Vårföräldrar 2017 del fyra

Jag har dessutom sammandragningarna from hell, förmodligen pga stress, men jag är ju på rätt plats i alla fall ;)

Min erfarenhet av de tygblöjorna vi har är att de är i princip luktfria, sedan har jag full förståelse för att man väljer bort dem för att slippa hantering och tvätt :)
Jag har däremot svårt för doften av engångsblöjor (kemisk doft) och är glad över att vi bara behöver använda dem nattetid.

Så sitter vi på barn med junioren som ramlat på fsk och spräckt mungipan så pass att hen måste sövas och sys...
Åkte på vc först och träffade en mycket opedagogisk ssk och dr som försökte trycka i en bedövningsnål i läppen o sedan tyckte att de skulle sy utan bedövning.
Barnet skrek och hade panik och farmor som åkte med oss som stöd blev vansinnig!
Inne på sjukhuset har vi hittills bara träffat jättegullig personal.
Men, vad är det för idioter som jobbar på den VC:n? :confused::banghead:

Men, vad är det för idioter som jobbar på den VC:n? :confused::banghead:

Ingen aning. När farmor sade att dom skulle sluta o skicka oss till sjukhuset snäste dr av henne med "det finns ingen som sövs för bara två-tre stygn".

Läkaren på önh sade direkt att "det där vi kan vi inte sy snyggt utan att söva"

Jag ska nog byta vårdcentral åt mig o pojken efter detta...

Ingen aning. När farmor sade att dom skulle sluta o skicka oss till sjukhuset snäste dr av henne med "det finns ingen som sövs för bara två-tre stygn".

Kan man inte anmäla? Känns inte jättekul med det bemötandet...

Men stackars liten:( Va e det för kallt jäkla folk som jobbar på din vc? Rycker dom vingarna av flugor också?

Bra att ni åkte därifrån!

Har suttit på en pall och sorterat kläder och packat ner i flyttlådor ett par timmar idag. Nu skriker fogarna hejhopp:devil: varje gång jag röe mig. Men jag fick iaf packat ner fem.lådor och dessutom sorterat ut fem.pappkassar med kläder som.ska till återvinning.

Nu precis så fick jag mig en jäkligt hård och väldigt välriktad spark mot armen jag hade liggande över magen, så pass oförväntad och hård att hela jag hoppade till av överraskning :D det är krut i den knodden :laugh:

Har suttit på en pall och sorterat kläder och packat ner i flyttlådor ett par timmar idag. Nu skriker fogarna hejhopp:devil: varje gång jag röe mig. Men jag fick iaf packat ner fem.lådor och dessutom sorterat ut fem.pappkassar med kläder som.ska till återvinning.

Nu precis så fick jag mig en jäkligt hård och väldigt välriktad spark mot armen jag hade liggande över magen, så pass oförväntad och hård att hela jag hoppade till av överraskning :D det är krut i den knodden :laugh:

Tycker fem lådor och fem påsar är rätt mycket så du måste slitit där på pallen!!

Tycker fem lådor och fem påsar är rätt mycket så du måste slitit där på pallen!!
Ja faktiskt, det tär faktiskt rätt hårt att sitta där, även.om man bara kollar på kläder som.man slänger i olika högar och sen viker ner i en låda. Gjorde ingen större skollnad att sitta på en tjock dunkudde heller, då hade tåget redan gått när jag kom på att man ju kan göra det. :laugh::grin:

finns faktiskt pastöriserad brieost och jag har ätit parmaskinka med gott samvete under min graviditet
Här säljer dom bara vanlig, parmaskinka äter jag inte om den inte varit upphettad eller fryst.
Det är kombon med rumstempad nyskuren parma och brie som jag är ute efter. Älskar plockmat. Men jag kan stå ut i några veckor till.

Jag har dessutom sammandragningarna from hell, förmodligen pga stress, men jag är ju på rätt plats i alla fall ;)

Fy vilken trälig vårdcentral!! Dottern trillade o skar upp handen o det var inga pedagogiska läkare eller ssk där... Så det slutade med en tur med remiss till akuten för sövning o stygn. Väl på plats tyckte läkaren inte det var värt insatsen med sövning för de stygnen i handen eftersom handen fungerade bra.

Tips är o dokumentera för ev framtida ärr och försäkringsbolag!

29 dagar kvar :o

De var jättebra på förlossningen idag med vändningskollen. Vet ni? Jag fick se bebisens ansikte i 3d :love: och fick med mig en bild hem :love: Den är en kopia av sin syster, spoky... :D
Jag längtar o är livrädd på samma gång...

Syster här hemma har 39 graders feber o är skitskruttig. Hoppas hon blir piggare snart o inte smittar oss andra. Jobbigt när de är sjuka de små liven :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 150
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023