Är det fler som ansökt om graviditetspenning?
Hur länge har ni fått vänta på besked?
Mindre än en månad. Tog längre tid än sjukpenning men var ju inte så bråttom.
Har redan gått 25 dagar på graviditetspenning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det fler som ansökt om graviditetspenning?
Hur länge har ni fått vänta på besked?
Vi har ingen plats så jag har köpt ett uppblåsbart (underlägg typ med tvättbart överdrag) som är enkelt att lägga på sängen eller bordet eller golvet eller var man nu tycker passar för stunden.
Har en liten grund plastback för blöjor/tvättlappar/olja/puder/salvor etc som är lätt att flytta med
24 dagar till BF... Och jag "får" inte gå över. Hoppas verkligen bebis planerar att komma tidigare för jag vill inte bli igångsatt.
Idag kom en man och bytte brandvarnare hos oss. Han sa att han mådde "sådär" eftersom han har influensa.. ?! Åsså kommer han hit?! Så nu är jag paranoid över det .
Precis! Jag får hoppas att han bara var dramatisk och trodde att det var influensan. Han sa att han fick det i fredags och hade 40 grader i helgen. Men nu var han ju ändå på benen så jag hoppas det bara var en "mancold".Har man influensa får man fan va hemma inte ut och jobba bland folk! Vanlig förkylning tycker jag är okey att jobba med men influensa kan göra så himla mkt skada!!
Vi kommer också ha vårt i badrummet, blir lite trångt men det går. Vill också ha "arbetshöjd", finns plats för både ombyten och övrig förvaring.Vi har skötbord i badrummet och under skötbordet finns det två stora lådor där alla bebiskläder får plats. Det är väldigt skönt att ha ett riktigt skötbord med allting samlat och i bra höjd tycker jag, speciellt med två blöjbarn. Det blir mååånga byten
Vi hade en sådan hink som vi fick från babyproffsen med första barnet och den funkade bra men gick tyvärr sönder. Till andra barnet köpte vi en liten mindre variant men den var precis värdelös. Man fick tömma hela tiden och det luktade apa i badrummet. Nu kör vi helt enkelt på vanliga soppåsar.Vi kommer också ha vårt i badrummet, blir lite trångt men det går. Vill också ha "arbetshöjd", finns plats för både ombyten och övrig förvaring.
Släktingar/vänner som inte haft plats har haft bordet i antingen barnrummet eller i sitt eget sovrum plus en blöjhink med förslutning av påsar (vet inte vad hinkarna heter..) är nog en bra grej! (Oavsett var man har bordet)
Vi lade bajsblöjorna i hundbajspåsar. Det gick superVi hade en sådan hink som vi fick från babyproffsen med första barnet och den funkade bra men gick tyvärr sönder. Till andra barnet köpte vi en liten mindre variant men den var precis värdelös. Man fick tömma hela tiden och det luktade apa i badrummet. Nu kör vi helt enkelt på vanliga soppåsar.
Tyckte det verkade så himla bra, men om dom bara går sönder ich det luktar ändå så skippar vi nog en sån.. bajspåsar på rulle är billigt!! Och vi har nära till soptunnanVi hade en sådan hink som vi fick från babyproffsen med första barnet och den funkade bra men gick tyvärr sönder. Till andra barnet köpte vi en liten mindre variant men den var precis värdelös. Man fick tömma hela tiden och det luktade apa i badrummet. Nu kör vi helt enkelt på vanliga soppåsar.
Tyckte det verkade så himla bra, men om dom bara går sönder ich det luktar ändå så skippar vi nog en sån.. bajspåsar på rulle är billigt!! Och vi har nära till soptunnan
Blöjlukt är något av det jäkligaste jag vet så här är tygblöjor ett stort nej. Vägrar stå och mecka med sånt. Andra får gärna, bara jag slipperJag planerar bajspåse på rulle. Och soptunnan står på gårdsplan så lätt att slänga flera gånger om dagen. Förutom att jag fortfarande planerar tygblöja till största delen. Har två sådana påsar till de redan, vattentäta som andas.
Blöjlukt är något av det jäkligaste jag vet så här är tygblöjor ett stort nej. Vägrar stå och mecka med sånt. Andra får gärna, bara jag slipper
En del tycker ju det fungerar utmärkt. Men för min del så nä, engångsblöjor är det enda alternativet i vårt hus. Skulle maken vilja ha tyg då får han sköta om dom.Jag kanske inte fixar det heller men tänkte iaf försöka