arghh: Den andra nya idén hon fått är att försöka gräva en flykttunnel ut genom min vänstra ljumske.. Också mindre skönt för min del.. :banghead:

Jo jag är medveten om att det antagligen kommer försvinna efter förlossningen men skulle vara skönt att slippa obehaget nu :p

Jo jag är medveten om att det antagligen kommer försvinna efter förlossningen men skulle vara skönt att slippa obehaget nu :p
Har du mycket problem med det så kan det ju vara värt ett försök:up:
Jag blev inte så svullen att det störde min vardag, men efter förlossningen så va det rätt tydligt hur svullen jag varit eftersom allt åkte ner till benen. För min del försvann det ju med promenader och täta toalettbesök, men det kanske inte går så "lätt" alltid.

Har du mycket problem med det så kan det ju vara värt ett försök:up:
Jag blev inte så svullen att det störde min vardag, men efter förlossningen så va det rätt tydligt hur svullen jag varit eftersom allt åkte ner till benen. För min del försvann det ju med promenader och täta toalettbesök, men det kanske inte går så "lätt" alltid.

Problem och problem. Har gamla skador i fot och knä och varje kg jag inte ökar är bra för de skadorna. Ska ringa och höra om de ens tar emot gravida. :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?