Vårföräldrar 2017 del fyra

Åh herregud vad skönt det är och vara hemma hos mamma och nästan skönt att ingen har tid att träffa mig och att alla jobbar dagtid ;) jag kan sova hur länge jag vill och göra vad jag vill i de fina vädret sen är de bara roligt när någon hittar tid för lunch eller middagsdejt :D

Angående. Skötbord har vi ju lite lyxen att vi bygger nytt badrum, även om de är litet så ville vi helst ha de i badrummet och gjord esom så att vi har ett djupt badrumsskåp där handfatet är 60cm och bredvid handfatet är de plats för skötbordet, den står ju ut lite men inge farligt :) sen kan man ju alltid bara lägga ungen var som ;) men närheten till handfat toa o vatten var viktigt för oss då vi gärna vill prova o få till babypotting eller vad de nu heter ;)

24 dagar till BF... Och jag "får" inte gå över. Hoppas verkligen bebis planerar att komma tidigare för jag vill inte bli igångsatt.

Idag kom en man och bytte brandvarnare hos oss. Han sa att han mådde "sådär" eftersom han har influensa.. :eek::confused::rage:?! Åsså kommer han hit?! Så nu är jag paranoid över det :meh:.

Vi har ingen plats så jag har köpt ett uppblåsbart (underlägg typ med tvättbart överdrag) som är enkelt att lägga på sängen eller bordet eller golvet eller var man nu tycker passar för stunden.

Har en liten grund plastback för blöjor/tvättlappar/olja/puder/salvor etc som är lätt att flytta med :)

Så har jag också gjort. Skötbordet är mest till för förvaring. Men sen har jag gjort så att det går att flytta med allt man behöver. Har även köpt små plastbyttor på Ikea som man kan ha lite vatten i om det behövs. Funkar på jobbet så borde funka hemma med tänker jag :p

24 dagar till BF... Och jag "får" inte gå över. Hoppas verkligen bebis planerar att komma tidigare för jag vill inte bli igångsatt.

Idag kom en man och bytte brandvarnare hos oss. Han sa att han mådde "sådär" eftersom han har influensa.. :eek::confused::rage:?! Åsså kommer han hit?! Så nu är jag paranoid över det :meh:.

Har man influensa får man fan va hemma inte ut och jobba bland folk! Vanlig förkylning tycker jag är okey att jobba med men influensa kan göra så himla mkt skada!!

Vi har skötbord i badrummet och under skötbordet finns det två stora lådor där alla bebiskläder får plats. Det är väldigt skönt att ha ett riktigt skötbord med allting samlat och i bra höjd tycker jag, speciellt med två blöjbarn. Det blir mååånga byten :D

Har man influensa får man fan va hemma inte ut och jobba bland folk! Vanlig förkylning tycker jag är okey att jobba med men influensa kan göra så himla mkt skada!!
Precis! Jag får hoppas att han bara var dramatisk och trodde att det var influensan. Han sa att han fick det i fredags och hade 40 grader i helgen. Men nu var han ju ändå på benen så jag hoppas det bara var en "mancold".

Vi har skötbord i badrummet och under skötbordet finns det två stora lådor där alla bebiskläder får plats. Det är väldigt skönt att ha ett riktigt skötbord med allting samlat och i bra höjd tycker jag, speciellt med två blöjbarn. Det blir mååånga byten :D
Vi kommer också ha vårt i badrummet, blir lite trångt men det går. Vill också ha "arbetshöjd", finns plats för både ombyten och övrig förvaring.
Släktingar/vänner som inte haft plats har haft bordet i antingen barnrummet eller i sitt eget sovrum plus en blöjhink med förslutning av påsar (vet inte vad hinkarna heter..) är nog en bra grej! (Oavsett var man har bordet)

Har en fot i magsäcken och den andra trycker ut skinnet. Gulligt men väldigt obehagligt :rofl: Tror att han ligger på höger sida med rumpan under revbenen och ryggen utåt om jag identifierat alla knölar rätt :p

Vi kommer också ha vårt i badrummet, blir lite trångt men det går. Vill också ha "arbetshöjd", finns plats för både ombyten och övrig förvaring.
Släktingar/vänner som inte haft plats har haft bordet i antingen barnrummet eller i sitt eget sovrum plus en blöjhink med förslutning av påsar (vet inte vad hinkarna heter..) är nog en bra grej! (Oavsett var man har bordet)
Vi hade en sådan hink som vi fick från babyproffsen med första barnet och den funkade bra men gick tyvärr sönder. Till andra barnet köpte vi en liten mindre variant men den var precis värdelös. Man fick tömma hela tiden och det luktade apa i badrummet. Nu kör vi helt enkelt på vanliga soppåsar.

Vi hade en sådan hink som vi fick från babyproffsen med första barnet och den funkade bra men gick tyvärr sönder. Till andra barnet köpte vi en liten mindre variant men den var precis värdelös. Man fick tömma hela tiden och det luktade apa i badrummet. Nu kör vi helt enkelt på vanliga soppåsar.
Vi lade bajsblöjorna i hundbajspåsar. Det gick super

Hade planerat att gå en lite längre promenad i det fina vädret. Vi har typ 7 grader varmt och strålande sol. Kom typ 200 m innan framfogen muppar ihop fullständigt. Tänker att aja det är ju bara att gå direkt till affären. Påväg hem var jag nästan påväg att börja gråta så ont gjorde det. :wtf: Slutade med att jag fick sätta mig på balkongen för att njuta av solen istället.

Vilket strålande humör jag är på idag!
Placentakontrollen igår gick bra och moderkakan sitter numera högt upp i framvägg och parveln uppskattades väga 1,9 kg. Igår låg hen med huvudet under min högra revbensbåge, ryggen tvärs över hela min mage och fötterna ned. Tycker det börjar bli läge att vända på sig nu för sparkarna mot urinblåsan är inte nådiga.

Har varit mentalt inställd på att låta min bil rulla till bilhimlen sedan i somras, sparat och haft stenkoll på bilannonser sista tiden, men idag rullade den nääästan igenom bilbesiktningen med blankt papper. Det är något fel med parkeringsbromsen på ena hjulet, men jag räknar med att det inte är något större problem att åtgärda. Vad bra det känns att den rullar ett år till och att sparat kapital kan investeras i huset istället :D

Tyckte det verkade så himla bra, men om dom bara går sönder ich det luktar ändå så skippar vi nog en sån.. bajspåsar på rulle är billigt!! Och vi har nära till soptunnan:up:

Tyckte det verkade så himla bra, men om dom bara går sönder ich det luktar ändå så skippar vi nog en sån.. bajspåsar på rulle är billigt!! Och vi har nära till soptunnan:up:

Jag planerar bajspåse på rulle. Och soptunnan står på gårdsplan så lätt att slänga flera gånger om dagen. Förutom att jag fortfarande planerar tygblöja till största delen. Har två sådana påsar till de redan, vattentäta som andas.

Jag planerar bajspåse på rulle. Och soptunnan står på gårdsplan så lätt att slänga flera gånger om dagen. Förutom att jag fortfarande planerar tygblöja till största delen. Har två sådana påsar till de redan, vattentäta som andas.
Blöjlukt är något av det jäkligaste jag vet så här är tygblöjor ett stort nej. Vägrar stå och mecka med sånt. Andra får gärna, bara jag slipper:D

Så sitter vi på barn med junioren som ramlat på fsk och spräckt mungipan så pass att hen måste sövas och sys...
Åkte på vc först och träffade en mycket opedagogisk ssk och dr som försökte trycka i en bedövningsnål i läppen o sedan tyckte att de skulle sy utan bedövning.
Barnet skrek och hade panik och farmor som åkte med oss som stöd blev vansinnig!
Inne på sjukhuset har vi hittills bara träffat jättegullig personal.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 150
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023