Vårföräldrar 2017 del fyra

Sista barnet här också. Skulle det råka bli en totalt oplanerad preventivmedelshoppsan så löser vi det men det finns inga aktiva planer på en trea. Sambo hade gärna haft tre-fyra stycken men då får han byta bort mig ;) (hans önskan har minskat, dels var det inte så enkelt att få till filuren vi väntar och sedan har han påverkats av mitt skruttiga mående senaste månaderna)

Jag tror mina hormoner gått bananas.
Jag är normalt en väldigt emotionell person men ny gråter jag åt allt. Barndop tex

Bara att se nyheterna som delas på FB är en plåga. Alla dessa barn och djur son far illa får mig att bryta ihop fullständigt.

Här får vi se om det blir första och sista barnet. Var ganska inställda på att bara få ett när vi blev gravida, men öppna för att det kunde ändra sig. Men efter ett samtal med en vän som är ensambarn så har jag börjat fundera mer på att det kanske vore bra med ett syskon ändå. Vi får se :)

Jag har också listor med saker som ska ordnas innan bebis kommer, men det mesta är fixat. Är småsaker som att få ihop inredningen till barnsängen och sådär kvar.. . Och skötbord. Men mest småsaker
:)

Aaaaaaj! Jag tror bäsis rullar ihop sig till en boll och sedan sprätter ut med händer och fötter. Det sparkar och slår "i alla hörn" samtidigt :cautious:

Måste ni ha med blodgrupperingspapper? Aldrig hört om det förrän idag när jag läste det på fejjan! I örebro har vi samma journalsystem överallt så kanske därför det inte behövs?! Men vet att om värmlänningar vill föda i Karlskoga (ligger ju i värmland tror jag men tillhör örebro län) så måste de ta med journalkopia.

Måste ni ha med blodgrupperingspapper? Aldrig hört om det förrän idag när jag läste det på fejjan! I örebro har vi samma journalsystem överallt så kanske därför det inte behövs?! Men vet att om värmlänningar vill föda i Karlskoga (ligger ju i värmland tror jag men tillhör örebro län) så måste de ta med journalkopia.
Jag måste ha det denna gången eftersom jag ska snittas,hade inte det förra. Dom har samma journalsystem här och på min förlossning men det ska ändå göras färska prover samma vecka som snittet.

Jag måste ha det denna gången eftersom jag ska snittas,hade inte det förra. Dom har samma journalsystem här och på min förlossning men det ska ändå göras färska prover samma vecka som snittet.

Man lär väl inte ändra blodgrupp nån vecka innan? Eller vad står det på pappret?

När det gäller det där med fler barn o åldersskillnad.... Har ju två o detta är nr 3. Skiljer 18 månader drygt på nr 1 o nr 2. De är som ler o långhalm. Dock blir det ett hopp till nr 3 eftersom det helt enkelt inte blev och sedan inte gick hela vägen. Det innebär att sonen är ca 6år o 4 månader o dottern typ 4 år o åtta månader. Så jag kan känna lite att visst en till ganska tätt så nr 3 med får en kompis men samtidigt så njae. Känns som det lite räcker nu..

I morgon är sista arbetsdagen :banana::bump::D:o Hur gick det till? Är skittrött efter o knappt sovit i natt, så ska krypa ner hos dottern o försöka sova lite :)

Vi måste ha med det papperet trots samma journalsystem hos bm och förlossning... Jag väntar med spänning för att se om ngn kan förklara varför :). Allt annat läser ju dom i journalen.

Vi måste ha med det papperet trots samma journalsystem hos bm och förlossning... Jag väntar med spänning för att se om ngn kan förklara varför :). Allt annat läser ju dom i journalen.

Jag är också lite nyfiken! För kommer man in akut med olycka eller så har man ju inga blodgrupperingspapper med sig så varför ska det krävas vid förlossning?!

Verkar vara olika det där också. Jag frågade min BM om just det idag och hon sa att jag inte behöver tänka på det, "mitt BB" skulle ha tillgång till allt de behövde i journalerna enligt henne :).

Det har släppt för en stund sen, precis som vid dom andra tillfällena, höll i sig 1,5-2 timmar typ! Ska till BM imorrn så får prata med henne då!

Inte för att skrämmas eller något, men i julas tyckte jag att jag hade så mycket förvärkar och ont i ryggen. Trodde det höll på att dra igång. Åkte till vc som kollade infektionsvärde... det var högt så jag fick antibiotika. Jag hade inte uvi, men infektion. Efter antibiotikan mådde jag bättre. En månad senare, samma symtom igen, då hade jag uvi och GBS. För jag hade molvärk som kunde hålla sig i länge

Aldrig trott att uvi kunde kännas så, men bara en tanke. Det är ju bättre att dom kollar uvi för mycket :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar