Vårföräldrar 2017 del fyra

SF 33 (annan BM än ordinarie så kan vara 0.5cm fel åt ena eller andra hållet), förra gången 31 så oavsett vilket har magen växt. Nu precis över kurvan :p

Hjärtslag 135 (130 sist annars 150/155).

BT 120/65.

Blodprov är på analys.

Sammanfattade lite, ingen pappersjournal verkade nödvändig. De plockar upp den elektroniska när man ringer.

Först trodde hon att han låg på tvären (säger ju att magen är bred) men sen bestämde hon sig för huvudet ner, rörligt och högt, ryggen utåt sidan, rumpan strax under höger revbensbåge och så fötterna till vänster om och över naveln.

Vilket är ungefär vad jag tycker att jag oftast känner också.

Verkar vara en BM dag idag :) ska också dit, dock inte förrän 16! Får se om blodtrycket ökat som jag tror!

Just det. Skippar nog förlossningsbrevet.

De skriver i journalen vad man funderar på och det är ändå där förlossningen kollar vid skiftbyten och innan man åker in osv.

Så idag antecknade vi att jag är lite orolig över hur jag ska orka eftersom sötade drycker inte fungerar särskilt bra och att jag har svårt att dricka när jag är stressad, så man kan diskutera glukosdropp redan tidigt. Smärtlindring på förslag/rekommendation liksom ställningar. Viktigt med tydlig info.

Blir nog bra.
Har fortfarande svårt att förhålla mig till tanken på vaginalt så det är tur att beslut tas på måndag så jag hinner förbereda mig om överläkaren anser att myomet inte är ett hinder.

Är det någon här som gått en profylaxkurs eller liknande? :)
Sitter och funderar på om det är värt att lägga pengar på, de är ju rätt dyra... Samtidigt så tror jag att andning och avslappning är bra att använda sig av.. Och kanske framför allt att sambon får handfasta saker han kan göra liksom..

Är det någon här som gått en profylaxkurs eller liknande? :)
Sitter och funderar på om det är värt att lägga pengar på, de är ju rätt dyra... Samtidigt så tror jag att andning och avslappning är bra att använda sig av.. Och kanske framför allt att sambon får handfasta saker han kan göra liksom..
Har inte gått än men efter att ha pratat med flera vänner som känner att de haft hjälp av att ha gått det så kommer vi göra det!

Frågan är vart bäbisen ska få plats?
Fick rolla babynestet och la på en filt i förebyggande, men ändå väldigt mysigt tydligen ;)

F9E137E2-B020-4D3C-8FFC-37E07678531C_zpspug8bwnh.jpg

32A52234-6F78-495D-971C-58CE658EA4C0_zpspmjnjqxl.jpg

0747A594-7E7F-4E70-A66B-89DBD67F1DBF_zpsnaf6bglq.jpg

Gnäll!!!

Kan bäsis komma nu? Jag är trött, jag har ont, jag sover skit, det känns som att hela magen ska spricka i omgångar, jag orkar ingenting, sammandragningar, framfogen har gett upp helt, jag är hungrig hela tiden och kommer garanterat gå över i två veckor :arghh: :turd:

Slutgnällt!

Ja har ju inte varit där förut :p

Men om det inte är vattnet som gick nu (och fortfarande rinner) så är det nog något annat fel.

:eek:

Aha du menar så! Tänkte om ni skulle provåka vägen eller så! Håller tummarna för att det går bra oavsett om det är vatten eller nåt annat!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 146
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar