Vårföräldrar 2017 del fyra

Jag tycker det gått snuskigt fort, knappt fattat att jag är gravid och snart har en till person att ansvara för:eek:

Jag tycker också det gått löjligt fort :nailbiting:

Då är det inte bara jag! Förra graviditeten tyckte jag v20-30 va hur långa som helst, men denna gången rusar tiden. 8 små veckor kvar?! Hur gick det till? Ännu märkligare är att jag redan längtar efter att börja planera nästaO_o.Man kan ju tycka att man skulle vilja ha en paus efter att ha varit gravid 18 av 21 månader:rofl:

Då är det inte bara jag! Förra graviditeten tyckte jag v20-30 va hur långa som helst, men denna gången rusar tiden. 8 små veckor kvar?! Hur gick det till? Ännu märkligare är att jag redan längtar efter att börja planera nästaO_o.Man kan ju tycka att man skulle vilja ha en paus efter att ha varit gravid 18 av 21 månader:rofl:

Jag har ju "bara" varit gravid 9 månader, men jag har också funderat på nästa, men vi får se hur allt funkar och så :) dessutom pluggar jag och vill bli klar nån gång men vill inte ha för stort glapp mellan barnen!

Jag har ju "bara" varit gravid 9 månader, men jag har också funderat på nästa, men vi får se hur allt funkar och så :) dessutom pluggar jag och vill bli klar nån gång men vill inte ha för stort glapp mellan barnen!
Jag vill också ha tätt mellan (sen tickar ju klockan rätt fort också, jag vill vara "färdig" före 38 helst.)

Jag vill också ha tätt mellan (sen tickar ju klockan rätt fort också, jag vill vara "färdig" före 38 helst.)

Jag är ju bara 27 så har ju mer tid på mig förstås men jag inbillar mig att barnen har roligare med varandra om det är hyffsat tätt imellan :)

Lite så här också. Tog sju år att få första. Jag blir 35 i höst. Vill gärna ha minst en till, men kroppen behöver tid att komma tillbaka, hitta nåt slags normaltillstånd och bygga upp styrka innan den belastas med en ny graviditet...men jag vill inte vara för gammal när nästa ska bäras...

Sen kan jag inte förneka åldersångesten. Jag skulle ha barn senast vid 25 och inte vara en gammal mamma. Mjo, tjena...

Jag tycker det gick sakta fram till för ett par veckor sedan, då började tiden gå fort.

Nu är den andre kollad och det var huvud ner och bra med fostervatten.
Hjärtat slog fint och ryggen var vänd mot oss så vi väntar vidare för att se om det är en kille eller tjej.
Kollegorna har börjat gissa på längd, kön o vikt. :)

Jag kan inte sova. Jag är så otroligt jätteirriterad för vårdcentralens bemötande och behandling av junioren. :rage::rage::rage:
Sen kommer man till sjukhuset och alla är så himla rara och snälla. Vi ska, på inrådan av barnavdelningen, prata med önh i morgon för att få ta stygnen där och inte på vår vårdc. Ssk:n på barn blev förskräckt men inte förvånad när vi berättade om hur junior (och vi) blivit bemötta.

:turd::turd::turd:

Jag hade kollat på möjlighet att byta VC och sen hade jag anmält det bemötandet ni fick. Det är verkligen inte ok och jag förstår att du är arg. Det hade ju kunnat orsaka trauma för barnet.

Jag är extremt sprut rädd pga en sköterska på VC som stack mig typ 10 ggr i varje arm innan hon hittade rätt när jag var liten.

Lite så här också. Tog sju år att få första. Jag blir 35 i höst. Vill gärna ha minst en till, men kroppen behöver tid att komma tillbaka, hitta nåt slags normaltillstånd och bygga upp styrka innan den belastas med en ny graviditet...men jag vill inte vara för gammal när nästa ska bäras...

Sen kan jag inte förneka åldersångesten. Jag skulle ha barn senast vid 25 och inte vara en gammal mamma. Mjo, tjena...
Jag blev ju 36 nyss. Åldern i sej tror jag inte är nåt problem, man har ju fått en livserfarenhet som kan vara barnet till nytta också! (Så väljer i alla fall jag att se på det:D) Vi har många runt oss som också blivit föräldrar efter 35 både i familj och bland vänner och ser inga bekymmer med det.

Vår plan är att nästa ska "påbörjas" till senhösten om kroppen är redo. Jag har ju haft turen att bli gravid fort så vi vågar inte börja för tidigt eftersom jag ska snittas.

Förhoppningsvis blir ni ju med nästa snabbare än knoddrik, nu har ni ju lite mer "facit" inför nästa:heart

Jag tycker det gick sakta fram till för ett par veckor sedan, då började tiden gå fort.

Nu är den andre kollad och det var huvud ner och bra med fostervatten.
Hjärtat slog fint och ryggen var vänd mot oss så vi väntar vidare för att se om det är en kille eller tjej.
Kollegorna har börjat gissa på längd, kön o vikt. :)
Vår ligger också med huvudet ner, och har gjort i 2veckor. Får se om den tänker ligga så, men det spelar ju inte så stor roll i och med att jag ska snittas. Den kan hänga krok i arm i revbenen om den vill.
Vi har inte lyckats se om det är pojk eller flicka heller, nu tänker vi inte lägga energi på att ta reda på det heller även om vi har 2ul till. Det blir vad det blir!

Här är en till som sover dåligt. Har jag sovit 3 h i sträck så anser jag att det har varit en bra natt...

Och tiden ja. Fram till v 20 gick det seeegt nu är jag i v 26 och det känns som v 20 var igår. O_o

V blir "ensambarn" (han har ju tre halvbrorsor). Det finns inte en suck att jag(vi) orkar med två.
Om jag inte gissat fel planeras det ett syskonbarn till och det yngsta syskonbarnet är snart två och ett halvt, så de kommer nog få utbyte av varandra, de bor inte så långt från oss.

Sen kan man ju aldrig _veta_ hur det känns sen, förstås.

Här håller jag på och sammanställa en lista med allt som behöver göras innan Litens entré. Börjar bli en ganska lång lista nu :o
Har också påbörjat en lista i huvudet, börjar bli rätt lång nu så det är väl egentligen bara att sätta igång.
Spjälsängen ska målas
En byrå ska målas
Gardinerna till bebisrummet ska kortas
2 spjälskyddsöverdrag ska sys
Babywrapfilt ska sys
Barnvagnen ska beställas
Sen har jag säkert glömt massor men affärerna stänger ju inte bara för att bebis är på utsidan;)

Men jag ska bara ta det lugnt idag och tänker börja imorgon med att köpa tyger och målarfärg, sen är det bara att börja.

Detta är sista för oss, ska be dem om möjligt knipsa äggledarna vid snittet. Jag pallar aldrig i livet en graviditet till, jag var skeptisk som tusan redan efter första. Det blir 7,5 år mellan våra, tycker det känns bra. Vet inte hur jag skulle fått ihop det att kunna möta varje barns behov (och mina egna) annars.

Jag tycker det går extremt långsamt, troligen för att jag mår som jag gör och inte kan röra mig så mycket som jag egentligen vill och behöver.

Har också påbörjat en lista i huvudet, börjar bli rätt lång nu så det är väl egentligen bara att sätta igång.
Spjälsängen ska målas
En byrå ska målas
Gardinerna till bebisrummet ska kortas
2 spjälskyddsöverdrag ska sys
Babywrapfilt ska sys
Barnvagnen ska beställas
Sen har jag säkert glömt massor men affärerna stänger ju inte bara för att bebis är på utsidan;)

Men jag ska bara ta det lugnt idag och tänker börja imorgon med att köpa tyger och målarfärg, sen är det bara att börja.
Jag tänkte också köpa tyger, till baby wraps och babynest, i morgon. Tänker försöka sy en "baby wrap" till sonens bilbarnstol också. Blir intressant och se hur det går då jag kommer få höfta på måtten.

Vagn beställer vi nog inte förrän i slutet på mars/ början av april då den finns i lager.

Detta är sista för oss, ska be dem om möjligt knipsa äggledarna vid snittet. Jag pallar aldrig i livet en graviditet till, jag var skeptisk som tusan redan efter första. Det blir 7,5 år mellan våra, tycker det känns bra. Vet inte hur jag skulle fått ihop det att kunna möta varje barns behov (och mina egna) annars.

Jag tycker det går extremt långsamt, troligen för att jag mår som jag gör och inte kan röra mig så mycket som jag egentligen vill och behöver.
Här blir det också sista. Vi kommer ha 2 år och 5 månader mellan våra två. Mannen kommer sterilisera sig har han sagt så slipper jag fundera på det :up:

Jag behöver väl eg inte fundera så mycket på hur jag ska göra för att inte bli gravid igen :p men tänkte ändå börja med p-sprutor (igen) om inte annat så för att slippa migränen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 157
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar