Vårföräldrar 2017 del fyra

alltså... det här med skötbord. var i hela friden ska man få plats med det? Fungerar ett sånt man har över badkaret bra eller ska man försöka trycka in det i badrummet. Hjälp, jag är inte alls redo! Tre månader kvar...

Vi har vårat i barnrummet. Finns inte en möjlighet att få plats med något i vårt badrum.

alltså... det här med skötbord. var i hela friden ska man få plats med det? Fungerar ett sånt man har över badkaret bra eller ska man försöka trycka in det i badrummet. Hjälp, jag är inte alls redo! Tre månader kvar...

Vi har ingen plats så jag har köpt ett uppblåsbart (underlägg typ med tvättbart överdrag) som är enkelt att lägga på sängen eller bordet eller golvet eller var man nu tycker passar för stunden.

Har en liten grund plastback för blöjor/tvättlappar/olja/puder/salvor etc som är lätt att flytta med :)

Haha, spännande dag. Maken kom precis in o hade hittat grannen långt ner på vägens häst i trädgården :p blir livrädd på deras bekostnad, tänk om hästen blir påkörd när den är ute o vandrar :nailbiting: hänt en gång innan, visserligen bor vi på landet men ändå...

Sitter i väntrummet nu :) spännande

Haha, spännande dag. Maken kom precis in o hade hittat grannen långt ner på vägens häst i trädgården :p blir livrädd på deras bekostnad, tänk om hästen blir påkörd när den är ute o vandrar :nailbiting: hänt en gång innan, visserligen bor vi på landet men ändå...

Sitter i väntrummet nu :) spännande
Håller tummarna :up:

Jag funderar också över det där med skötbord.. Vet inte heller var jag ska placera det, även fast jag har typ 3-4 olika valmöjligheter på placering i badrummet så är det inget som känns helt hundra. Men framför allt så har jag nog inte sett en enda modell som jag faktiskt gillar.. :down: Kanske får kika på att bygga ett eget av en byrå eller så.. Kan ju knappast vara kvantfysik att få till det :p

@Beppo med dottern så hade vi skötbordet i hennes barnrum, jätte smidigt. Va det så illa att det behövdes vatten så tog man det värsta med våtservetter och sen bar i henne i badrummet och satte henne i vasken.

Med denna så finns plats i badrummet i nya huset, så då kommer jag köpa ikeas hemnes tror jag det var, så har jag plats för kläderna där med.

Så himla spännande och så avis jag är, jag vill bara ha ut ungen NU.

Ja det känns jättespännande!! Räknar med att gå över så dröjer nog längre tid än mina 2 v till BF men ändå väääldigt nära!! Det spänner i livmodern (mer än mina "vanliga" sammandragningar), ilar mot bäckenet o så. Blir för det mesta lite mera för varje dag! Och det sjuka är att jag inte är det minsta nervös, ÄN i alla fall! Jag som var jätterädd vid minsta tanke på förlossning (skakade i hela kroppen av nervositet) innan jag blev gravid, sådär att jag ville överväga kejsarsnitt!

@Beppo med dottern så hade vi skötbordet i hennes barnrum, jätte smidigt. Va det så illa att det behövdes vatten så tog man det värsta med våtservetter och sen bar i henne i badrummet och satte henne i vasken.

Med denna så finns plats i badrummet i nya huset, så då kommer jag köpa ikeas hemnes tror jag det var, så har jag plats för kläderna där med.

Vi har inget barnrum och kommer inte att ha det förrän lillmuffel blir lite större. Hen kommer att få sova i vårat sovrum den första tiden. Önskar jag hade plats för en golvstående skötbord, gärna med förvaring under av kläder o annat. Inser mer o mer att vi har kass planlösning i vårt hus!

Jag skickade in första pappret i mitten av nov, fick svar typ 10/1 nånstans men tror det beror på att mina AG inte var så snabba med papprena...
Aha, okej! Jag fick pappren från min arbetsgivare och skickade in dem samtidigt som mina egna. Men det är nog bara ett par veckor sedan :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar